Kiinnittävätkö kerrostalossanne "talonvanhimmat" tai kenties muut huomiota taloon muuttaviin uusiin asukkaisiin? Syynäävätkö heitä?
Minusta tuntuu, että meidän taloomme muuttavat ovat vähän suurennuslasin alla. Miten teillä, tai oletko itse ollut suurennuslasin alla muutettuasi johonkin taloon?
Kommentit (27)
Joka asuinyhtiössä asunut vähintään yksi kerrostalokyylä tai pihapoliisi, joka jollakin tavoin yrittää saada tietoonsa kaiken mahdollisen.
Kaikki ovat olleet yli keski-iän. Nuorempia ihmisiä ei naapurit juuri kiinnosta, heillä kun on omakin elämä.
Meillä on taas yksi muutto menossa ja ihan varmasti saan kuulla luonnehdintoja uusista asukkaista.
Kyllä. Kun muutin tähän taloon, niin kauimmin talossa asuneet tekivä minulle ruumiintarkastuksen ja tutkivat ruumiini aukot. Kiehtovaa.
Miksi et kritisoi kyseistä käytäntöä? Tuo on ärsyttävää ja epäreilua. Kaikilla on oikeus asua tasaveroisesti, kun maksavat kuitenkin ihan samalla tavalla vuokraa.
Meillä pieni taloyhtiö ja hyvä yhteishenki niin tietysti kiinnostaa uudet asukkaat.
Mitä ikäluokkaa, sukupuolta ja alaa (työ/koulutus) kyseiset syynäilijät edustavat? Tietää sitten varoa vastaavia taloja, jos joskus muuttaa.
juu silmätikkuna on vuokralainen osaketalossa jossa asuu ikäihmisiä. kaikki kysellään ja vahditaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pieni taloyhtiö ja hyvä yhteishenki niin tietysti kiinnostaa uudet asukkaat.
Ap:n kertoma tilanne ei jotenkin viittaa kovinkaan hyvään yhteishenkeen, vaan sellaiseen, jossa jokainen vuorollaan päätyy nälvinnän kohteeksi tai jossa jonkinlainen narsististyyppinen hovi hallitsee taloa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikäluokkaa, sukupuolta ja alaa (työ/koulutus) kyseiset syynäilijät edustavat? Tietää sitten varoa vastaavia taloja, jos joskus muuttaa.
Käytin avauksessa sanaa talonvanhimmat, eli eläkeläiset, naisia. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kritisoi kyseistä käytäntöä? Tuo on ärsyttävää ja epäreilua. Kaikilla on oikeus asua tasaveroisesti, kun maksavat kuitenkin ihan samalla tavalla vuokraa.
Kyllä näitä kerrostalokyttiä on omistusasunnoissakin.
Itseäni yritettiin savustaa ulos asunnostani, kun olin liian NUORI kyseiseen taloyhtiöön.
Pisimpään olen asunut ja en halua tietää, en kuulla, en nähdä. Pois jaloista kun vaan pysyät.
Kerrostaloista en tiedä, mut rivarissa kyllä kyylätään. Ja kun pistin kämpän vuokralle, niin vuokralaista kyylättiin ja mua komenneltiin. Nyt alkaa olla sijoittajaenemmostö taloyhtiössä ja alkuasukkaat ovat helisemässä. Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
juu silmätikkuna on vuokralainen osaketalossa jossa asuu ikäihmisiä. kaikki kysellään ja vahditaan.
Tällaisesta olen kuullut itsekin. Kaverini oli pahastikin silmätikkuna, kun vuokrasi iäkkäiden ihmisten asuttamasta osaketalosta yksiön. Varsinkin ne iäkkäämmät naiset olivat hyvinkin töykeitä ja samalla uteliaita. Ovisilmän suojukset napsuivat, kun hän tuli töistä tai vaikka illanvietosta kotiin. Kyläillessäni huomasin itsekin lievästi painostavan ilmapiirin ulkopuolisenkin silmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisesta olen kuullut itsekin. Kaverini oli pahastikin silmätikkuna, kun vuokrasi iäkkäiden ihmisten asuttamasta osaketalosta yksiön. Varsinkin ne iäkkäämmät naiset olivat hyvinkin töykeitä ja samalla uteliaita. Ovisilmän suojukset napsuivat, kun hän tuli töistä tai vaikka illanvietosta kotiin. Kyläillessäni huomasin itsekin lievästi painostavan ilmapiirin ulkopuolisenkin silmin.
Hyi kauhistus.
On tuollaista. Hallituksen jäsen pysäyttelee pihalla "Kuuleppas, tulepas tänne. Mulla on asiaa". Sitten kun käyttäytyy hyvin niin saa häneltä "pisteitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, se on totta, että harvemmin nuorilla on viitseliäisyyttä tai aikaakaan muiden kyyläämiseen. Mikä lie syynä, kun vanhemmat naiset jaksavat tuollaiseen uhrata energiaansa?
Vierailija kirjoitti:
On tuollaista. Hallituksen jäsen pysäyttelee pihalla "Kuuleppas, tulepas tänne. Mulla on asiaa". Sitten kun käyttäytyy hyvin niin saa häneltä "pisteitä".
Mitä asiaa hänellä sitten on? Kuulostaa pelottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, se on totta, että harvemmin nuorilla on viitseliäisyyttä tai aikaakaan muiden kyyläämiseen. Mikä lie syynä, kun vanhemmat naiset jaksavat tuollaiseen uhrata energiaansa?
Ehkä heillä on tylsää. Tarvitaan myös tietynlainen persoonallisuus, että kyyläys luonnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi kauhistus.
Siellä ei ollut lainkaan rentoa, vaan jähmeä ja tarkkaileva ilmapiiri. Jos paikallisia asukkaita tuli vastaan, sai vain mykkää, pitkää mulkoilua osakseen. Eipä sinne tosin eksynyt paljonkaan ohikulkijoita normaalisti muuten.
Siellä oli hyvin hiljaista ja siistiä, jotenkin seisahtunut tunnelma ja välillä joku kurkki verhojen raosta, jos ihminen käveli ohi. Pari sataa metriä tuosta paikasta oli jälleen ihan normaali tunnelma. Paikan erikoinen tunnelma on jäänyt mieleen, vaikka aikaa on kulunut reilusti yli kymmenen vuotta.
Eikö teidän talossanne syynätä tulijoita?