Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen..

Vierailija
11.02.2015 |

Miten opetella aikuista ihmistä pesemään kädet vessassa käynnin, ennen ruoanlaittoa jne...?

Ei jaksa enään mäkättää! Ukko suuttuu vaan kun siitä pitää muistuttaa, melkeinpä joka kerta! Sitten kun olen päässyt sanomaan, niin käy vähän hanan alla viruttamassa käsiä, ilman saippuaa ja/tai desinf.huuhdetta..

Influenssakausi parhaillaan päällä ja minulla vauva mahassa, niin ei tässä haluttaisi itsellä sairastua kans..

Mitä h*** minä teen??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisto on opintojen äiti..tjn. Ja jatkuva huomauttaminen asiasta on toiminut meillä. Nykyään ihmettelee äijiä jotka ei opese käsiään esim töissä.

En muuten syö anopillakaan mitään, koska sieltähän se tapa on näemmä lähtöisin.

Jaksaa jaksaa,,,

Vierailija
2/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytäisi ne "oikeat" sanat ettei toisella heti ole verenpaine koholla (puhumattakaan omastani)

kun pitää kuin pikku lapselle kertoa miksi ne kädet pitää pestä.

Niinpä, kotoahan ne kaikki opit lähtee...kenties syy löytyykin sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin tälläisiä juttuja kun, tossa on puhdas pyyhe.. ja muka just silloin olin vaihtamassa pyyhettä veskiin kun oli menossa veskiin, tai haiseekohan toi saippua liian kukkasille, tai linkki puhelimeen päivän lehdestä käsien pesusta, tms hienovaraista vihjailua. Tosin välillä rääkäsin suoraan, että ne kädet! Tai sit kun oli ruoka-aika niin huusin, että kaikki pesemään käsiä. Ja sinne se meni kiltisti mukuloiden perässä jonoon pesemään käsiään...

T; 2

Vierailija
4/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti.

Vierailija
5/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista on vain se että haluaa kädet likaisina liikkua kodissa ja jopa syödä ilman käsienpesua.yök!

Kai tähän tarvitaan tulevan vauvan ensimmäinen kunnollinen flunssa niin oppiskohan silloin? Tottakai pöpöt lentelee ja tuleehan niitä väkisinkin, mutta jos kodin sisällä voi edes puolittaa mahdollisia tartuntoja noinkin yksinkertaisella tavalla, niin miksi se on niin vaikeaa? Opettele siinä myöhemmin kasvavalle lapselle, jos isäkään ei näytä esimerkkiä.

Vierailija
6/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa että tää tätien hygieniaintoilu on niin vakavaa että aiheuttavat muksuilleen vielä yliherkkyyttä ja allergioita kun eivät anna lapsensa altistua millekkään. Liiallinen steriiliys sairastuttaa lapset.

Vierailija
7/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotinkin että milloin tulee ensimmäinen vastaus liikasteriiliydestä. Maalaisjärkeä käytän kyllä puhtaudessa, mutta tässähän on (meillä) kyseessä perussiisteydestä ja varsinkin kun on influenssakausi ja olen raskaana. Ärsyttää "hieman" tämä aikuisen ihmisen kouluttaminen perusasiassa.

Vierailija
8/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:46"]

Lyön vaikka vetoa että tää tätien hygieniaintoilu on niin vakavaa että aiheuttavat muksuilleen vielä yliherkkyyttä ja allergioita kun eivät anna lapsensa altistua millekkään. Liiallinen steriiliys sairastuttaa lapset.

[/quote]

WC-asioinnin jälkeinen käsienpesu on aika kaukana liikasteriiliydestä.

Vierailija
9/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi nalkuttaminen kannattaa lopettaa

Keväällä julkaistun tutkimuksen mukaan nalkuttavan naisen mies kuolee 2,5 kertaa todennäköisemmin seuraavan kymmenen vuoden aikana kuin stressittömämmässä suhteessa oleva.

Nalkuttaminen on sietämätöntä vallankäyttöä, josta kärsii myös nalkuttaja itse. Psykologi Hannele Törröselle ilmiö on tullut töiden kautta valitettavan tutuksi.

- Pahimmillaan nainen sokeutuu kokonaan omalle käytökselleen ja katkeroituu. Negatiivisuus leimaa koko elämää ja huomaamattaan nalkuttaja muuttuu erittäin ikäväksi ihmiseksi.

Törrösen mukaan nalkuttaminen on usein vain oire jostakin suuremmasta asiasta, kuten väsymyksestä.

- Nalkuttaminen on yleisilmaus siitä, että jokin muu painaa mieltä. Harva nainen nalkuttaa onnellisena.

Jatkuva valittaminen voi toisaalta olla myös kotoa opittu tapa.

- Ennen naiset olivat oikeasti tosi kovilla, koska koti oli kokonaan heidän vastuullaan. He nalkuttivat, mutta ihan aiheesta. Tyttäret omaksuivat tuon happamuuden ja siirsivät sitä taas eteenpäin omille lapsilleen.

Nalkuttajan ei kannata vaipua epätoivoon: Törrösellä on hyviä neuvoja naiselle, joka haluaa eroon kuluttavasta tavasta.

- Kirjoita sinua ärsyttävät asiat ylös, jotta voit tarkastella niitä myöhemmin. Mieti, ovatko asiat todellisuudessa vakavia vai valitatko ainoastaan yleisen alavireisyytesi takia tai tottumuksesta.

Törrönen vinkkaa, että pariskunnan kannattaa tehdä selkeät pelisäännöt jo suhteensa alussa. Arki on sujuvampaa, kun molemmat tietävät vastuualueensa.

- Lisäksi molempien kannattaisi tehdä lista, johon he laittavat kolme eniten ärsyttävää arkista asiaa. Sitten molemmat lupaavat välttää tekemästä noita kolmea asiaa, Törrönen neuvoo.

Vierailija
10/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi edes koskea itseeni jos miehellä ei ole hallussa alkeellisintakaan hygieniaa. Oikeesti kuvottavaa! Sinä syöt samassa pöydässä tollasen paskakäden kanssa. Yhhh! Ihme ettet ole itse tullut vielä kipeeksi.

Koita nyt kuitenkin jotenkin perustella miehellesi käsien pesun tärkeyttä. Toivon että muuttaa tapansa.

Tsemppiä ap!

Vierailija
11/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pumppupullossa käsidesiä, ja pyydä miestä käyttämään edes sitä. Senhän hieroo käsiinsä parissa sekunnissa.

Vierailija
12/12 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi pumppupullossa löytyy mutta ilmeisesti käyttöohjeet pitäisi olla isommalla fontilla ;)

Emmeköhän löydä jonkinlaisen kompromissin asian suhteen...viimeistään sitten, kun kaikki sairastelevat vähän väliä...