Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia sossun vaitiolovelvollisuudesta

Vierailija
11.02.2015 |

joo, siis vanhempieni tuttu pariskunta vierailee vanhemmillani useasti, pariskunnan vaimo on töissä kunnan sosiaalitoimistossa. nyt tämä kyseinen nainen juoruaa kaikki ex aviomieheni uuden avioliiton asiat vanhemmilleni, koska ovat työttömyyden vuoksi joutuneet asiakkaiksi. missä siis vaitiolovelvollisuus?
onko kellään omakohtaisia kokemuksia pysyykö asiat virkailijan sisällä, vai onko juoruaminen yleistäkin? minusta kyseisen virkailijan toiminta on törkeää!
mietin tätä siksi, että olen itse parinkuukauden kuluttua jäämässä työttömäksi. jos tulee pakkotilanne niin, onko parempi olla menemättä sossuun ettei koko kylä tiedä asioistani? en tosin asu samassa kunnassa kuin exän uusi perhe.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
2/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota vaitiolovelvollisuuksiin. Ihmisillä on paha tapa lörpötellä asioita varsinkin humalassa. Olen itse nähnyt lakimiehen ja hoitajan puhuneen asioita joista ei saisi puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku meni mullakin. En ole asiakas, mutta sosiaalialalla töissä. Viime viikolla kaupungisaamme järjestettiin tällainen tilaisuus missä luennoimassa oli eräs tunnettu psykologi. Porukka odotti kaupungin talon aulassa ennen kuin salin ovet avattiin. Siinä sitten eräs naisihminen kovaan ääneen puhui puhelimeen kuinka eräälle henkilölle (mainitsi kuuluvasti koko nimen) ole maksettu toimeentulotukea koska hänen tiliote ei ole saapunut sossuun. Lisäksi kertoi myös kuuluvasti tämän asiakkaan henkilötunnuksen. Siinäpä sitten ihmettelevät miksi sossuun ei luoteta..

Vierailija
4/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teet ilmoituksen sosiaalijohtajalle asiasta. 

Vierailija
5/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! 5.nen. voisin muuten tehdäkin, minusta kyseisen sosiaalivirkailijan juoruilu on senverran räikeää. mutta tässätapauksessa olen mielestäni kahden tulen välissä. vaikka ilmoituksen saisi tehdä nimettömänä, uskon kyseisen virkailijan helpostikin yhdistävän mistä ilmoitus on peräisin. siinä taas menisi vanhempieni pitkä ystävyys tähän pariskuntaan. ap.

Vierailija
6/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa tehdä ilmoitus

Vierailija
8/8 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tuo tuttusi tietää asiat muutaKIN kautta ja kertoo vain ne asiat vanhemmillesi? Esim joku asiakkaan tuttu voi olla soskun tuttu ja kertoo soskulle tämän vapaa-aikana että tuo henkilö saa toimeentulotukea ja muutakin asiaa kertoo tämän elämästä.
Toisaalta itse en luota ollenkaan hoitopuolen ihmisiin, he juoruavat kaiken eteenpäin. Itse olin aikanaan suorittamassa koulutukseeni kuuluvaa harjoittelua psykiatrisessa sairaalassa. Oli toimintaterapian hetki meneillään ja istuimme kaikki potilaiden kanssa ison pöydän ääressä jotain juttelemassa. Kaikki olimme omissa vaatteissamme. Aulan läpi käveli aivan et osaston hoitajia. Yksi heistä pysähtyi ja kysyi minulta hämmästyneen näköisenä Oletko xxxxx? Sanoin että olen enkä muuta. No puolen vuoden päästä olin marketissa kun tapasin sattumalta saman henkilön äitinsä kanssa ja oli kyllä pitkät vastenmielisyyttä huokuvat ilmeet molemmilla. Niinpä, hoitaja oli siis kertonut että olin hoidossa hullujen huoneella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme