Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä lähtee nälkä oikeasti rahkalla?

Vierailija
11.02.2015 |

Jos minä yritän syödä sitä nälkääni, tulen vain kiukkuiseksi.

Ja ei, en ole läski mamma vaan hoikka nuori nainen. 

Joudun muutenkin syömään aika paljon, että pysyn "käynnissä", aineenvaihdunta on jotenkin tosi nopea. Herkästi tulee hypoglykemiaoireita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan rahka pidä nälkää oikein yhtään. Vaikka iltapalaksi syötynä on pakko vähän ajan päästä ottaa jotain lisäksi, kun tulee kamala nälkä eikä saa nukutuksi.

Vierailija
2/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee nälkä. Syön usein lounaaksi kermarahkan, 250g:n purkin. Luulen että siinä auttaa tuon rahkan 10 rasvaa sisältö. Rahkan kanssa syön pakastemarjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:21"]

Jos minä yritän syödä sitä nälkääni, tulen vain kiukkuiseksi.

Ja ei, en ole läski mamma vaan hoikka nuori nainen. 

Joudun muutenkin syömään aika paljon, että pysyn "käynnissä", aineenvaihdunta on jotenkin tosi nopea. Herkästi tulee hypoglykemiaoireita.

[/quote]

Tuo kuvaakin varmaan miksi olet hoikka: nopea aineenvaihdunta ja herkästi menee hypoglykemian puolelle. Olen itse samanlainen, ja aina luonnostani hoikka. Tarvitsen tosiaan kunnon satseja ruokaa ettei ala heikottaa ja vituttaa ja huimata. 

Mutta ylipainoisilla usein on ongelmana taas hidas aineenvaihdunta, jolloin monet asiat on aivan erilaisia. Varsinkin jos ylipainoinen yrittää laihduttaa, monien on helpompi laihduttaa syöden jotain pieniä välipaloja aterioiden välissä, vaikka sitä rahkaa. Itse tulisin sellaisesta vaan kiukkuiseksi, minä haluan syödä oikein kunnolla kolmesti päivässä ja ilman välipaloja, mutta ihmisten aineenvaihdunta ja ruokahalun säätely toimii eri tavalla. Ylipainoisilla tutkimusten mukaankin esim. kylläisyyshormoni laskee isonkin aterian jälkeen paljon normaalipainoista nopeammin, jolloin välipalan tarpeen tunne tulisi siitä huolimatta että söisi paljon. Parempi silloin syödä vähemmän ja useammin.

Vierailija
4/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:23"]

Mulla lähtee nälkä. Syön usein lounaaksi kermarahkan, 250g:n purkin. Luulen että siinä auttaa tuon rahkan 10 rasvaa sisältö. Rahkan kanssa syön pakastemarjoja.

[/quote]

Onko tämä jokin valmis tuote, vai sekoitatko siis kermaa siihen itse? ap

Vierailija
5/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan rahka pidä nälkää oikein yhtään. Vaikka iltapalaksi syötynä on pakko vähän ajan päästä ottaa jotain lisäksi, kun tulee kamala nälkä eikä saa nukutuksi.

[/quote]

Olen aina ihmetellyt näitä ihmisten iltanälkäongelmia, sen jälkeen kun itse keksin siihen helpon ratkaisun: aloin syödä tukevan aterian illalla, päivällinen joka on päivän raskain ruoka, siinä klo 20 aikaan. Eipä tarvi syödä rahkoja eikä kärsiä naposteluhimoja kun on vatsa täynnä oikeaa terveellistä ruokaa. Suomessa on joku ihme myytti että illalla pitäisi syödä kevyesti, ja uskon että se aiheuttaa monelle painonhallinnan vaikeutta, kun sitten illalla kurnii nälkä suolissa ja sortuu naposteluun.

Vierailija
6/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Saa valmiina, mutta voi itsekin kermaa lisätä.

Tosin smetana on parempaa, rasvaa 42%

Vierailija
7/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Valmis tuote, löytyy s-ryhmän kaupoista. Ja siis siinä on 10% rahkaa. Ton jälkeen rasvattomat maistuu vetiseltä mössöltä.

Vierailija
8/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos tuosta kermarahka vinkistä! <3 

Kokeilen.

ap

Vierailija
9/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön rasvatonta rahkaa ja lisään sinne pellavansiemenöljyä ja marjoja. Hyvin pärjään yön yli tällä iltapalalla.

Vierailija
10/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lääkäri sanoi mulle, ettei ihmisten pitäisi syödä kylmiä ruokia talvella. Talvella kylmissä maissa ihminen tarvitsee lämmintä ruokaa, kesällä viilentäviä rahkoja, jugurtteja, salaatteja ja paljon hedelmiä jne. Musta tuossa on järkeä. En halua enää syödä rahkaa talvella eikä mulla myöskään nälkä lähde sillä talvella. Kesän kynnyksellä muutan ruokavalion ja silloin tulee rahka kuvaan, kun kesällä syön muutenkin kevyemmin ja paljon tuoretta ja kypsentämätöntä.

Vierailija
11/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:34"]

Syön rasvatonta rahkaa ja lisään sinne pellavansiemenöljyä ja marjoja. Hyvin pärjään yön yli tällä iltapalalla.

[/quote]

No sehän hienoa. Minä en pärjäisi. Ap

Vierailija
12/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:34"]

[/quote]

No sehän hienoa. Minä en pärjäisi. Ap

[/quote]

En minäkään millään rasvattomalla pärjää.

Vierailija
13/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:42"]

Yksi lääkäri sanoi mulle, ettei ihmisten pitäisi syödä kylmiä ruokia talvella. Talvella kylmissä maissa ihminen tarvitsee lämmintä ruokaa, kesällä viilentäviä rahkoja, jugurtteja, salaatteja ja paljon hedelmiä jne. Musta tuossa on järkeä. En halua enää syödä rahkaa talvella eikä mulla myöskään nälkä lähde sillä talvella. Kesän kynnyksellä muutan ruokavalion ja silloin tulee rahka kuvaan, kun kesällä syön muutenkin kevyemmin ja paljon tuoretta ja kypsentämätöntä.

[/quote]

Tuossa on perää! Kylmyyshän saa muutenkin kaipaamaan enemmän ruokaa (vararasvan kertymisen takia)

Vierailija
14/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tulisin kiukkuiseksi, jos lounas pitäisi korvata rahkalla. Aamiaisen osana tai iltapalana ihan ok.

Vierailija
15/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön aina vain puolikkaan rahkan. ja tulen täyteen. en tosin erityisemmin pidä rahkan mausta, joten ehkä sitten jotain placeboa, ettei tarvi koko purkkia vetästä :D ja syön sitä iltaisin, joten ei ehkä sitten ole enää niin nälkä loppujen lopuksi muutenkaan kuin esim lounaalla?

Vierailija
16/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Valmis tuote, löytyy s-ryhmän kaupoista. Ja siis siinä on 10% rahkaa. Ton jälkeen rasvattomat maistuu vetiseltä mössöltä.
[/quote]

On Keskollaki. Hot pinkki Valion tuote. Naaaam! Vähä kalliimpi tosin. Rasvasta en huolehdi ku en eläinrasvoja kummemmin saa ko ei liha innosta.

Vierailija
17/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:27"]

[/quote]

Olen aina ihmetellyt näitä ihmisten iltanälkäongelmia, sen jälkeen kun itse keksin siihen helpon ratkaisun: aloin syödä tukevan aterian illalla, päivällinen joka on päivän raskain ruoka, siinä klo 20 aikaan. Eipä tarvi syödä rahkoja eikä kärsiä naposteluhimoja kun on vatsa täynnä oikeaa terveellistä ruokaa. Suomessa on joku ihme myytti että illalla pitäisi syödä kevyesti, ja uskon että se aiheuttaa monelle painonhallinnan vaikeutta, kun sitten illalla kurnii nälkä suolissa ja sortuu naposteluun.

[/quote]

tämä voi hyvin olla totta. Kokonaiswernergiamäärä kai se tärkein. Mukavaahan on nukkua vatsa täynnä, ainakin omasta mielestäni.

Vierailija
18/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelkällä rahkalla, mutta se onkin vain yksi osa ruokavaliota. Sekoitan siihen luonnonjugurttia, lisäksi mustikoita ja/tai banaania sekä pari t-lusikallista mantelirouhetta. Joskus myös kaurahiutelaita, vaikka aika usein syön rahkan kanssa myös leivän.

Enkä korvaa sillä ateriaa, vaan syön ilta-, aamu- ja välipalaksi.

Vierailija
19/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:46"]

Kyllä minäkin tulisin kiukkuiseksi, jos lounas pitäisi korvata rahkalla. Aamiaisen osana tai iltapalana ihan ok.

[/quote]

Minä en korvaa lounasta rahkalla. Mutta rahka ei riitä minulla edes iltapalaksi. Toinen kommentoija syö kermarahkaa lounaaksi ja pärjää sillä.

ap

Vierailija
20/22 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:46"]

itse syön aina vain puolikkaan rahkan. ja tulen täyteen. en tosin erityisemmin pidä rahkan mausta, joten ehkä sitten jotain placeboa, ettei tarvi koko purkkia vetästä :D ja syön sitä iltaisin, joten ei ehkä sitten ole enää niin nälkä loppujen lopuksi muutenkaan kuin esim lounaalla?

[/quote]

Mitä järkee syödä jotain, mistä ei tykkää??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän