Asumme vanhassa rintsikassa
Mitä kunnostettu. Hometta ei ole. Välillä tuntuu että kotona haisisi ruoan käristetty haju, sekä puiden haju ja vähän tunkkainen. Mutta ei mikään maakellarin haju tosiaankaan. Vai kuvittelenko
Kommentit (52)
Asumme vanhoissa kalsareissa, lahkeesta saimme savupiipun ja toisesta länsisiiven. Jokin ummehtunut haju ehkä vaivaa paikoin, vai kuvittelenko?
Mut seriously, homekoira?
Täytyy sanoa, että hyvin kyllä osataan pohjustaa ongelmaa. Hienoa, kyllä apuja varmasti satelee!
Onko urheilurintsikka? En yhtään sit ihmettele hajua...
Meillä alkaa tuoksua tietyllä tavalla puulle ja purulle kesähelteillä, kun talo alkaa lämmetä. Käytättekö tulisijoja? Meillä ainakin vaikuttaa siihen, että myös ulkoa voi tulla hajuja sisään korvausilman mukana. Myös ruuan käry meillä kulkeutuu keittiöstä kellariin. Meillä myös rintsikka.
Vanhoissa taloissa ilmavuotoja, pihalta tulee naapurin ruuantuoksua, rakenteista sahanpurun/muun eristeen hajua ym.
Me asutaan vanhassa puutalossa, ei kauhean energiataloudellinen, saattaa vähän vetääkin ym.mutta ollaan kaikki terveitä, mullakin paha astma allergioita ym. Enkä ikinä ole oireillut tässä talossa, joskus kylässä ei tarvitse ollakuin muutama tunti kun tulee hengitysoireita.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:45"]Meillä alkaa tuoksua tietyllä tavalla puulle ja purulle kesähelteillä, kun talo alkaa lämmetä. Käytättekö tulisijoja? Meillä ainakin vaikuttaa siihen, että myös ulkoa voi tulla hajuja sisään korvausilman mukana. Myös ruuan käry meillä kulkeutuu keittiöstä kellariin. Meillä myös rintsikka.
[/quote]just tätä tarkoitin. Käytämme takkaa ja hellaa.
siis minä vuonna toi teijän talo on rakennettu?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:48"]siis minä vuonna toi teijän talo on rakennettu?
[/quote]joskus 50 luvun jälkeen
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:48"]siis minä vuonna toi teijän talo on rakennettu? [/quote]joskus 50 luvun jälkeen
[/quote]
ketä kaikkia teit asuu siin?
lapsia?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:48"]siis minä vuonna toi teijän talo on rakennettu? [/quote]joskus 50 luvun jälkeen
[/quote]
ketä kaikkia teit asuu siin?
lapsia?
[/quote]Miten se tähä liittyy.
Mun lapsuuden koti oli -56 rakennettu omakotitalo (puu) ja kyl kun käy siellä niin huomaa sen ''vanhan talonhajun''.
Ilmastointi? Mistä korvausilma tulee?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:59"]Mun lapsuuden koti oli -56 rakennettu omakotitalo (puu) ja kyl kun käy siellä niin huomaa sen ''vanhan talonhajun''.
[/quote]Mikä se haju on. Onko vaarallinen
Selvittäkää ilman vaihto, hormiin poistot auki ja kellarissa/alapohjassa korvausilmat kuntoon. Kannattaa hommata muutamalla satasella asiantuntija katsomaan, että talon tuuletus toimii.
Jos kellari niin ilman kuivain sinne.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:59"]Mun lapsuuden koti oli -56 rakennettu omakotitalo (puu) ja kyl kun käy siellä niin huomaa sen ''vanhan talonhajun''. [/quote]Mikä se haju on. Onko vaarallinen
[/quote]
? yksikertasesti tuoksuu vaan eriltä kuin uudemmat talot... ja ei,ei tuoksu vaaralliseslle ;D
Kovia kokeneet rintsikat kyllä, mutta hienoa jos mahdutte sinne. Jos hajut haittaa, muuttakaa vaikka pahvilaatikkoon.