Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka auttaa ystävää joka täysin pohjalla elämässään?

Vierailija
12.02.2015 |

Auttakaa minua mitä teen ystäväni kanssa joka todella huonossa kunnossa ja psykoosissa.

On siis viikossa muuttunut kuin toiseksi ihmiseksi. Hänelle on elämässä tapahtunut todella rankkoja asioita ja nyt ne on noussut pintaan. Onneksi osasi pyytää apua edes minulta ja mieheltäni. Olemme nyt mieheni kanssa pitäneet häntä meillä, koska omien sanojensa mukaan hän ei saa nyt olla yksin ja häntä ei saa jättää yksin. Emmekä me häntä mieheni kanssa halua edes jättää yksin. On myös paljon itsetuhoisia ajatuksia/puheita, eikä mielestään kuulu enää tänne vaan pitäisi kuolla. Viime yön hän itki koko yön, eikä pystynyt puhumaan, valvoimme hänen kanssaan ja hän kommunikoi kirjoittamalla sillä ei saanut puhutuksi. 

Siksi nyt kysynkin teiltä mitä tehdä? Kuuluuko minun ohjata hänet nyt hoitoon? Mieheni kanssa olemme asiasta eri mieltä, hänen mielestään asiat vain pahentuvat jos viemme hänet lääkäriin tms. Minun mielestäni hänet on saatava hoitoon ennenkuin tilanne pahenee tai tekee itselleen jotain.

Kuinka voin ystävää auttaa, mistä saan hänelle apua? Voiko psykoosista vain parantua ilman lääkitystä, terapiaa tai muuta hoitoa?

Anteeksi sekava teksti, olen todella huolissani, mutta omatin voimavarat niin vähissä etten osaa tehdä mitään! Mietin vain jos jotain tapahtuu, voinko antaa ikinä itselleni anteeksi kun en toiminut ajoissa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 02:00"]En pitäisi ystävänäni henkilöä, joka ei kutsuisi minulle apua ollessani psykoosissa.
[/quote]
Tyhmin kommentti tähän asti. Mistä päättelit että hän on psykoosissa. Etkö osaa pienessä päässäsi kuvitella että tuollainen reagointi menneisyyden tapahtumiin on luonnollinen reaktio? Ja onnea vaan ystävän pettämiseen ap. Järkkää vaan suljetulle kun et jaksa häntä katsoa. Sinne pääsee kuka vaan helposti. Ei tarvitse olla hullu agressiivinen ympäristö riittää.

Vierailija
22/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosissa oleva ihminen ei tajua itse olevansa psykoosissa. Suosittelen, että viet hänet hoitoon, ennenkuin tapahtuu jotain kamalaa. Hän voi olla vaaraksi itselleen ja jopa muille ja suljetulla osastolla saisi asianmukaisen hoidon ja lääkityksen, jolla "heräisi" psykoosistaan. Sinun täytyy tehdä se, mikä on ystävällesi parhaaksi silläkin uhalla, että menettäisi luottamuksensa sinuun. Uskon kyllä, että täysijärkinen ihminen tajuaa, että olet vain auttanut häntä ja jopa ehkä pelastanut hengen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 05:57"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 05:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 05:12"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 01:29"] Tähtää silmien väliin, ja vedä liipaisimesta. [/quote] Näin tehdään ainoastaan pettäjille ja toisille naisille. [/quote] Ja sulle.

[/quote]

Erityisesti sulle vitun huora
[/quote]

Otappa pinserit ja runkkaa pikku tippa siitä mikromunastasi ja käske äitiä nuolemaan puhtaaksi.

Vierailija
24/24 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 06:06"]Psykoosissa oleva ihminen ei tajua itse olevansa psykoosissa. Suosittelen, että viet hänet hoitoon, ennenkuin tapahtuu jotain kamalaa. Hän voi olla vaaraksi itselleen ja jopa muille ja suljetulla osastolla saisi asianmukaisen hoidon ja lääkityksen, jolla "heräisi" psykoosistaan. Sinun täytyy tehdä se, mikä on ystävällesi parhaaksi silläkin uhalla, että menettäisi luottamuksensa sinuun. Uskon kyllä, että täysijärkinen ihminen tajuaa, että olet vain auttanut häntä ja jopa ehkä pelastanut hengen.
[/quote]

Ainiin ja unohtui sanoa, että olisipa minullakin tuollaisia ystäviä. Olen itsekin ollut psykoosissa ja olin vähällä kuolla silloin, mutta kukaan paikalla olleista ystävistäni ei välittänyt tehdä asialle mitään, vaan ignoorasivat minut täysin ja väittivät vain, että kaikki on kyllä ihan ok ja ettei minua mikään vaivaa. Luojan kiitos päädyin lopulta poliisien käsiin ja sitä kautta pääsin sairaalaan ja osastolle. Psykoosissa oleminen/siitä herääminen on yksi kamalimmista kokemuksistani (vaikken siis psykoosistani muistakaan mitään ja se siinä kamalaa onkin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän