Poikaystävä ilmoittaa, ettei aio vaihtaa tuleville lapsillemme vaippoja
Eikä muutenkaan osallistua fyysiseen hoitoon. Vain leikittää ja vahtia.
Koska omakaan isänsä ei ole alentunut moisiin akkojen hommiin. Kyseessä on siis puhtaasti periaatteellinen kielto, ei esim. siksi, että hän kävisi enemmän töissä tms. Uraihmisiä olemme molemmat.
Kuulemma jos tarvitsee vaihtaa, kun minä en ole kotona, aikoo viedä mummolaan vaipanvaihtoon.
Hienoa, että tämä tuli esille tässä vaiheessa. Harkitsen vakavasti, haluanko sittenkään perustaa perhettä tai mitään muutakaan kesävämpää tällaisen k-pään kanssa.
Kommentit (29)
Mun poikaystävä ilmoitti saman ja mulle se on ok. Kertaakaan ei ole sitä vielä tehnyt eikä haittaa, se haittasi kun ei kerran voinut vahtia vauvaa 10min että oisin päässyt suihkuun. Tämä kaikki johtuu kulttuurierosta. Muuten kyllä hoitaa hommansa, ostaa leluja, ruokaa, vaippoja, vaatteita yms ihan oma-alotteisesti.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:57"]Mullakin poikaystävä joka on tosi herkkä eritteille. Oon kyllä silti tehnyt selväksi, että jos lapsi tulee niin se hoidetaan kahteen pekkaan. Sanoo, että ei se varmaan ole niin paha, koska se on sitten oma lapsi...
Mites muuten on te lapsia omaavat, onko se eri juttu kun kyseessä on oma lapsi?
[/quote]
On se eri juttu. Mä olen aika oksennusherkkä, jos on jotain ällöjä eritteitä, mutta oman pienen lapsen pissat ja kakat ei tunnu missään. Itse asiassa rinta maidolla olevan vauvan kakka ei edes haise kovin pahalta. Isommankaan ei okseta, vaikkei hyvältä haisekaan. Isomman lapsen oksennus on sitten jo niitä, joissa meinaa itselläkin vatsa kääntyä ympäri, joten ne meillä yleensä siivoaa mies. Mutta jos ei ole kotona, kyllä siitäkin selviää.
Kummallinen periaate. Yleensä jos jälkikasvustaan on kiinnostunut, niin haluaa hoivata niitä ja pitää huolen. Tuo tarkottaisi sitä, että mies ei voi olla lapsen kanssa kaksin ennen kuin lapsi on omatoiminen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:37"]
Mun poikaystävä ilmoitti saman ja mulle se on ok. Kertaakaan ei ole sitä vielä tehnyt eikä haittaa, se haittasi kun ei kerran voinut vahtia vauvaa 10min että oisin päässyt suihkuun. Tämä kaikki johtuu kulttuurierosta. Muuten kyllä hoitaa hommansa, ostaa leluja, ruokaa, vaippoja, vaatteita yms ihan oma-alotteisesti.
[/quote]
OK. Onnea valitsemallesi tielle.
Jos ei mies vaihda vaippaa niin mies kannattaa vaihtaa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:37"]
[/quote]
OK. Onnea valitsemallesi tielle.
[/quote] kiitos :) hyvin menee, kaikki on asenteesta kiinni. Jos toiveet menevät yksiin, niin kaikki on ok.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:29"]
Eikä muutenkaan osallistua fyysiseen hoitoon. Vain leikittää ja vahtia.
Koska omakaan isänsä ei ole alentunut moisiin akkojen hommiin. Kyseessä on siis puhtaasti periaatteellinen kielto, ei esim. siksi, että hän kävisi enemmän töissä tms. Uraihmisiä olemme molemmat.
Kuulemma jos tarvitsee vaihtaa, kun minä en ole kotona, aikoo viedä mummolaan vaipanvaihtoon.
Hienoa, että tämä tuli esille tässä vaiheessa. Harkitsen vakavasti, haluanko sittenkään perustaa perhettä tai mitään muutakaan kesävämpää tällaisen k-pään kanssa.
[/quote]
Jos minun poikaystäväni ilmoittaisi tuollaista,päättäisin että hän ei todellakaan ole tulevien lasteni isä.Olisi se kieltämättä mukavaa hankkia lapsia niin,että joku muu hoitaisi likaisen työn,ja itse saisi vain leikittää niitä,mutta aika huono diili sen toisen vanhemman kannalta.Tuo että kyseessä on puhtaasti periaatteellinen asia kertoo kyllä paljon miehestä,hyvä että sanoi nyt eikä sitten kun ensimmäinan lapsi on syntynyt.
Kannattaa hyvin tarkkaan miettiä kenen ja millaisen ihmisen kanssa niitä lapsia tekee. Onko poikkis myös sitä mieltä että siivous ynm kodinhoito "kuuluu" yksin naiselle? Ajattele sitä vitutuksen määrää kun tulet väsyneenä kotiin töistä ja toinen työpäivä odottaa kotona miehen makoillessa sohvalla? Sun onnesi on se että asia tuli ilmi ennen kuin niitä lapsia on. Osa naisista vain olettaa miehen osallistuvan tasaveroisesti ja yllätys on aika ikävä kun asiantila paljastuu. Oma lukunsa ovat miehet jotka tekevät kotitöistä osansa alkuun, mutta kun lapsia ilmaantuu luisuvat lusmuiluun. Pettymys on musertavaa. Kokemusta on.
Onhan se hauskaa, kun yhteisen ipanan hoitamisesta kieltäytyminen on pelkästään ilmoitusluontoinen asia. Mistä te löydätte näitä pösilötyypejä? Ei jatkoon.....