Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko ovat lapsen kulut?

Vierailija
21.11.2021 |

Uusioperheessä, jossa on 2 aikuista ja yksi lapsi, lapsi on paikalla joka toinen viikko. Tämän perusteella sovitaan, että lapsen vanhempi maksaa esimerkiksi asumiskustannuksista tuon verran enemmän eli kolmasosasta puolet. Ei päästä miehen kanssa nyt sopuun miten tuo pitäisi laskea. Saadaan molemmat eri summa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/6 lapsen kuluja, eli

5/12 per aikuinen ja 2/12 osaa lapselle.

Vierailija
2/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/6 lapsen kuluja, eli

5/12 per aikuinen ja 2/12 osaa lapselle.

Siis aplle 5/12 ja lapsen vanhemmalle 7/12. Tuskn lapsi itse mitään maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko epäselvää, mitä lasketaan asumiskuluihin vai että kuinka paljon on puolet kolmasosasta?

Vierailija
4/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

P a r t a l a p s e n elinaikaiset kulut ovat miljoonan luokkaa, kun oletetaan että hän on vankilassa viisi vuotta ja elää lopun aikaa toimeentulotuella.

Vierailija
5/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko epäselvää, mitä lasketaan asumiskuluihin vai että kuinka paljon on puolet kolmasosasta?

Nimenomaan siitä miten tuo puolet kolmasosasta lasketaan. Mies lähti jo kiukkuisena ulos.

Meidän asumiskulut on about tonnin ja miehen mielestä minun osuus on jotain 465€, en tiedä millä logiikalla. Minusta oikea summa on about 415€. Eipä tuolla viiskymppisellä nyt niin väliä ole, mutta tästä tuli miehelle nyt joku "olen lukenut pitkän matikan ja tiedän paremmin" - asia. Alkoi itseäkin epäilyttää osaanko laskea.

Vierailija
6/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hintaa ei voi määritellä rahassa.

Vierailija
7/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että asumiskulut ovat tasan tonnin. Kolmasosa siitä on 333 euroa (pyöristän nyt sentit pois). Siitä puolet on 166 euroa. Se on lapsen osuus. Loput 834 euroa jaetaan kahtia aikuisten kesken. Kummankin aikuisen osuudeksi tulee 417 euroa. Lapseton aikuinen maksaa siis 417 euroa ja lapsen vanhempi 417 + 166 = 583 euroa.

Tein pieniä pyöristyksiä, kun laskin nämä päässäni. Jos haluatte sentit kohdalleen, käyttäkää taskulaskinta.

DI

Vierailija
8/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä miten tuo puolet kolmasosasta lasketaan. Mies lähti jo kiukkuisena ulos.

Meidän asumiskulut on about tonnin ja miehen mielestä minun osuus on jotain 465€, en tiedä millä logiikalla. Minusta oikea summa on about 415€. Eipä tuolla viiskymppisellä nyt niin väliä ole, mutta tästä tuli miehelle nyt joku "olen lukenut pitkän matikan ja tiedän paremmin" - asia. Alkoi itseäkin epäilyttää osaanko laskea.

Siis jos ei pysty lapsipuolta ns omana pitämään ja maksamaan hänenkin kuluja, niin älä ota miestä jolla on lapsia.

Vierailija
9/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo vastauksissa 1-2 olleet murtoluvut ovat täysin oikein ja niillä päätyy samoihin lukuihin kuin minun vastauksessani, jos asumiskulut ovat tonnin.

7