Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen voinut henkisesti todella huonosti. Perhejoulu ahdistaa, en jaksa esittää että kaikki on hyvin!

Vierailija
21.11.2021 |

Elämäni viime aikojen tapahtumat ovat nyt olleet minulle liikaa. Vointini on romahtanut kesän jälkeen. En jaksa esittää kaiken olevan hyvin. En halua mitään teatteria. Voinko jättäytyä pois perhejoulujuhlasta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän perhejoulu ilman koko perhettä ole perhejoulu. Mutta voit hyvin sanoa, että on kuumetta

No ei se kyllä ole perhejoulu jos siellä on jotain perheen ulkopuolisia paikalla. Kaikenmaailman kälyt ja langot ei kyllä ole minulle mitään perhettä. Sukuna voin pitää kyllä.

Vierailija
22/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittele siitä vain ajoissa, niin ei laiteta liikaa ruokaa ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei kannattaisi aina antaa periksi, vaikka ahdistaisi tai pelottaisi. Sillä tapaa ne asiat vaan kasvavat kerta kerralta ylivoimaisemmiksi.

Oma neuvoni olisi, että mene, mutta vain lyhyeksi ajaksi ja täysin omilla ehdoillasi. Mieti, mikä siinä ahdistaa, ja pidä niiden osalta linjasi.

Jos lopulta kynnys on jouluna liian korkea, niin ”sairastu”.

Vierailija
24/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt perhejoulusta vai sukujoulusta? Jos perhejoulusta, niin oletan, että ap:lla on puoliso. Sen puolison kanssa sovitaan, että tänä vuonna ei järjestetä mitään isompaa joulua tai se on puoliso, joka sen järjestää.

Jos puhutaan sukujoulusta niin sitten vain ilmoitetaan, että ap ei tänä vuonna osallistu.

Vierailija
25/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi minnekkään mennä jollei halua?!

Vierailija
26/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittele siitä vain ajoissa, niin ei laiteta liikaa ruokaa ym.

Miksi aikuisen ihmisen pitäisi ilmoittaa kenellekkään siitä että on kotonaan? Siinähän väsäät pipareittes kanssa.

Vierailija
27/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän. Kun itse olin masentunut, en saanut näyttää sitä mitenkään, koska muuten mieheni suuttui. Piti vain esittää, että kaikki on hyvin ja itkeä sitten yksin jossain vessassa, kun siihen tuli tilaisuus. Terästetyn glögin voimalla kestin nämä teatterit. Hirveää aikaa.

Mäkin muistan elävästi sen kauden kun tissuttelin kaikki juhlat läpi ja myöhemmin voin ekstrapahoin ja syyllistin itseäni. Mutta mitä muutakaan olisin voinut tehdä, ei mitään saumaa olla oma itsensä näissä tilaisuuksissa.

Vierailija
28/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman lavastaminen toimii aina.

Vierailija
29/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit muuttaa vaikka thaimaaseen täältä kommari suomesta

Vierailija
30/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei tosiaan nyt voinut olla täysin varma onko kyse siitä, että et menisi jonkun toisen kotiin viettämään joulua perheen/sukulaisten kanssa. Sellaisesta pois jättäytyminen on aina sallittua eikä meneminen ole ikinä pakollista. Voit aivan hyvin jättää menemättä varsinkin nyt, kun sinulla on vaikeaa. Voit kertoa syyn tai jättää kertomatta ihan sen perusteella ovatko kyseiset ihmiset läheisiä, ymmärtäväisiä ja luotettavia vai ei, ja jaksatko henkisesti keskustella heidän kanssaan asiasta vai et.

Vierailija
31/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit jäädä pois. Itse päätät omasta elämästäsi. Saatat saada lokaa niskaasi, mutta ei niillä ihmisillä sitten ole sinun parhaasi mielessä. Itse pitää itsestään huolta pitää, ja kiität itseäsi jälkeenpäin.

Vierailija
32/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin ajattelin, että ap on nuori aikuinen, joka menee viettämään perhejoulua vanhempiensa luokse lapsuudenkotiin. Eikä sisaruksillakaan ehkä ole vielä puolisoita saati lapsia.

Vierailija
33/39 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jotenkin ajattelin, että ap on nuori aikuinen, joka menee viettämään perhejoulua vanhempiensa luokse lapsuudenkotiin. Eikä sisaruksillakaan ehkä ole vielä puolisoita saati lapsia.

Sukujoulusta poisjääminen ei ole niin huomiotaherättävää. Mutta jos perhejouluun on tulossa vain yksinasuvat sisarukset, niin yhden pois jääminen voi herättää haloota, että opiskelukämpässäänkö se poisjäävä jouluaan viettää.

Vierailija
34/39 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit muuttaa vaikka thaimaaseen täältä kommari suomesta

Se kirjoitetaan Thaimaahan.

Vierailija
35/39 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytelmäjoulujako jengi onkin viettänyt. Onneksi olen saanut olla Joulurauhassa jo vuosia kun en pyydä ketään, eikä kukaan tuppaudu.

Vierailija
36/39 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lähde säkin laivalle! Mä just kysyin vinkkejä risteilyjouluun. Sama syy.

Vierailija
37/39 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän. Kun itse olin masentunut, en saanut näyttää sitä mitenkään, koska muuten mieheni suuttui. Piti vain esittää, että kaikki on hyvin ja itkeä sitten yksin jossain vessassa, kun siihen tuli tilaisuus. Terästetyn glögin voimalla kestin nämä teatterit. Hirveää aikaa.

Mäkin muistan elävästi sen kauden kun tissuttelin kaikki juhlat läpi ja myöhemmin voin ekstrapahoin ja syyllistin itseäni. Mutta mitä muutakaan olisin voinut tehdä, ei mitään saumaa olla oma itsensä näissä tilaisuuksissa.

Tämä on niin minä. Kiitos kun sanoitit sen.

Toivottavasti voit myös itse paremmin.

Vierailija
38/39 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule hakemaan pari Opamoxia ja Propralia niin selviät joulun yli kunnialla. 

No, en antais, mutta kokeile lääkäriä 

Vierailija
39/39 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin viettää joulun yksin. Mies voisi lähteä sukuloimaan, kun siitä tykkää. Joka joulu stressi purkautuu ja tulee jotain riitaa. En jaksa itseänikään silloin, joten helpointa olisi viettää joulu omassa rauhassa ja kokoontua taas joulun jälkeen yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi