**LOKAMAATUSKAT ma-su**
Reipasta huomenta! Kaikki pinoon ja heti!
Palaan itsekin aivan tuossa tuokiossa..
P
Kommentit (59)
Toisemman kerran tuli käytyä Jumbossa ruokaostoksilla, ja lahja hankittua pojalle synttäreille.
G: Kuinka paljon teillä pauhaa tv? ' Katsooko' babyt teillä tv' tä?
Meillä valitettavan paljon tv päällä, alakerrassa kun illat puuhaamme niin siinä samassa tilassa (olohuone/keittiöputkilo) on kaikki. Päivisin tv ei ole päällä, paitsi jos meno yltyy hullunkuriseksi niin poika on nyt parina päivänä saanut katsoa Teletappeja.
Jaaha...arvaattekin kuka tuohon reiteen jälleen tarrasi kiinni...täytyy mennä.
Ai niin vielä, tiedättekö mistä voisi löytää tummasta puusta kapeaa pientä tietokonetasoa? Tavallinen kirjoituspöytä liian iso. Ihan vaan sellainen jossa välttämättä ei olisi edes laatikoita. Tänkjuu!
Lauranäidille, tervetuloa joukkoon. Meillä myös aika paljon tuo maitopullo kuuluu nukkumaan menoon, mutta nykyään oon tehny niin, jotten heti laita pullollisen jälkee nukkuu, vaan hetken aikaa saa leikkiä.
Romi kyseli tv:stä, meillä aika paljon on auki näin iltataisin. Anni tykkää katella, ja varsinkii ku tulee musiikkia ni tykkää jammata musiikin tahtiin. Taitaa olla rytmi veressä..
Kävin tontilla, ja siellähän nuo ukot oli puuhissaan. Hyvältä näyttää...
Nyt tais ruoka kello kilahtaa... Tänää alkaa muutes uus sarja, pako.. pitänee kattoo, jos vaikka jäis koukkuu...
Morot..huomiseen..
-eekkis-
Ekaks Lauranäidille; tervetuloa joukkoon,mukava saada uusia pinoutujia..Meillä on kans toi nukutuspullo, mutta huomaan, että just varsinkin iltaisin, kun syö ensin puuron, ja sitten tarjoan sylissä nukkumaan mennessä pulloa, niin ei poju otakaan kuin huikan pari ja sit on ihan tyytyväinen..Laitan sitten sänkyyn, ja niin vain nukahtaa ilman kummempia rutiineja..Toi Pähkiksen cd-ehdotus kuulosti hyvältä, ja uskokaa tai älkää, joku meitin lapsista vaati aina nukahtaakseen mun laulua!!! Voi hyvänen aika, tällä äänellä luulis suututtavan naapurin koiratkin, mutta niin vain lapsi onnellisena nukahti äiteen huisin heleään ääneen.. Mä en ees muista laulujen sanoja,joten keksin itse koko ajan jotain, ja myyntimenestys oli..Eli kantsii sitäkin kokeilla.
Eekkikselle kovasti onnea, kun ihan oikeesti koti alkaa jo nousta!
Tv meillä pauhaa melkein aina iltapäivästä iltaan asti, mutta poitsu ei siitä pahemmin oo kiinnostunut..Lauantai-aamuisin tykkää kyllä kovasti katsella ja kuunnella Huvituttia!
Olin tänään vanhempain-illassa kakkosen koululla, ja oikein nauratti kun luokanvalvoja(tai mikä hitsin titteli sillä olikaan) oli varmaan kolme vuotta vanhempi kuin meijän esikoinen! Siis tosi nuori lurkki! Ja huomenna sitten nelosen vastaavaan, ja loppuviikko duunissa, niin eipä oo ajanviete-ongelmia!
Tosta pimeen pelosta vielä; Oikein välillä ollaan kavereiden kanssa asiaa puitu, kun huomaa, että mitä enemmän ikää tulee, sitä varovaisemmaksi ja pelokkaammaksi sitä äityy..Ainakin omalla kohdallani joskus parikymppisenä ei mikään pelottanut, kun pikku-hiivassa aamuyöllä kotio baarista kulki! Ja nyt ei uskalla ysin jälkeen ees roskikselle mennä suunnilleen, heh.
No juu, eiköhän tän päivän lorinat oo tässä, ja nyt kauhia pähkäily, katonko kohta BB:tä vai sitä 4D:tä, jossa mummo pussailee parikymppistä poikaa..UGH!
Kauniita unia, ja oman kultsun kuvia!
Huomiseen
Truide
Ei sitä kaikkea tule ajatelleeksikaan, kiitos vaan ratkaisuehdotuksista.
Vastailenpa minäkin kyselyihin:
TELKKARISTA: Meillä on jonkun verran TV auki päivällä ja aina välillä Laura siihen eteen nauliintuu. Olen kyllä vähän huolestuneena katsonut, kun nenä on melkein kiinni ruudussa... Enimmäkseen kuitenkin touhuaa omiaan, kun katson telkkaria. En ole ihan asioikseen istuttanut TV:n ääreen esim. lastenohjelmia katsomaan.
ISÄNPÄIVÄSTÄ: Olen aina ollut toivottoman huono keksimään lahjoja mutta eiköhän sitä jotain keksi...
Palailen taas myöhemmin, mukavaa loppuiltaa!
VINKKEJÄ kaivattaisiin; mitä kaikkea voi tämän ikäisen kanssa puuhailla kotona? Meidän kun on oltava sisätiloissa päivisin kun on niin kuuma ulkona. Tässä menee aikankin vielä pari viikkoa ennenkuin viilenee. Kertokaa please vinkkejä ettei poju ryydy totaalisesti!
TV: Meillä on telkkari auki aika paljon iltaisin mutta poju ei pahemmin kiinnitä siihen huomiota. Mutta Teletapit kiinnostavat, ja olen aina välillä antanut katsoa. Poju vaan ei jaksa pitempiä aikoja keskittyä telkkarin katseluun, max sellaiset 10min.
ISÄNPÄIVÄ; Minä en oikein tiedä milloin me sitä isänpäivää vietetään... Mies kun on aussi niin siellä isänpäivä oli pari viikkoa sitten, ja täällä meidän uudessa kotimaassa isänpäivä oli tokokuussa.
Lauranäidille, minä olen ruvennut antamaan maidon noin 30min ennen päikkäreitä. Saa sitten vielä leikkiä. Sitten juuri ennen päikkäreitä luetaan yksi kirja ja laitan pojun sänkyyn. Ihan kiltisti jää pinnikseen.
Meillä on nytten kanssa " lahkeessaroikkumis-kausi" En tiedä mistä johtuu, ehkä on hampaita tulossa..?
Ok, nytten taas roikutaan sortseissa kiinni ja tahdotaan syliin, joten
see you later alligator.
Bonnie
Ihana ilma ja kaunis kastehuuru tuolla pellolla.
Voi että ku alko äske naurattaa kun toi meidän likka yrittää nyt niin kovasti ystvystyä tuon meidän toisen koiran kanssa ja tarjoo sille millon mitäkin rättiä, tuttia, lelua ja äsken leipää. Välillä ne vetää kilpaa koiranremmiä, koira toisessa päässä ja Dina toisessa... ja koira painaa yli 25kg et välillä kyllä hiukan hirvittää...
On se kyllä hyvä että pääsee kohta päiväkotiin ressukka ni näkee kavereita, äitinsä kun on niin laiska leikkimään. Oon mä yrittäny kerran päivässä mennä tonne Dinskun huoneeseen leikkimään leluilla hänen kanssaan ja sit tietty tehdään kävelyharjoituksia ja ulkoilutetaan koiria jne mutta kyllä nyt on alkanut huomaamaan että tuo tarttee/kaipaa jo hirveesti puuhasteltavaa ja leikkikaveria, eikä äiteen into/mielikuvitus riitä keksimään mitään tarpeeksi mielenkiintoista mutta kuitenkin yksinkertaista leikkiä.
Eilen sainkin kulutettua aikaa Jumbossa sitten koko illan.. kiertelin lastenvaate osastoja ja lelukauppoja. Sormet syyhys jo ja teki mieli ostaa vaikka mitä leluja mut kun en malttais olla antamatta heti niin pakko ostaa vasta sitte lähempänä synttäreitä. Saippuakupla systeemin ostin ja niitä tehdään kun pimu herää päikkäreiltä. Mennää ihan pihalle tekemään. Niih! *Yrittää kerätä hyvä-reipas-äiti pisteitä..* :)
Mitäköhän pimulle pitäis pukea päälle sinne kastetilaisuuteen? Enpä tajunnut kysyä sillon ku varasin sen... Kastemekot taitaa olla vaan yhtäkokoa/pieniä kokoja eikä ne oikein tuollaselle liikkuvalle enää käykään kun helmat on niin pitkät. Jotain valkosta vissiin kuitenkin... Ja mitäköhän sitte itelle??? Täytyy vissiin lähtee vinguttelee luottokorttia ja kiikutella laskut sitten vaivihkaa miehelle... ;)
Mites muuten, pitääkö kummeja muistaa siinä tilaisuudessa jotenkin? En muista vaikka ite oon 2 lapsen kummi...
Mut nyt pois pulisemasta täältä ja muillekin tilaa!
T: Mari
Meitsin poika söikin sitten aamiaiseksi marsun herkkuruokaa!! Ihmettelin tossa, että mitähän se kakoo, niin oli hakenut marsujen häkin vierestä semmosen vihreen herkkukikkareen..No, tuskinpa on hengenvaarallista, eikä kait kerennyt paljoo sitä natustelemaan.
Saako udella(utelen vaikkei saiskaan), miksi Dinatsu vasta nyt kastetaan? Mä en oo kyllä kummeja kastetilaisuudessa muistanut, mutta oon itsekin muutaman lapsen kummi, eikä oo koskaan tullut mieleenikään, että mua tarttis siinä tilaisuudessa muistaa..Onhan se jo suuri kunnia, että minut on kummiksi valittu ja huolittu ja haluttu:O).
Varmaankin joku nätti mekko on ihan asiallinen ja kiva asu tommoseen tilaisuuteen tyttö-" vaaville" .
Mä oon kanssa ihan tosi huono leikkimään Milon kanssa..Mutta Bonnie; eiköhän jotkut Duplot ja rakennuspalikat oo semmosia, että niillä jaksaa sekä lapsi että äiti kuluttaa aikaa ihan mukavasti..Sitten sormivärit, joilla saa oikeen taiteilla sydämensä kyllyydestä, keittiön muoviastiat ja kauhat ja kattilat on ihania kolisteluun ja pinoamiseen, ja jos oikein jaksat askarrella, niin tee itse soittimia; riisiä, kuivia herneitä ja makaroneja laitat tyhjään ketsuppipurkkiin tai muihin kannellisiin purnukoihin, ja eikun helistämään! (Kuulostaa tosi hienolta, mutta voin vannoa, etten oo koskaan toteuttanut noita, kuin unelmissani..ENkös ookin saamaton äitee, nyyh?)
Kitinä enteilee ekoille unille haluamista, joten moikat tällä kertaa...
Iloista ja kaunista päivää, onnea päivänsankareille!
Truuttis
Truiden jutut kyllä naurattaa...varsinkin se Esso-tarina...voi jiesus! Milo sitten tykkää marsunruoista...
Meillä on nyt sitten taas tällainen pieni flunssapotilas, viimeksi pari viikkoa sitten vuoti nenä. Tosin nyt itselläkin on kurkku karheana että kait tää on taas tätä vuodenaikaa. Joudutaan oikein kunnolla tarkkailemaan sitten ennen leikkausta ettei tulisi hengitystieinfektiota pojalle, eivät leikkaa silloin jos on ja sitten tietty siirtyy leikkaus.
Mari; Dinalle joku söpö mekko on varmaan hyvä vaate kastajaisiin. En myöskään minä ole muistanut kummeja erityisesti. Välillä lähettelen valokuvia hepusta.
Meillä taitaa olla sisäpäivä tänään, ja just kun ilmakin viikon kaunein vissiin.
Ostin eilen rusinoita pojalle, ja vitsi kun tykkäs. Toki piti nekin vielä puolittaa kun muuten ei henki kulje...
Juu nyt muihin hommiin ja palaillaan taas! Ja Lauranäidille pitimän myös sanoa vielä että Tervetuloa pinoon!
Truutta: Saapi udella. :) Ei siinä sen kummempaa syytä ole kuin että mä olin sillon alkuaikoina vaan niin kauheen tunnemyrskyn kourissa että olisin parkunut täysillä koko toimituksen ajan niin en sitte viittiny nolata itteeni ja säikyttää peibiä koko kansan edessä... ;)
Ja jotenki sitä oli niin väsynykki et ei jaksanu alkaa mitään virallista=hienoa tilaisuutta järkkäämään niin pidettii sit vaan pieni nimijuhla ja kutsuttiin vaan muutama lähin sukulainen.
Onkos (asiasta viidenteen...) muilla ollut muuten havaittavissa nyt päivä/iltarytmin muutoksia?
Meillä on nyt toi nukkumaan meno siirtynyt tonne ilta yhdeksään. (ennen meni nukkumaan siis jo 6-7 aikaan) Aamulla herätään siinä 7 aikaan ja 9-10 aikaan menee parin tunnin päikkäreille ja iltapäivällä nukkuu vielä tunnin päikkärit joskus 2-4 aikaan. Välillä herää aamuyöstä vielä maidolle.
Jaahas, jokohan nuo perunat olis kypsiä...
seeU!
-mari-
Heti kommentteihin ennenku unohtuu. ISÄNPÄIVÄ on meillä päivä muiden joukossa. Toki lapset tekee isille kortit ja mä saatan ilahduttaa miestä niinkin omaperäisellä lahjalla kuin boxerit. Ukko on semmonen tavan juntti, joka ei paljon merkkipäivistä piittaa. Älkääkä sitten kysykö äitienpäivästä.. :/
Samaa mieltä KUMMIjutusta kuin Truide, ei niille mitään tarvii ostaa tai laittaa. Jos nyt kuitenki jotain haluut antaa, niin oisko sit vaikka kehystetty valokuva Dinasta..? Äh, en mä tiedä, riippuu niin kummistakin, että odottaako se jotain ja jos, niin mitä?
TV pauhaa meillä liiankin kanssa. Pahimmillaan se huutaa olkkarissa ja lastenhuoneessa, eikä kukaan kato kumpaakaan.. Lastenohjelmat ei oikeen tyttöä kiinnosta, Teletappeja jaksaa ehkä hetken seurata. Ja se Huvitutti on myös kiva. Mutta telkkaria enemmän kiinnostaa tietysti kaukosäätimet. Niitä sit välillä etitään kissojen ja koirien kanssa, kun tyttö on piilottanut ne millon minnekin..
Bonnielle ei oo kauheesti vinkkejä, johan niitä Truutalta tulikin.. Mä oon semmonen tylsä ja laiska äiti, joka ei paljon lasten kans leiki. Monesti se riittääkin, että olen vaan paikalla, samassa huoneessa, niin lapset touhuaa omiaan. Meillä tietty muutenkin eri juttu, kun lapsilla on seuraa toisistaan, enkä kyllä muista yhtään mitä mä esikoisen kanssa 10v sitten puuhastelin..?!
Jaa että Milo rupesi marsuksi. Meillä tyttö mutusteli yks päivä rahapuun lehteä, ihan selvä dollarinkiilto silmissä.. :) Mä hyökkäsin heti hysteerisenä lääkärikirjan kimppuun, et onks se myrkyllinen kasvi, mutta onneksi ei. Oon jo kerran soittanu myrkytystietokeskukseen, kun tyttö imeskeli peikonlehden ilmajuurta..
Pitäis vissiin laittaa valvontakameroita ympäri kämppää, niin vois kyökkihommien lomassa tarkkailla monitorista mitä toi nappula puuhailee.. :)
Et semmottii. Nyt mä meen kyllä hetkes maate kun jotenki ramasee niin vietävästi. Hej då!
Pähkis :)
Ja het kättelyssä Lauranäidille tervetuloa!
TV:stä... Meillä on melkein jatkuvasti töllö päällä, kun ollaan olkkarissa. Huvitutin jaksavat katsoa alusta loppuun, tykkäävät musiikista tosi paljon. Muuten ei telkassa kiinnostakaan sitten muut kuin mainokset! Mainoskatko kun tulee niin molemmat jähmettyvät katsomaan. Pikkukakkosen tunnari on myös kiinnostava, muuten sitä ei sitten maltetakaan katsoa.
Isänpäivälahjaa en aio ostaa, koska oma äitienpäivä oli niin surkea :(. Itkin varmaan viikon, olisin toivonut vaikka valkovuokkoja tuolta pihalta niin ei :(. Lapset hoitakoon asian, kun alkavat ymmärtää. Miehen perheessä ei ole koskaan juhlittu äitienpäivää " koska äitienpäivä on joka päivä" ... en vaan tiiä miten se ilmenee...??
Mä löysin anopin vanhan soutulaitteen autotallista (asutaan miehen lapsuudenkodissa, joten välillä tekee löytöjä). Jos vaikka vahingossa onnistuis vähän kohottamaan kuntoa =O. Vaikuttaa ihan pätevältä ja monipuoliselta laitteelta.
Nauttikaahan mammat ja kullanmurut näistä ihanan lämpimistä ja aurinkoisista syyskeleistä :)!
En sitte kerinny aamupäivällä pinoutuu, ku tuli äkkilähtö/komento tontille. Mies halus käydä kattoo mis vaihees hommat on, ennenkuin lähti iltavuoroon. Siellähän nuo tyypit oli työnteossa. yks oli joutunu sairaslomalle, kun eilen aukes pää, nosturin joku osa kopsautti, taishan tuo tajukin hetkellisesti mennä.. Tekevälle sattuu...
Kyllä meillä nuo leikkihommelit tyty ite järjestää. Oon kans aika laiska/huono leikkii, mutta kyllä sitä silloin tällöin tulee lattialla istuttuu ja touhuttuu, touhuiitan kans. Äske sai taas ihme hepuleita, kauheella vauhilla konttas ees taas kämppää, ja tietenkin äänitehosteet mukana..
Mari- ei niitä kummeja tartte muistaa siinä tilaisuudessa. Ite oon lähetelly kuvia sähköpostitse silloin tällöin. Kummeista kun tuli nyt puhe, ni hokasin tos kuukaus sitte, etten oo vieny vieläkää kaiverrutettavaks, mitä Anni sillo sai. No parempi myöhää ku ei millokaa...
Laittaisin kans jonkin nätin mekon päälle. Voi vide, minul ois, tai siis Annilla, yks aikas kiva vaaleempunainen mekko, jossa on pieni ruusu rinnuksessa, siisti. Mutta kun minä oon täällä ja sinä siellä... Meillä se vaa pölyyntyy kaapis...harmi...
Isänpäivää en oo ees aatellu. Mulla kans " juntti" ukko, joka ei muista muuta merkkipäivää ku oman... Nii että voi olla et haen risuja metästä...heh.. Kyllä se osaa kultanenkii olla, sillo ku haluaa.... Siis ei sitä mut tota... hehheh..
Meillä ei oo tullu kummempii rytmimuutoksii päivään, ainut mikä nyt on ollu, ni tyty nukkuu VAA tunnin päikkäreitä. Yöunta kyllä vieläkin sen 12-13hoota. Et eikait sitä enää päiväks unta riitäkkää...
Truide, kerro Milo-marsulle terkut... Älä vaa häkkii päästä. Viimeviikol Anni teki tuttavuutta hevosenläjän kans, muttei kyl suuhun asti kerinny mennä, onneks...
Jeps, TAAS pitää mennä levittää pyykkii, Annil pääs vahinko yöllä, vaippa oli huonosti, isä laittoi sen illalla...
Aurinkoista päivää maatuskat ja beibit..
-eekkis&touhuiita-
Täällä meno sen kun kiihtyy...poju on nyt kiivennyt ilman apua kaikki rappuset ylös, kiivennyt vierasvuoteelle + sohvalle, ottanut jälleen konttauksen ohjelmistoonsa (jonka unohti piiiitkäksi aikaa kun kerran konttasi). Arvatenkin vaan onko kaverilla hiki päässä kun kipeenä vielä tällaisiä harrastelee...
Kamala huuto ja itku tulee siitä kun nenäFriidalla tyhjennetään räkäinen nenä. Jos ei sitten tule pyyhkimään nenäänsä mun housunlahkeeseen....!
Juu tässä itselläkin on vähän flunssainen olo, joten tältä päivältä hej då!
Iltaa maatuskat! Vähän ollu taas kiirettä, mutta nyt taas täällä :)
Ensteks, tervetuloa Lauranäiti! Joukkoon mahtuu aina! :)
Marille, mun mielest kummeille ei tartte mitään antaa. Korkeintaan joku kehystetty kuva pikkusesta. Ja asuks vois tosiaan hyvin sopii joku nätti mekko!
TV on meillä myös tosi paljon auki. Pimu ei siitä paljoo vällää paitsi välistä käy sitä läpsimässä. Lähinnä sitä kiinnostaa jos sieltä tulee hyvää musaa, kuten lastenohjelmien tunnarit yms. Ihan yhtä hyvin sille kelpaa kyllä " aikuistenkin" musiikki, sopiva rytmi vaan ja typy alkaa tanssii! :)
Mä oon kans ylihuono äiti ton leikkimisen kanssa. Mut eipä tuo yleensä mun kanssa haluakaan leikkiä. Mut vieressä pitää lattialla istua. Mut jos yritän jotain lelua ottaa käteen, ni heti ottaa typy sen multa pois... Kaikki on hänen leluja ;)
Mä yritän kans antaa päivisin ton maidon vähän aikasemmin ennenku menee nukkumaan, mut eihän se tietty aina onnistu. Mut eiköhän tuo joteski itsestään lutviudu toi päikkärijuttu...
Nyt en muista mitään muuta ja vaippa odottaa vaihtamista, jotes tack och adjö!
Kiitti aktiviteettivinkeistä. Samuel kun on aika huono leikkimään itsekseen, ehkä juuri siksi että olen tähän asti leikkinyt mukana? Pitäisi varmaan yrittää antaa leikkiä enemmän itsekseen.
Huomasin että en ole pahemmin käyttänyt meidän pienokaisen nimeä palstalla, muta kyllä tutut varmaan ovat tunnistaneet minut jo aikoja sitten :)
Samuel tyhjensi heti aamusta vaipparoskiksen vessanpönttöön, oli tosi kiva korjata jäljet.. Heti jos en löydä jotain niin tiedän että se on joko vessanpöntössä tai lelulaatikossa. Vitsi kun pitäisi muistaa pitää vessanovi kiinni.
Meillä päivärytmi muuttui noin kuukausi sitten ja on pysynyt siitä lähtien samana. Meillä otetaan kahdet noin tunnin pituiset päikkärit, kello 10 ja 15.
No niin, nytten on taas hirveä huuto kun äiti ei huomaa..
Later,
Bonnie
Mikäs aikavyöhyke siellä Dubaissa on kun Bonnie on käyny täällä nyt ihan " normaaliin" aikaan? Entäs BT, paljos kello on teillä kun täällä on aamu? Nii ja udellaan nyt samoin tein BT:n ukosta, että minkämaalainen se on kun Bonniella on aussi? nimim. Suomijuntti rules ok, too. :)
Voi noi vessajutut on sitten " hauskoja" . Meillä tyttö oli tänään aamulla repiny kaikki vessapaperit lattialle ja silpunnu ne siihen pöntön eteen. Onneks ei ollu täys rulla.. Ja sit mä oon koittanu ukkoa kouluttaa laittamaan pöntön kannen AINA alas, nääs kun tyttö menee vessaan (jonka ovi unohtuu myös usein auki), niin sehän länttää kätensä ekana siihen pytyn reunaan! Yöks yöks!!
Rytmistä oli jotain puhetta, meillä nukutaan normaalisti kahdet päikkärit, PAITSI jos satun lähtemään aamusta niinku vaikka Jumboon.. ;) Nyt tyttö nukkuu jo ekoja unia, ja tokat on semmoset lyhyet tirsat ehkä 16-17 aikaan. Yöunet suunnilleen 20-6.30 eli reippaat 10 tuntia yleensä.
No mut hei, nyt mä meen lakkaamaan kynnet. Illaksi töihin ja huomenna heti aamusta liikkeelle, joten jää nähtäväksi millon ehdin taas tänne. Siihen asti siis heippodei!
Just joo, heti kun hehkutin, että onpa pojulle tullut älliä ja itsesuojeluvaistoa, niin pahkeinen sentäs..Johan eilen aloitti taas portaisiin kiipeämisen ja menee kuin kärppä, niin vikkelään, ettei kauaa nokka tuhise, kun on jo ylhäällä asti..Ja vessanpönttöön meinas eilen pudota, kun joku oli meilläkin kannen jättänyt auki, ja sitte yritti sitä yököttävää vettä käpälillään lirkuttaa, niin jo oli sen verran ketarat ilmassa, että hetken päästä oisin noukkinut kuulapään ylösalaisin pöntöstä, huihai..Tästä lähtien veskin ovi pidetään yhtä tiukasti kiinni, kuin portaiden porttikin..
Vaippagalluppia aattelin heitellä, nyt kun ei meillä ainakaan enää ne " kylkipisut" ole riesana ja muutenkin tasoittunut toi vaippa-homma jotenkin siihen kuukausien takaiseen aikaan, niin mikä on kenenkin vakkarivaippa? Mähän käytin aikas kauan Lidlin vaippoja, mutta jotenkin ei ole tullut enää Lidlissä käytyä lainkaan, niin hokasin just, että viime kuukaudet ollaan käytetty Pampersia..(no höh, siis Milo on käyttänyt, mä en oo vielä tarvinnut...).Pampersiin oon kyllä päätynyt lähinnä siks, että meitsin S-marketissa se on ollut nyt pitkään edullisin vaippa, kun iso paketti maksaa vain 9,90..Ja sitte kun Cittarista on saanut välillä niitä kuponkialennuksia. Liberolta tulikin taas pari housuvaippaa, ja ne on kyllä käteviä, mutta toistaiseksi en oo raaskinut siirtyä housuvaippoihin..
Ai juu, taas muistuu asioita mieleeni..Onko muiden " vauvoilla" semmosta hassunnäköstä tapaa, että pitää kurkistella sohvien alle, ovenkarmien alle jne? Milo on hauskannäköinen, kun menee mahalleen lattialle, ja sitten peba pystyssä tiirailee esim.saunan pesuhuoneenseen ovenreunan alta, kun siinä on semmoinen ilmarako pukuhuoneen puolelle ja samaten ihan kuin etsis sohvan alta jotain tavaroita.Sitten huisin suosittu harrastus on hippa! Poitsu vetää neliveto päällä kaameeta kyytiä sisarusten perässä ja naurunkikatus raikaa, kun menevät sohvan taakse vuorollaan piiloon ja taas karkuun.
Huomenna vien nelosen ja vitosen äidilleni yökylään.Kolmonen haluisi sitten kutsua kaksi kaveriaan yökylään, joten lasten lukumäärä pysyisi vakiona..En vaan jotenkin jaksaisi vieraita yöksi, kun itse oon huomennakin ysiin töissä ja sitten taas aamulla lauantaina lähden kaheksas hommiin..Ois silleen kiva, ees se iltahetki olla ihan rauhassa, kuin kuunnella tyttötrion kikatuksia ja supinoita..tarttee katsoo nyt sekin, että miten ukko-kulta suhtautuu ehdotukseen ottaa pari naapurin tenavaa vastuulleen.
Isänpäivästä; en oo yhtään miettinyt lahjaa, kortteja nyt saapi tietysti ainakin kolmelta(kaksi vanhinta saattaa olla jo sitä mieltä, ettei kehtaa iskälle korttia laittaa), ja aamiainen tehdään valmiiksi ja kakkukin kait tarttee laitella..Lahjasta en tiä, kun justiin viime lauantaina oli ukkelin syntsät, ja senkin lahjan keksiminen oli tosi työlästä..Ei vaan joka kerta isänpäivänä, jouluna ja syntsänä viittis niitä iänikuisia kalsareita ja dödöjä tai kirjaa olla antamassa.
Mari muuten, onkos se voileipägrilli ollu kovassa käytössä? (ei menny ku vähän aiheen vierestä, mutta etkös sen ostanut joskus herkkänä hetkenä ukolles ihan huvin vuoksi ja yllätykseksi?).
Käväsin aamusella Jumbossa pikaseen taas hakemassa vähän vellejä ja ruokia poitsulle..Sitten oisin ostanut tuttipaketin jo valmiiksi, kun niitäkin tarttee vaihella varmaan vielä jokuset kerrat, mutta pirskatti sentäs;Kaikki oli myyty ne meijän tutit, kun olivat alentaneet hinnan:O(. Hitto kun olin niin nuija, etten ostanut kahta pakettia kun viimeksi kävin, silloin se alennushinta ei ollut vielä esillä hyllynreunassa...
Hui, kiire yllätti...lapset haettava nyt!!!!
Moi moi ja onnea sankareille
Truutta
Kiitos kaikille kummi- ja vaateasia infosta!
Just ku eilen pääsin kehumasta meidän iltakukkujaa niin sitten eilen se menikin tas jo kuudelta nukkumaan ja ip.päikkäritkin otti eilen jo puolenpäivän aikaan ja tänään vielä aikasemmin... noh, jääpähän illalla omaa aikaa mutta muuten ne päikkärit kyllä ajoittui paremmin kuin nyt taas nää.. menee koko päivä ikäänkuin nukkuessa ja kaikki kerhot yms. on kuitenkin aina just tossa aamu-keskipäivällä. No, täytyy yrittää taas vaivihkaa koulia noita rytmejä.
Truutta: Grilli on ollut kovassa käytössä joo.. kaapissa. :) Pari kertaa sitä testailtiin sillon aluks mut nyt on jääny sit tonne kaappiin pölyttymään.. pitäs varmaan kaivaa se sieltä tohon pöydälle ni tulis käytettyä, hyviähän ne toastit kuiteskii on!
Apua, tänään on taas torstai. Siis miten nää päivät menee niin nopeesti?
Pitää lähtee laittaa pyykit koneeseen.. kauhee vuori taas kerääntyny. Jostain syystä pimullakin on alkanu menee noita vaatteita likaseks hurjan nopeesti.. oiskohan syy siinä kun äiti ei ole pessyt lattioita vähään aikaan.. hmmm...
Nythä se tais sieltä herätäkki, se on kuulkaa morot sitte taas!
T: Mari
Voi kettu kun on ollu vetelä päivä. Mitää ei oo oikee viittiny tehä. No.. jospa sitä huomenna reipastuis. Viikonloppuna onkii pottu ja kala-markkinat, täytynee lähtee pällistelee sinne. Viime vuonna ostin lampaantajan sielä, tosin aikas vähällä käytöllä ollu.
Vaippagalluppiin, vannoutunu liberon käyttäjä ( siis Anni ). Litin vaippoja koklattii keväällä, mut niistä meni annin pyyperö punaseks. Eilen kävin mei lähikaupassa, valintatalossa, vaippa ostoksilla ja eipä siel sit ollu liberoo. JOUDUIN ostaa sellasii ku Bambolina merkkisii. On ihan ok...
Meillä myös kurkitaa peba pystyssä, jääkaapin alus on aika kova sana, sekä soffan alus. Jääkaappi on muutenkii ihan jees juttu. Taitaa tietää mitä sieltä saa.
Hassu tapa on myös seistä nelinkontin, pää maassa, ja kurkkia jalkojenvälistä.. Ja kun sanoo aijai, sillee lempeesti, ni Anni laittaa pään lattiaan ja hymyää...
Mari, niihä se meikii pimu nukku tänää liian aikaset päikkärit, puolenpäivän jälkee, 1½tuntii maltto maata, kunnes menojalkaa alko kolottaa. Nyt onkii semmone papatus ja pölötys menossa jot oksat pois. No käypi sitte ajois nukkuu..
Jaahas, hajuherne tuli kiipeemää pitkin kinttua.. Korjaus hommiin joutuu...
Päivänjatkoja maatuskat ja beibit..
-eekkis-
Lauranäidille piti tulla ehdottamaan semmosta, että mitä jos et laittaisikaan tyttöä päikkäreille heti maitopullon jälkeen? Eli anna maito jo aiemmin, kun tyttö ei ole vielä " riittävän" väsynyt, ja teette hetken jotain muuta ennen päikkäreitä. Kun se pullo ei enää liittyis niin ehdottomasti juuri nukkumaanmenoon, siitä vois päästä joskus eroonkin. Toisaalta, miksei sitä tavallistakin maitoa vois antaa jos vauveli sitä kovin haluaa..
Sitten voisit kokeilla jotain musiikkia nukkumaan mennessä, meillä se ainakin toimii. No, ei tietenkään aina, mutta usein kyllä. Cd-levy soimaan ja itse pois huoneesta häiritsemästä, kannattaa yrittää.
Ei nyt tähän hätään tuu muuta mieleen.. Eikä muuten tosiaan tuu, nimittäin mitään en muista mitä piti vielä kommentoida. Oisko siis aika poistua takavasemmalle tältä päivältä.. Huomisiin, tää lähtee kattomaan tyttöjen kans Pikku Kakkosta. :)