Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Kuvataiteilija ehostaa kotiaan kuin taideteosta (Miten ihmiset tekevät tämän?)

Vierailija
20.11.2021 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008414929.html

On muuten kaunista. Maalla on halvat asumiskustannukset? Näyttää niin idylliseltä ja kauniilta... Sallisipa omakin elämäntilanteeni joskus jotain samantapaista. Ehkä hieman pienempi talo ja ei liian syrjässä, koska talvella on muutoin hankalaa lumen kanssa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania nuo kanatkin!

Vierailija
2/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea talo ja sisustus! Kelpaisi ❤️🏠

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä kitsch sisustus

Vierailija
4/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suloinen!

Vierailija
5/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse remontoitu kierrätysmateriaaleilla ja käytetty kierrätyshuonekaluja. Sisustus ja omat tuunaukset on siis tuskin maksaneet juuri mitään maaleja lukuunottamatta. Toki noihin muihin juttuihin on varmasti uponnut rahaa.

Vierailija
6/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva talo ja tykkään et kunnioitettu vanhaa. täytyis vaan olla sopiva ammatti joka mahdollistaa asumisen maalla.

Vierailija
7/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En digannut

Vierailija
8/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelmallinen ja itse kyllä pitäisin tuolla asumisesta, piha näyttää ihanalta. Mietin vain kun jutussa mainittiin, että värejä on käytetty rohkeasti, että meillä on kyllä toimittajan kanssa eri käsitys rohkeasta värien käytöstä. Tuollahan oli todella hillittyä ja mätsäävää värien suhteen. Jossain tilassa oli tummansiniset seinät, ehkä se oli sitten sitä rohkeaa väritystä.

Vierailija
9/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ennemminkin miksi jokaisella ei ole persoonallista kotia, joka ilmentää heitä itseään. Toki lehdistä voi kopioida ja noudattaa kunkin trendin linjauksia samoin kuin vaatetuksessa, vaikka kuinka inhoaisi sitä ja tuntuisi epämiellyttävältä, mutta miksi?

Minusta on tosi hienoa, että ihmiset ovat nyt uskaltaneet "ottaa vapauksia" ja laittaa joulukuusia jo nyt itselleen. Monella näkyy ikkunasta sisään ja siellä on kusi koristeltuna. Tällaista pitäisi olla enemmän. Koti on juri se paikka, jossa voi toteuttaa kaikki ihanat unelmat.

Toki se unelma saa olla myös steriili, tyhjä, musta-harmaa-valkoinen, moderni lasihökötys, mutta toivottavasti omistaja on aidon onnellinen siellä ja se tuntu kodilta. Ehkä kun sielu ja mieli on tyhjä ja harmaa, niin koti silloin ilmentää itseään.

Pääasia on, että ihmiset uslaktavat tehdä omannäköisensä. Unohtavat naapurit, sukulaiset, trendit, ohjelmat ja lehdet ja valitsevat omaa.

Itse olen laittanut tosi erikoisia juttuja, joihin en ole törmännyt missään. En jaa, koska en halua kopioitavaksi tai muodiksi. Sanon vaan, että kehitelkää ideoita ja toteuttakaa ne. On maailman helpointa tehdä kodista sellainen, jota rakastaa  :)

Vierailija
10/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mm. tehnyt seinämaalauksia. Ennen vanhaan taiteilijoita kutsuttiin kotiin tekemään maalauksia. Eivät toki kaikki tykkää, eikä välttämättä ole varaakaan toisen tekemiin, mutta itse voi tehdä jos niistä tykkää. Itse voi myös tehdä monia muita asioita omassa kodissaan tai piirtää mallin tai esittää toiveen ja joku tekee ohjeen mukaan. En tiedä miksi suomalaiset pelkäävät persoonallisia koteja.

Vierailija
11/11 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnelmallinen ja itse kyllä pitäisin tuolla asumisesta, piha näyttää ihanalta. Mietin vain kun jutussa mainittiin, että värejä on käytetty rohkeasti, että meillä on kyllä toimittajan kanssa eri käsitys rohkeasta värien käytöstä. Tuollahan oli todella hillittyä ja mätsäävää värien suhteen. Jossain tilassa oli tummansiniset seinät, ehkä se oli sitten sitä rohkeaa väritystä.

Koska siellä oli muutakin kuin harmaata ja valkoista.