Pöllöpoika-kohu
http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423586670167.html
Poika myynyt facekirppiksellä askartelujaan ja erotettu, ja tästä on tehty uutinen? Taas yksi rasittava someitku joka poikii uuden hahmon ilmapalloisän ja muiden rinnalle.
Kommentit (54)
Nimenomaan näin #2. Naamapalmu noille puolestaloukkaantujille,eroajille ja iltatöräykseen vinkkaajille. Mikä sääntöjen noudattamisessa on niin väärin?
Uutinen on tällä hetkellä Iltiksen toiseksi luetuin. Ihan kuin maailmassa ei olisi mitään tärkeämpää...
Mun mielestä toi oli harmillista ennen kaikkea sen takia miten kaikki yritteliäisyys torpataan suomessa.
Toikin olisi sille pikkupojalle ollut ihan hyvää bisneksen harjoittelua, saanut siitä itsetuntoa jne.
Suomessa on tosi vähän yrittäjiä ja yrityksiä tuon takia, kun jo lapsena kaikki ideat tuhotaan ja niiden toteuttaminen liian vaikeaa.
Usassa ja uk:ssa on paljon lapsimiljonäärejä, koska yrittäminen on helpompaa ja ideoiden toteuttamiseen kannustetaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:48"]
Mun mielestä toi oli harmillista ennen kaikkea sen takia miten kaikki yritteliäisyys torpataan suomessa.
Toikin olisi sille pikkupojalle ollut ihan hyvää bisneksen harjoittelua, saanut siitä itsetuntoa jne.
Suomessa on tosi vähän yrittäjiä ja yrityksiä tuon takia, kun jo lapsena kaikki ideat tuhotaan ja niiden toteuttaminen liian vaikeaa.
Usassa ja uk:ssa on paljon lapsimiljonäärejä, koska yrittäminen on helpompaa ja ideoiden toteuttamiseen kannustetaan.
[/quote]
Mun mielestä pojan on paljon tärkeämpi oppia, että sääntöjä kuuluu noudattaa tai muuten käy huonosti.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:50"]
Mun mielestä pojan on paljon tärkeämpi oppia, että sääntöjä kuuluu noudattaa tai muuten käy huonosti.
[/quote]
Joo, niin kuin kaikille suomalaisille on opetettu.
Lopputulos on tämä maa, jossa menee niin älyttömän hyvin ja yleinen mieliala on ihan huippu, yrittäminen kukoistaa jne.
Vai miten se nyt olikaan....
Noloa tuo, kun askartelujen suosiota todisteltiin tykkäysten määrällä. Ihan kuin se tarkoittaisi jotain. Mä niin vihaan tätä nykyajan tyyliä tehdä uutisia facebookin tapahtumista. Ja jos sata tyhmyriä on tykännyt jostain askartelusta, niin se ei meinaa yhtään mitään oikeasti, eikä kumoa sääntöjä. Ärsyttää! ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:48"]Mun mielestä toi oli harmillista ennen kaikkea sen takia miten kaikki yritteliäisyys torpataan suomessa.
Toikin olisi sille pikkupojalle ollut ihan hyvää bisneksen harjoittelua, saanut siitä itsetuntoa jne. [/quote]
Ei pojan yritteliäisyyttä kukaan ole torpannut. Bisneksen harjoittelua voi jatkaa paikassa jossa se on sallittua. Kai netissä nyt on vaikka millaisia Facebook ryhmiä omien käsitöidensä kauppaajille (jos ei ole niin perusta) tori.fi jne. jne. Onko sitä aivan pakko tyrkätä itsensä paikkaan jossa tuonlainen kauppaaminen ei ole sallittua.
[/quote]
pistäköön itse vanhempansa sivut pystyyn, miksi muiden pitäisi hänele sivut järjestää?
Facebookin 13v ikäraja sääntökin on suomalaisten määräämä. Vai oliko se Putinin en nyt muista...
[/quote]
Lapseni haluaa katusoittajaksi. Sopiiko sulle, että se tulee iltaisin harjoittelemaan kotisi eteen äänekästä musisointia ja kerjää samalla rahaa ohikulkijoilta? Eihän yritteliäisyyttä sovi torpata millään typerillä kielloilla!
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:59"]
Lapseni haluaa katusoittajaksi. Sopiiko sulle, että se tulee iltaisin harjoittelemaan kotisi eteen äänekästä musisointia ja kerjää samalla rahaa ohikulkijoilta? Eihän yritteliäisyyttä sovi torpata millään typerillä kielloilla!
[/quote]
:D
Tässä kyllä näkee sen suomalaisen mentaliteetin niin hyvin.
Hirveä raivo, kun OMG!! säännöt jäi noudattamatta.
Mä en ymmärrä miksi teitä harmittaa suomalainen rakenteellinen korruptio, virkamiesarmeija ja ylipaisunut julkinen sektori yms. se on kuitenkin sitä mitä te haluatte ja minkä te ansaitsette.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:54"]
Noloa tuo, kun askartelujen suosiota todisteltiin tykkäysten määrällä. Ihan kuin se tarkoittaisi jotain. Mä niin vihaan tätä nykyajan tyyliä tehdä uutisia facebookin tapahtumista. Ja jos sata tyhmyriä on tykännyt jostain askartelusta, niin se ei meinaa yhtään mitään oikeasti, eikä kumoa sääntöjä. Ärsyttää! ap
[/quote]
Sinä se suurin tyhmyri olet, ei ne tykkääjät. Toivottavasti et ole aikuinen ja jos olet, niin toivottavasti sinulla ei ole lapsia, eikä tule. Tappaisit heidänkin luovuuden ja yrittelijäisyyden tuolla valittamisella, nillittämisellä, pahansuopaisuudella, naama vääränä olemisella ja sillä, että ethän sinä lapseni mitään osaa ja ei sinusta yrittäjää koskaan tule. Myös varmaan sanoisit, että pitää sokeasti uskoa kaikkia sääntöjä ja direktiivejä, poikkeuksia ei ole ja älä vaan luota omiin vaistoihin.
Teillä joillakin kyllä ISO pyörä heittää ja pahasti, kun lukee näitä kommentteja vähän joka aiheessa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:33"]
http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423586670167.html Poika myynyt facekirppiksellä askartelujaan ja erotettu, ja tästä on tehty uutinen? Taas yksi rasittava someitku joka poikii uuden hahmon ilmapalloisän ja muiden rinnalle.
[/quote]
Mikä ilmapalloisä?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Sinä se suurin tyhmyri olet, ei ne tykkääjät. Toivottavasti et ole aikuinen ja jos olet, niin toivottavasti sinulla ei ole lapsia, eikä tule. Tappaisit heidänkin luovuuden ja yrittelijäisyyden tuolla valittamisella, nillittämisellä, pahansuopaisuudella, naama vääränä olemisella ja sillä, että ethän sinä lapseni mitään osaa ja ei sinusta yrittäjää koskaan tule. Myös varmaan sanoisit, että pitää sokeasti uskoa kaikkia sääntöjä ja direktiivejä, poikkeuksia ei ole ja älä vaan luota omiin vaistoihin.
Teillä joillakin kyllä ISO pyörä heittää ja pahasti, kun lukee näitä kommentteja vähän joka aiheessa.
[/quote] Se on yritteliäisyys. Terveisin tuo lainattu kirjoittaja <3
tulee yhtä pahamieli tästä kuin kalapuikkopojallekin
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:19"]
11-v ei ole pikkupoika
[/quote]
Totta, 11v on jo aikuinen mies, monilla on jo oma perhekin tuon ikäisenä!
Millaiselle ihmiselle on ehdottoman tärkeää että sääntöjä noudatetaan pilkuntarkasti, vaikka se sotisi kaikkea tervettä järkeä vastaan? Voiko kyseessä olla joku sairaus/diagnoosi?
Minusta on hyvin huolestuttavaa tämä maamme byroslaavius. Pelottaa mihin tällainen "kehityts" voi pahimmillaan johtaa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:59"]
[/quote]
[/quote] heitän niskaan kylmää vettä niin loppuu soittamiset. no tämä oli vähän rankempaa
Facebook edellyttää, että kaikkien käyttäjätilien haltijoiden on oltava vähintään 13-vuotiaita. Kirpputori ei myöskään ole mikään uusien itsetehtyjen käsitöiden kauppa jos ei makseta veroja. Sivun ylläpitäjä on määritellyt säännöt. Jos ei miellytä niin se on hei hei sitten.