**LOKAMAATUSKAT ma-su**
Reipasta huomenta! Kaikki pinoon ja heti!
Palaan itsekin aivan tuossa tuokiossa..
P
Kommentit (59)
Ei niin mitään kummosempaa, mutta pitää nostaa pinoa, kun eihän tätä kukaan löydä muuten..*vink,vink*!
Kohta saapi taas lähteä kehää ajelemaan päästä päähän, kun vien ne parit kersat mummilaan...Ja sitten takasin, ja kohta toista kehää päähän asti kun töihin suuntaan..Että tämä kotiseutumatkailu toivottavasti avartaa! Perjantaisin vaan tuntuu olevan ihan persikanmoiset ruuhkat tien päällä jo heti kahdesta alkaen, ja en millään jaksais jurnuttaa jonon jatkona..Milokaan ei kauhian innokas autoimmeinen ole:O(.Oon vielä joutunut välillä sitä istuttamaan siinä kaukalossa, kun se meijän iso istuin on asennettavissa tällä hetkellä vain mun selän taakse naama menosuuntaan, niin jos on jotain probleemaa tien päällä sen kanssa kahestaan liikuttaessa, niin en pysty pojulle oikeen ees kommentoimaan mitään.
Olin ihan äimänä, kun hokasin, että mulla on parin viikon päästä lauantai vapaa!!!Jihuu...Yleensä kun me osa-aikaset ollaan AINA pe-illat ja lauantait hommissa, mutta nyt sitten teenkin 4 iltaa sillä viikolla, niin saan nauttia vkonloppuvapaasta..Ja het ekaks meinaan varata ajan kampaajalle, kun en sinnekään arkena pääse..Röllipeikko on uhkaavasti hivuttautumassa meille asumaan, joten yritän ajaa sen pois, ennekuin liikaa kotiutuu:O)).
Gallupin tynkää taas keksittävä...Harrastaako äiteet mitään omaa juttua? Marin ratsastuksen muistankin, mutta oottekos muut kovia jumppaamaan, tai uimaan tai suunnistamaan tai vaikka ompelemaan? Mä oon päätynyut harrastamaan nukkumista aina mahdollisuuksien mukaan..Eino leino, lukea tykkään kovasti ja uimassakin oon aatellut käydä, mutta kyllä kait mun täytyy tunnustaa, että tän hetken rakkain harrastus on työ! Aina syksyllä tai keväällä kovasti suunnittelen, että alkaisin vaikka juoksemaan, mutta joo joo, voin kuvitella itseni jossain pyöräilyshortseissa tuolla rantatiellä, kun jalat näyttää siltä, että ois pilleri polvien välissä, ja hengitys vinkuu ja veren maku suussa heti ensimmäisten juoksua yrittävien askellusten aikana ja pikkuhiljaa näkö alkaa sumeta ja huoh.... Askelmittarin kyllä voisin toivoa vaikka joululahjaksi tai nimppariksi (Truutan päivänä), niin ois kiva nähä kuinka paljon tulee töissä kuljettua, kotona ei paljon tommonen mittari pääsis kulumaan..
Pitänee lähteä lounasta tarjoamaan tuolle pikki-kaverille ja sitten sinne rattiin hypättävä..
Ihanata päivää, ilman huolen häivää ja huisin hauskaa alkavaa viikonloppua..Onnentoivotukset sankareille!
Trutti
PS.Mari! Älä unohda saunaa ja sidukkaa:O)
Hei lokakuisten äidit!
Voitteko kokeneemmat kertoa, minkä kokoiset talvikengät kannattaisi ostaa kohta yksivuotiaalle, jonka kengän koko on nyt noin 19...tosin silloinkin kenkään jää tilaa.
Nyt olis K-kengässä plussa-etuna Richterin talvikengät, oliskohan hyvä valinta?
Jaaha mitäs kyssäreitä täällä olikaan...vaippa, kenkä...siihenkö mun muisti loppui?!
VAIPAT meillä on yöllä Pampersin Baby Dry-vaipat, pitää 12h asti. Päivisin Liberon housuvaipat.
KENGÄT talveksi en ole vielä ostanut, mutta hetki sitten ostettiin kumisaappaat lämpimällä vuorella ja oiskohan ne ollut 21 kokoa. Olen myös katsellut niitä K-kengän kenkiä että vois olla aika hyvät talveksi. Riippuu kait lapsen jalan koosta, mutta hyvähän niissä tilaa on olla sen verran ainakin että paksut villasukat mahtuu. En tiedä, ensikertalainen näissä hommissa...
Onpa ollut tylsää sekä pojalla että äidillä kun sisällä ollaan oltu 3 pvää...tosin oltiin me puoli tuntia aamupäivällä hiekkiksellä. Enään ei ole kuumetta pojalla joten saapi mennä ulos päikkäreille.
Hui kun tuo jo kiipeilee joka sohvalle ja sängylle...silmät täytyy kasvattaa takaraivoon.
Hei mulla olisi hyvä vaatepaketti myytävänä! Naisten vaatteita koot M-L, muutama S. Sisältää ulkotakista pyjamahousuihin (paitoja, neuleita, toppeja, housuja, farkkuja, mokkatakki talveksi ->käyttämätön, kesäpistokkaat, muutama laukku, pari huivia...). Värit pääasiassa beige, musta, valkoinen, farkku. Käyttämättömiäkin löytyy tästä paketista.
Nyt kattelemaan mitä tuo pikkuinen ihminen puuhastelee tuolla nurkassa!
Kalluppeihin vastauksia..
VAIPAT on Liberoo, ehdottomasti. Tykätään molemmat. :)
HARRASTUKSET.. hmm.. surffailu?! Hyötyliikuntaa harrastan, en juuri muuta. Mihinkään kuntosalille mua ei saa kirveelläkään, mutta uinnista tykkään kun siinä ei tuu hiki. :)
KENGÄT meilläkin nyt nro 19, talveksi ostaisin (ehkä ostankin, jos noiden isompien vanhat on liian kälyset) 20-21 kokoiset popot. Kokemuksesta voisin sanoa, että talvisaappaissa ois hyvä olla vetskari siinä sivussa, tai muuten on ehkä vaikee saada spagettia sinne sisään. Isommille lapsille oon tavannu ostaa Kuoman saappaat, jotka on ollu tosi hyvät.
Olikohan vielä muuta, en muista. Nyt on mentävä syömään jotain, nälkä on niin että näköä haittaa.. Perjantaita kaikille!
Pähkis :)
Terveisiä iltalenkiltä! Juuri tultiin ja totesin että sormikkaat on kaivettava jo esille..hrrr...
Elättelin toiveita että pimu olis jo nukkumassa kun tullaan mutta tossahan se viuhtoo menemään vielä.
VAIPAT: Millon mitäkin, en ole vannoutunut mihinkään merkkiin enää. Aluksi käytettiin pitkään Pamperseja mutta sitten niissä se pinta muuttui ja rupes peppu punottaa joten nyt ollaan käytetty sit Liberoo ja Lidlen Cien vaippoja ja välillä jotain muitakin merkkejä.
Sekin on ihme juttu että aluks kun kokeiltiin sillon ihan pikkusena noita Lidlen vaippoja niin niistä meni pepa ihan punaseks mutta kun koko muuttui niin nyt on toiminu ihan hyvin.
KENGÄT: Meillä on ollut vasta tollaset tennarit (koko 21) käytössä mutta jos/kun nää ilmat tästä nyt viilenee niin otetaan noi nilkkurit (koko 22) sit käyttöön. Talvikenkiä en ole vielä ostanut kun en ole nähnyt mieleisiä ja täytyy kattoo miten toi jalka tosta vielä kasvaa vai kasvaako.
jassos, tuleekohan sieltä telkusta mitään kivaa tänään.. täytyy lähtee vissiin sitä töllöttää jos sais eka ton pimun joskus nukkuu...
Pähkis, me ollaan tuntia suomea edellä, joten ei juuri yhtään aikaeroa.
Oltiin aamulla Ikeassa ostoksilla, hankittiin vähän väriä meidän niiin valkoiseen kämppään.
Samuelille nousi ihan yhtäkkiä 39 asteen kuume iltapäivällä. Ei mitään muita oireita. Katoaan miten yö menee, tuntui aika kuumalta vaikka annoinkin panadolia :(
Ja galluppeihin:
VAIPOISTA: me käytetään Huggies vaippoja ( en muista onko niitä suomessa??). Pitävät hyvin yönkin yli.
KENGÄT: Ei olla mietitty talvikenkien ostoa kun täällä tämä talvi on aikas lämmin :) Mutta kait jotain pitäisi hankkia kun kotona sitä kävelyä treenataan oikein urakalla ( pari askelta jo otettu ). Ei viitsisi kävelyttää kaupungilla paljain jaloin.
HARRASTUKSET: Käyn juoksemassa pari- kolme kertaa viikossa. Olen myös ilmoittautunut täällä äitien ryhmään, ensi viikolla eka tapaaminen, saa nähdä millaista on. Ja sitten että riittäisi haastetta, minä yritän opetella arabiaa. Siis käyn tunneilla pari kertaa viikossa.
Hyvää viikonloppua kaikille. Täällä viikonloppu on pe-la, joten huomenna on meidän sunnuntai (?!)
Bonnie
Täällä taas! :) Ja mennääs sit suoraan gallupeihin kun vielä jotain niistä muistaa! ;)
Vaipat on meil Pampersin Active Fit. Oon kokeillu noit Pampersin housuvaippoja enkä oikeen tykänny... Liberon housuvaippoja oon kuullu kehuttavan, joten kait me sit jossain vaihees niihin vaihdetaan... ehkä...
Mul on kans jotain kirppikseltä ostettuja vanhoja talvipopoja tuol, tais olla kokoo 21 tai 22. Oon haikeasti katellu niit K-kengän Richtereitä, mut on aika kalliit meidän budjetille... Kattoo nyt miten käy...
Pimu ei ainaskaan viel oo hokannu tollasta sohvien yms alle kattelemista. Mut hippaleikit on in! Meil se on kyl pimu joka menee muutaman konttausaskeleen karkuun ja sitten siinä nauraa kihertää kun sen ottaa kiinni ja sit taas pari askelta karkuun ja sama jatkuu loputtomiin :)
Mut jospa sit menis tonne siipan kaikkuun sohvalle kun se näyttää niin kutsuvalta! Viikonloppuja!
Nostelenpa tätä pinoa aikani kuluksi. Pitäs tietty siivota ja kaupassakin käydä, sitten laittaa ruoka ja pestä vielä koneellinen pyykkiä.. Mutta ehtiihän nuo. ;) Ukko on koko viikonlopun duunissa, enkä mä tosiaankaan jaksa tsempata nyt enempää kuin on pakko.
Meillä on kans tota esim. olkkarin pöydän alle kurkistelua. Kaikista hauskinta on se, kun joku toinenkin kurkkii sinne pylly pystyssä, sit välillä katotaan pöydän yli ja taas ali.. hih, huvittavaa. Joskus kun tyttö saa niitä hepuleita (joita vissiin muillakin on..), se konttaa ihan päättömästi ympäriinsä ja yhtäkkiä heittäytyy masulleen makaamaan ja painaa posken lattiaan. Siinä se sit aikansa paukuttaa jalalla tahtia, kunnes taas jatkaa nelivetoa. :)
Oho, nyt pitää mennä kun tulee niin kaamee dunkkis. Eilen tyttö oli ilman vaippaa ja töräytti siinä sit kunnon pökäleen olkkarin lattialle. Onneks sillä ei ollu vatsa löysänä.. :)
Se on käyty Jumbossa kampaajalla ja poika olikin jo päikkäreillä kun tulin kotiin. Olin ajatellut että sit on lounas ja unten aika. No tuo on aika räkäinen vielä joten taitaa viedä vähän voimia.
Mun vanhemmat tulee tänään hoitamana pojua kun miehen kanssa mennään yksiin häihin.
Olipas aamulla kylmä, jopa miinuksen puolella kun 07 herättiin. Tosiaan on tumput kaivettava ja haalarit otettava pojalle käyttöön. Yksi haalari meni mappi Ööhön kun liian lyhkäset lahkeet. Kävin juuri ostamassa muutaman 86 kokoisen pyjaman, vaikea löytää enään sen kokoisia jossa olisi myös se jalkaosa...tää kun vetää aina sukat jaloistaan.
Jepulis...ei ihmeempää, hauskaa viikonloppua kaikille!
Kauhiata kun on jo viikonloppu puolessa, ja vasta ehdin koneelle pikaseen...
Aamulla oli pirskatin kylmä, kun piti ihan skrapata ikkunat auki töihin lähtiessä..Ja hitsin hitsi, kun aurinko paistoi toooosi kirkkaasti ja matalalta puoli kasin mailla, kun lähin ajelee itään, niin vaikka oli aurinkolasit nenulla ja aurinkolippa alaslaskettuna, niin välillä ajelin pikku matkan aivan sokkona! Oikeesti siis, mitäköhän vois tehdä tommosessa kohtaa näkyvyyden parantamiseksi! Tosi hurjaa ajella " käsikopelolla" !
Mulla tuli Pähkiksen " kakkijutskasta" mieleen yks kerta, kun meitsin esikoinen oli just reilun vuoden ja kans ilman vaippaa hetken..Sitten soi puhelin, ja minä kun oon kans niin vähäpuheinen ihminen, niin juutuinpa korvastani ja suustani luuriin toviksi..Sitten aloin kattelemaan, että mistä toi beibi on löytänyt kävyn(=käpy siis) ja kaverille ihmettelin luuriin, että vaavilla käpy kädessä, kunnes karvas totuus valkeni; sillä oli kädessä siis ihka aito köntsäpökäle! Arvatkaas tulikos äiteelle kiire lopettaa puhelu? No, onneksi ei älynnyt maistaa " käpyään" ja ihan kiva, että ei myöskään ollut mikään ripuli silloin...
Romia taas saa vähän kadehtia, kun pääsee häihin! Häät on niin kivoja juhlia, että..Kesällä mekin oltiin yksissä, ja oli ihanaa nähdä rakastavainen hääpari, syödä hyvää ruokaa, tanssia siipan kanssa kannat kattoon ja kaikki herkut ihan vain kahdestaan!Nam!
Siihen talvikenkäkyssään en oo muistanut aiemmin vastata; Pähkiksen kanssa TAAS samoilla linjoilla;Kuomat rules!!! Ei nyt eka talvena, mutta seuraavat 10 vuotta sitten..Meillä on jotkut 21-nroiset, mutta pahasti epäilen etteivät sovi, joten kyllä mä 22:set ostaisin, että mahtuu villasukka ja varpaat olee muutenkin mukavasti " vapaalla" .. Mä en oo ees katellut mitään mainoksia mainitsemastanne merkistä, joten no comment!
Talvihaalaritkin meillä taitaa olla vanhaa kamaa, kun niitä on jäänyt muutama edellisiltä säilöön, ja en nyt eka talvena ainakaan ala investoimaan uuteen, kuin aikasintaan joulun alesta..Kuis muut? Kelpaakos teille (tai mahtuuko ees) pakkauksen puku, vai ootteko ostaneet tai ostamassa uutta? Mähän en ees ottanut pakkausta, joten on muutaman vuoden takaisia noikin puvut, mitä kaapista löytyi..
Vaan tässähän tärkeimmät, uusia juttuja ootellaan innokkaasti illan mittaan..
Onnentoivotuksia taasen sankareille!
Truide
PS. Oisko ihan pösilö idea sittenkin palata silleen vanhaan malliin, että viikonloppuna tehtäis kuitennii oma pino???Silleen la-su?
Tuli tosta Truutan toppapukujutusta mieleen, että mulla on vieläkin tallessa esikoisen äitiyspakkauksesta tullut puku. Semmonen vihree, jonka yläosassa on jotain pupuja tai nalleja.. Ja ihan priimakunnossa, ostin nimittäin sillon semmosen Lassien talvihaalarin (tallessa sekin, heh..), joka oli enemmän käytössä. Niisk.. jokohan niistä vois tulevan talven jälkeen luopua.. sniif..
Sit pientä kallupintynkää olis, että mitä te muut teette ukkojenne kans yhdessä? Siis tarkotan nyt jotain harrastusta, niinku liikuntaa, kulttuuria, jotain? Vai ootteko tämmösiä kotona nyhjääviä sohvaperunoita, joita yhdistää tällä hetkellä lähinnä lapset? Käytännön syistä me ei ainakaan tehdä yhdessä oikeen mitään. Jos ei jompikumpi oo töissä, niin sit kuskataan lapsia harrastuksiin tai lojutaan väsyneinä kotona. Jaa, taidettiinhan me kesällä käydä kerran leffassa..
Huomaatteko mistään, että tää maatuska on " yksin" tän viikonlopun.. ;) Tulee mietittyä kaikenlaisia juttuja, höh. Tämmöstähän tää lapsiperheen arki on, onhan se kuitenkin mukava edes köllötellä soffalla kimpassa jos ei muuta jaksa. :)
Jassoo, oiskohan se nyt bisukan paikka? Muita? :)
Jos sit vielä kattois BB:n, vaikken oo sitä niin aktiivisesti seurannutkaan, ja sitten unten maille. Bon nuit!
..piti sanomani, että jos tekis vaikka mato- ja pesu-pinot, niin riittäis varmaan molempiin juttua. Vai? Tää pinkka ainakin on venähtäny ihan kivasti. :)
P
Joo mä tykkäisin kans et olis noi kaks pinoa.
Meikä otti nyt sidukan tässä illan ratoks, oli taas aikamoista taistelua ton pienen miehen kanssa, no omaa vikaa taas sekin kun väkisin hereillä pidetään, sitten kun yritän unille niin poitsu vaan huutaa ja itkee hysteerisesti, ei vaan osaa enää nukahtaa. Varmaan naapurit oli vähällä soittaa lastensuojeluun kun meikä vaan veivaa vaunuja ja lapsi huutaa (nykyään kun niin helposti voi saada leiman lapsen " pahoinpitelystä" ) no nukahtihan se sitten ja kun heräs niin otin sisälle ja viel hetken nukkui sohvalla, on se lapsi niin suloinen kun nukkuu :)
No joo vastailen galluppeihin.
Meillä ei kurkita ainakaan sohvan alle, ehkä vähän ovenraosta siis siitä sivusta mutta ei mitenkään niinku pöytien tai sohvien alle, muuta kun minä kurkin ja etsin leluja =)
vaipoina käytetään pampers vaippoja (välillä housuvaippoja) liberoakin käytetään kun hyvä tarjous tulee. Huggies vaippoja on myös tällä hetkellä (anoppi osti virosta) mutta ne ehkä tekee kivekset punaiseks.
Tällä hetkellä meillä on kengän koko 20 ja ehkä ostan 20 talvikengätkin , riippuu et millaset ne on, en ole viel miettiny.
Talvihaalaria kattelin tänään mammuttimarkkinoilla ja siel oli joku lassie haalari 25e eka löysin yhen kivan lassie haalarin mut se ei ollutkaan se tarjous :( sit löyty oikee mut en löytäny sinisenä kokoa 80 ja se musta vähän arvelutti joten jätettiin viel sinne. äp:n haalaria käytän ehkä vaan päiväunilla jos/kun nukutaan ulkona, kestääkö se äp:n haalari edes lumessa könyymistä, siis meinaan et vaikuttaa siltä et menis nopeesti läpi?
ukon kanssa meil ei ole mitään harrastuksia :( ukko käy kaverin kaa leffassa ja bilettää, leffaan se on kyl muakin pyytäny mutta kun ei tule mun mieleisiä leffoja. Harrastetaan tv:n kattelua, sekin välillä hajoo kun mies menee nukkumaan.
No siinä tais olla jotain vastauksia ainakin, piti ihan kysymykset paperille laittaa, en muuten olis näin hyvin muistanu, jotain saatto silti jäädä pois vielä.
Pitää ihan hehkuttaa et meillä on opittu konttaamaan :) luulin oikeesti et se jää meiltä välistä ja olin kieltämättä vähän pahoillaan mutta sitten se poika otti ja tempas äitille hyvän mielen.
Meikäläisellä on viime yöt ollu aika villejä, en tajuu mut ihan levoton olen ollu. Todennäköisesti kävelly unissani tai sitten olen muuten vaan sekasin. Yks yö etsin Jesseä kuntopyörän takaa ja kun vedin sieltä jotain niin säikähdin että poika on ihan eloton kun se vaan roikku mun käsissä ja sit tajusin et se onkin vaan Jessen yöpuku, mutta missä on poika ja kävelin Jessen huoneeseen. Siellä se poika nukkui ihan tyytyväisenä ja sit mä tajusin et mä vaan sekoilen. Ja se ns. yöpukukin oli mun paita. En tienny itkeäkkö vai nauraa kun oli niin pöljä olo. Menin sänkyyn ja nukahdin sinne.
Väitetään että unissakävelijä ei muista mitä on tapahtunut mut mulle tuo oli niin selvää ja muistin sen aamulla todella hyvin.
Muutenkin öisin ties mitä aina nään, milloin katosta putoo tavaraa meidän päälle ja yritän työntää niitä takasin tai sit mä vedän lipaston reunasta jotain. Ihan hullua. Osaako kukaan sanoa mistä tollaset on peräisin? Äitini sanoi että mulla on elämä ihan seksin mutta ei mun mielestä ole. Mulla on kaikki ihan hyvin eikä ole omasta mielestä stressiäkään. Olen ollu ehkä väsyny mutta välillä en saa edes unta kun sänkyyn menen, kai mäkin olen liian väsyny ollu etten malta nukahtaa. No joo nyt tuntuu et tulee vuodatettua liikaa taas ihan väärään paikkaan. Tuonne jonnekin mainitsin tästä samasta mutta kukaan ei ottanut siihen kantaa.
Taidan mennä kattomaan big brotheria miehen kanssa, jotain yhteistä =)
T.Silja
Olin liian nopee. :)
SILJA: Aika kammottavia tuollaiset unet+unissakävelyt ja veikkaanpa että oot aika väsynyt noiden jälkeen aamusin??
En ole mikään asiantuntija enkä ole mitenkään erityisesti uniin perehtynyt mutta mun mielestä tuo kuulostaa siltä että olet todella väsynyt (jos kerran elämässä ei ole mitään muuta mikä voisi tuota aiheuttaa).
Mä itsekin nään välillä ihan outoja unia (ja todella eläviä!) sillon kun oon tosi tosi väsynyt. Mut noi sun kyllä pysäytti.
Kirjotteletko sä noita unia ylös? Varmaan kannattais kirjottaa, jokaista yksityiskohtaa myöten ne ylös ja lukea sitten niitä ja miettiä mitä ne kertoo, vai kertooko mitään? En tiedä onko siitä apua, tämmönen yksi ehdotus vaan.
ASiasta viidenteen: Minkäs kokoinen se äp.n toppapuku on? En ole jaksanu nyt sovittaa sitä ja mun mielestä siinä ei ole kokoa?? Mut joo, aika hepposelta se munkin mielestä vaikuttaa, lähinnä vaunuissa istuskeluun tehty??
Meillä kans pyllistellään lipastojen ja sänkyjen yms. edessä. :)
Pimu lähti iskän kanssa mummilaan ja mä jäin tänne koirien kanssa ihmettelemöön. Pitäis pestä toi toinen koira & kuivata & harjata & trimmata, siinä meneekin sitte taas puol päivää... Pyykitkin on koneessa ja kohta lissää..
Mut nyt vielä toinen kuppi kaffetta ja sitten löträämään.
Ai niin, Pähkikseen kyssään: JUU EI. Eli ei mitään harrasteta yhdessä, ei tuo lähe meidän kans kävelyllekään kuin ehkä 2 kertaa vuodessa. Telkkuu ja leffoa katellaan enemmän tai vähemmän yhdessä, siinä se. Very Romantic! ;)
-mari-
Siis ihanaaaa....poika nukkui 21.30-08.30 heräämättä! Hän oli juuri nukahtanut kun tulimme hääjuhlista kotiin. Oli ollut tosi kiltti ja seurallinen eikä ollut tullut minkäänlaisia itku/ikävätilanteita.
Juhlat olivat kivat, ja ruoka hyvää. Tulimme kuitenkin ajoissa kotiin kun meillä tämä räkänokka kotona.
Nyt oltiin aamupäivä tuossa pihaa vähän siistimässä, rikkaruohot ym vasta nyt sain kitkettyä...heh...oikein hortonomi jep. Kuihtuneet kesäkukat terassilta sai kyytiä ja käydään Plantagenista tänään hakemassa kanervia tilalle. Lyhdyt on paikoillaan jne. Taitaa se syksyfiilis hiipiä päälle kuitenkin. Iltaisinkin on jo niin ' aikaisin' jo pimeää.
Juu mutta nyt poju nukahti joten häippäsen tästä hänen huoneestaan.
Ai niin, nopeat kommentit kyssäreihin:
PAKKAUKSEN HAALARI on just lähinnä ulkona nukkumista tai vaunuissa istuskelua varten, ei pidä kosteutta eli menee läpi. Mulla kävi kans mielessä että siinähän voi hyvin nukkua jos vielä mahtuu, ei ole kertaakaan käytetty ja nyt poika aikas pitkä.
YHTEISET HARRASTUKSET ei meilläkään mitään harrastuksia...eikä juuri yksinkään harrasteta. Meillä se yhteinen aika menee perheen parissa. Illat kuitenkin aika lyhkäsiä kun mies tulee töistä.
Heei!
Jooo.. Oon kans samalla linjalla, et vois olla mato ja pesu pinot. Oltii täs viikonloppuna kyläilee, ja just tultii kotia. Oli aikas paljo lukemista..Hyvä niin, mut...
Yhteisii harrastuksii..hmmmm..mitä ne on.. Mies harrastaa enempi noitten koiruuksien kanssa, joten joudun ite kehittelee omat harrastukset, sen minkä nyt jaksaa. Kaikkea oon suunnitellu, uimista ym. mutta edelleen suunnittelen. Ennenkuin muutettii sinne pöndelle, ni pyöräilin tosi paljon, kesät talvet töihin, matkaa kerty semmoset 15km eestaas, kyllä se potuttikin välillä. Nyttemmin pyöräily on jääny, mistäköhän syystä.. vaikka ostettii se turvaistuin pyörää, ni ei oo hirmusesti tullu käytettyy. Ja nyt vielä viileät ilmat, joten taitaa tytyn naama olla messingillä pyöräilyn jälkee, sais varmaa sulatella..
Yhteine harrastus on varmaa tellun töllääminen...
Mari, en oo myöskää löytäny sitä koko lappuu siitä äp:n toppapuvusta, mut muistelisin, et siinä mukana tuli lappune vaatteista ja materiaaleista, et oisko siinä ollu puvun koko 74-80..saatan muistaa väärin. Meillä varmaa se puku menee tänä talvena.. Uskoisin nii, en oo koittanu vielä sitä.. On nii pien tyty..Ellei nyt venähä ennen talvea.
Silja, ai sinäkii harrastat yöllä kävelyy.. Täällä kohtalon toveri. Oon myöskii ettiny Annia mei sängystä muutamii kertoja. Miestä kuulemma räplään, ja sanon että älä makaa tytyn päällä... Hui... Nuorempana olin tosi kova kävelee, muistatte varmaa, kun keväällä näistä juttelin...Rappukäytävässä...yöllä...paita ja alkkarit jalassa.... Hiusharjalla oon pessy jopa hampaita, takkeja tuijotellu..Voivoi, onhan noita tarinoita. Onneks nyttemmin en oo kävelly, mut tosiaa Annia etiskelly...
Nyt pitänee mennä kalan kimppuu, meinattii illalla grillata lohta ja kyytipojaks puikulapottuja. Mies kävi aamulla sienessä, löys muutaman herkkutatin, saa kyllä ihan yssiksee syödä ne, Ite en niinkää sienistä välitä.. MILLOS muute lapsosille voi sieniä syöttää, muistanko väärin, ettei alle yks vuotiaille (vaik johan nuo koht on yksvee)...
Sähäkkää sunnuntain jatkoa..
-eekkis-
Aurinkoinen sunnuntai ollut, mutta oon ollut aivan veto veks:O(. Taitaa toi työssäkäynti kuiteski imeä mehut aikas tarkkaan, vaikka siitä kuin tykkäiskin..
Yhteisiä harrastuksia ei meilläkään oo, ja yhteiset hetketkin on tällä haavaa aika vähissä..No, aikansa kutakin.. Keilailusta on kyllä ollut silleen puhetta, että jos siitä tulis lähes koko perheen yhteinen hobby, mutta toistaiseksi ja edelleen on vain ollut puheen asteella. Mä en yhtään tykkää olla leffassa, vaan mieluummin vuokraan leffan kotiin..Jotenkin raivostuttaa se, kun siellä salissa on aina niitä idiootteja, jotka pitää persikanmoista meteliä rapistelemalla karkkipusseja, suhisemalla kaverille, kännyt piippaa ja kaiken huipuks mun eteen istuu aina joku maailman pisin mies, jonka takaa en nää ku puolet valkokankaasta!
Huhhuh, ihan meinas hiki tulla Siljan unia lueskellessa! Mulla käy yleensä yliväsyneenä niin, ettei uni vain tule tai sitten se on hyvin katkonaista..Ja jos mut herätetään jotenkin epätavalliseen aikaan, niin oon kyllä sekaisin ku seinäkello..Joskus nuorena(olin jotain 14) kävi mullekin niin, että olin koulun päälle menny hetkeksi tirsoille, ja äiti törmäs töistätullessaan muhun rapussa, kun olin lähdössä töihin meijän lähikauppaan! en siis ollut kyseisessä putiikissa töissä, mutta olin ilmeisesti nähnyt unta ja lähtenyt unissani kävelemään..Onneks äiti oli sopivasti kotiin tulossa, kun ois voinu tulla viirupään paprut, kun oisin ihan innoissani lähteny jotain hyllyjä järjestelee läheisessä ruokakaupassa.. Kantsiskohan Siljan kuiteski ihan varovaisesti kysellä vaikka neuvolan tätsältä, voisko moiselle tehdä jotain?
Huomenna on aamusella nelosen hammis, ja vissiin selviää tartteeko se(kin) raudat:O(. Kolmosella on ollut yöraudat jotain 5 vuotta, ja nyt meitsin kakkosellekin ehdotellaan jonkinmoista oikomista..PlääH! Jos on vain esteettisestä syystä sille, niin saapi jäädä oikomatta...Mutta nelkulla ei taida tila riittää kaikille hampaille, niin tarttis vissiin tehdä jotain.
Noista pakkauksen puvuista vielä..Se on muuten jänskä juttu, että ne on mitoitettu niin, että ne menee jollekin puolitoistavuotiaalle, mutta sitten matsku on just semmosta oikeen ihanasti imasevaa kangasta! Ois ehkä järkevämpää, että oisivat vaikka pienempiä, jotta kävisivät vaunu-iän, tai sitten muuttaisivat matskun jokski likaa hylkiväksi, jos pitää olla kokoluokka n.80-86... No, nää on näitä ikuisuuskysymyksiä ja varsinkin sellaisia, joista ei saa sanoa mielipidettään, kun se on niin hieno etu! Ja pakkaus on kyllä tosi kiva etu, mutta kaitpa se ois enempi eduksi, jos kaikki kuteet olisivat käyttökelpoisia...Nimimerkillä 6 lasta ja 3 pakkausta!( oon kyllä kaikki pakkukset käyttänyt aikas tarkkaan, joten en halua ketään ärsyttää, hih!).
johan tässä taas tuli höpöteltyä, nyt oottelemaan Amyn lailla!!!
Iloista iltaa, jo oisko nyt gallupin mukaan sovittu, että vastaisuudessa pinot ovat ma-pe ja la-su???
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin!
Truide
Mua ei siis taaskaan väsytä :( mutta johtuu varmaan siitä että nukuin jonkin aikaa aamupäivällä ja en tiiä torkahdinko tossa iltapäivälläkin ehkä 10min. En mä silleen tunnusta olevani ainakaan liian väsyny (vaikka tänään olen loikoillu normaalia enemmän sängyssä), mua siis vaan väsyttää mutta en tunne olevani ylirasittunu, on joskus ollu sellasia päiviä että olen itkeny väsymystäni mutta se on ollu vaan päivän juttu ja menny ohi kun pääsin päiväunille ja silloin ei muistaakseni ole edes ollu levottomia unia.
En mä unia kirjottele ylös, mä mietin niitä aika tarkoin herättyäni jos ne vaivaa ja ne jää sitten mieleen.
eekkis: mäkin olen repiny välillä yöllä ukkoa ja ettiny Jesseä sen alta, ja musta tuntuu et mun mies ei ees tajua mun toilailuja yöllä, se ei edes herää niihin, kääntää vaan kylkeä, on kai tottunu siihen kun se kuorsaa niin mä tönäsen sitä.
En tiiä en oikein uskalla puhua noista mun yöjutuista neuvolassa, en halua saada hullun leimaa sinne papereihin, sit jos sitä aletaan vatvomaan ja mulle annetaan jotain unilääkkeitä niin en halua, vaikka toisaalta eihän nää ole neuvolan asioita, ei kai niiden homma ole hoitaa mua, kai se varmaan voi jotain vinkkiä antaa et minne otan yhteyttä. Mutta mä en oikein halua kasvoillani puhua tästä " ongelmasta" .
Eilen illalla valittelin etten uskalla mennä nukkumaan kun pelkään mitä tuleman pitää mutta aamulla olin niin onnellinen kun olin nukkunu koko yön ainakaan en tiedostanu jos olen jotain sekoillu. Ei mua enää silleen pelota nukkumaan meno mut kyl se vähän mietityttää et mikä sen aiheuttaa.
Jesse on aika vilkas poika ja olen ehkä viime aikoina komentanu sitä enemmän ja välillä mietityttää et miksi se lyö niin paljon tai läpsii naamaa. Mistä lapsi sellasta oppii? mä luulin et lapsi oppii asioita toisilta lapsilta tai vanhemmilta mutta Jesse ei ole paljon ollu muiden lasten kanssa tekemisissä, ainakaan sellasten jotka lyö ja me ei miehen kanssa olla kertaakaan lyöty Jesseä tai toisiamme ettäkö se ois meiltä oppinu. Musta tuntuu et se on Jesse joka tekee kiusaa jos ollaan jossain kylässäkin, puree tai vie lelut kädestä.
En tiedä sitten et olisko tää joku huoli mun elämässä joka sitten tulee uniin jollain tapaa. Mua pelottaa että Jessestä tulee ns. huligaani.
Mä en oikein tiedä mitä pitäis tehdä kun Jesse tekee jotain väärää, mä olen korottanu ääntä ja jos se ei toimi niin pistän Jessen istumaan vähän matkan päähän ittestäni, sit se alkaa itkee ja hetken päästä se on ohi ja pojalla muuta mielessä. Miten sen kanssa pitäis menetellä? Mä olen ollu päiväkodissa töissä noin 8 vuotta ja nyt on ongelmia oman pojan kanssa, niinhan se menee että suutarin lapsilla ei ole kenkiä niin lastenhoitajien lapset kasvaa ihan pellossa.
Voi olla taas niin että vaadin Jesseltä liikaa niinkun aijemmin olen huomannu. Täällä on puhuttu että muidenkin lapset läpsii, vieläkö sitä on ollu muillakin? Puremisesta ollaan ehkä hieman päästy, Jesse saattaa ottaa mun käden suuhun mutta ei kumminkaan pure.
No joo aika näyttää.
On se poika kyllä muuten niin ihana ja huumorintajuinen, se osaa niin ilveillä tarpeen tullen ja hauskuuttaa muita.
No joo ehkä on aika mennä nukkumaan ja kerätä voimia huomista varten jos saisin kaivettua imurin tuolta kaapista.
Öitä kaikille
T.Silja
huomatkaa, hoono soomi...