Anoppi luulee olevansa poikansa lähiomainen
Ei voi olla totta! Ollaan oltu naimisissa 5v ja toinen lapsi tulossa. Mieheni joutui infektion takia sairaalaan pari vkoa sitten ja parani pian. Anoppini luuli ihan tosissaan että jos jotain muutoksia sattuu miehen voinnissa niin hän on se lähiomainen jolle soitetaan, ei vaimo! Todella uskomatonta. Piti korjata että minä vaimona olen lähiomainen nyt, ei äiti
Kommentit (27)
Tuli ilmi niin että anoppi sanoi "minulle soittavat varmasti sairaalalta jos muutosta voinnissa tulee, minä voin laittaa sinulle vaikka tekstiviestin jos puhelu sieltä tulee".
Ap
Minä olen ainakin joskus ilmoittanut tk:n papereihin lähiomaiseni, samoin kerran sairaalaan joutuessani. Nykyään lähiomaiseni on aviomies, mutta sinkkuaikoina oli veljeni.
Asia riippuu ihan siitä, kenet miehesi on sinne ilmoittanut lähiomaisekseen.
Mitäs jos hautaisit sen sotakirveesi ja toivot, että puhelua ei tule.
Jos kyseessä ei ollut mikään hengenvaara, niin ei pieniä muutoksia voinnissa kenellekään ilmoiteta. Tämä tapahtuu vasta, jos potilas tekee kuolemaa tai tilanne on hengenvaarallinen tai potilas on esim. tajuton eikä pysty itse kommunikoimaan tai ymmärtämään mitään. Jos infektion takia kuume nousee 39 asteeseen ja CRP on 200, niin ei siitä kellekään soitella.
Meillä todellakin on puolisot lähiomaisena, tietenkin!
Ap
Hmm. kenelle sieltä muuten soitetaan, eikö se joissain tilanteissa pidä itse sinne ilmoittaa? Mietin vain että minulla ei taida lähiomaista ollakaan.