Ihmettelen usein, miksi oikeastaan olen mieheni kanssa yhdessä. Ajoittain tunnen inhoa häntä kohtaan ja en oikeasti tiedä edes rakastanko häntä.
Tuntuu että mies pitää minua itsestäänselvyytenä ja hän ei tee kuin ehkä 5 % kotitöistä. Kauhea haloo jos hän on käyttänyt koiran lenkillä tai siivonnut keittiön, saatikka jos ruokaa tehnyt. Pitäisi suunnilleen olla punainen matto levittämässä kun hän on kerran tehnyt ruokaa. Kun minä teen, en yleensä saa edes kiitosta.
Kommentit (37)
Voipi olla ettei suhteenne kauaa kestäkään.
Huomioiva ja ihana mies tekee kotitöitä yhtä paljon kuin nainenkin, jossei muuta ole sovittu. Mies pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä siksi jaksa nähdä vaivaa. Kannattaa keskustella aiheesta rehellisesti ja katsoa, muuttuuko mikään. Jos ei kotityöt ala maistua, ero on hyvä vaihtoehto.
Ihan kun olisin itse kirjoittanu tuon. Täysin samat kuviot ja jatkunut aabout 8 vuotta, silloin jäin sairauslomalle töistä ja sittenhän mulla oli aikaa tehdä kaikki.. ja lopulta kun palasin töihin niin tein sittenkin ihan kaiken yksin ja jos mies siivosi omat roskansa tai voiteli oman leipänsä niin olisi pitänyt palvoa maata jalkojen alla ja hurrata messiasta kun on niin kovin urakoinut.
Kerro nyt vielä, että miestäsi pitää kehua ja kiittää joka kerta kun tekee tarpeensa oikein vessanpönttöön.
Onko sama mies joka päästi pierun appiukon haudalla?
Vierailija kirjoitti:
Huomioiva ja ihana mies tekee kotitöitä yhtä paljon kuin nainenkin, jossei muuta ole sovittu. Mies pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä siksi jaksa nähdä vaivaa. Kannattaa keskustella aiheesta rehellisesti ja katsoa, muuttuuko mikään. Jos ei kotityöt ala maistua, ero on hyvä vaihtoehto.
Ap jätti mainitsematta muutaman seikan:
- Käykö molemmat töissä
- Kumpi tienaa enemmän
- Lasketaanko kaikkien teknisten laitteiden, autojen yms huollot kotitöiksi
- Kumpi hoitaa laskut, sopimukset ja kilpailutukset
- Kumpi vastaa turvallisuudesta
- Miten hommat makuuhuoneessa sujuvat
- Ja ennen kaikkea, mitä mieltä puoliso on kaikista näistä asioista
On varmaan muutakin mitä listalle voisi laittaa.
Samat fiilikset täällä.. Mies on viikot pois kotoa ja viikonloppuna kun tulee kotiin nii ensimmäisenä valittaa kun on tiskit tiskaamatta tai lelut hujan hajan.. Sitten marttyyrinä tekee ne tiskit ja on just sitä punaista mattoa ja mitaleita vailla siitä.. Muutenkin menee koko ajan omilla menoillaan, minä en ikinä pääse mihinkään ku ukko ei oo koskaan kotona tai on kännissä.. En tosiaan tiiä rakastanko enää koko miestä mutta lapset tuntuu tykkäävän, niitten takia tässä nyt ehkä sinnitellään pari vuotta.. Nuorempi vasta 1v..
Semmoisia mieslapsia... Oisko aika siirtyä elämässä eteenpäin? Ei tuollaisia mihinkään tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Käykö molemmat töissä
- Kumpi tienaa enemmän
Kuka nykypäivänä huoltaa itse autot, ellei ole ammattilainen?
Ja turvallisuus? Wtf? Palovaroittimiako tarkoitat?
Minäkin ihmettelen, miksi av-mammat ovat miestensä kanssa, kun koko ajan pitää valittaa.
Jos tunnet inhoa, etkä tiedä rakastatko, niin ehkä olisi aika erota.
Se aika, jonka vietät tämän miehen kanssa, on pois siitä että löytäisit itselle sopivamman ja reilumman parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Käykö molemmat töissä
- Kumpi tienaa enemmän
Mitä ihmettä nuo "teknisten laitteiden huollot" oikein on kun aina sellaisiin vedotaan?
Pesukoneiden sihtien puhdistus? Kahvinkeittimen puhdistus? Ilmanvaihtolaitteen suodattimen vaihto/puhdistus? Pölynimurin pussin vaihto?
Kai noita molemmat tekee?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin rakastaa ja haluaisin onnellisen suhteen, mutta en todella tiedä olemmeko me toisillemme hyvät kumppanit. Läheiset aina sanoo että olette niin hyvä pari ja mun mies on niin huomioiva ja ihana yms mutta ei he sitä todellisuutta näe
Tämä! ja mun oma mutsi sanoo samaa ja varmaan rakastaa puolisoani enemmän kuin minua. Mietin monesti mitä tapahtuu jos minä olen se joka päättää erota joskus eli mitä mutsini sanoo siihen.
Minulla on välillä sellainen olo, että ollaanko sopivat toisillemme, toisaalta en voisi elää ilman häntä, mutta toisaalta mietin sopisiko meille paremmin toisenlaiset puolisot.
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset täällä.. Mies on viikot pois kotoa ja viikonloppuna kun tulee kotiin nii ensimmäisenä valittaa kun on tiskit tiskaamatta tai lelut hujan hajan.. Sitten marttyyrinä tekee ne tiskit ja on just sitä punaista mattoa ja mitaleita vailla siitä.. Muutenkin menee koko ajan omilla menoillaan, minä en ikinä pääse mihinkään ku ukko ei oo koskaan kotona tai on kännissä.. En tosiaan tiiä rakastanko enää koko miestä mutta lapset tuntuu tykkäävän, niitten takia tässä nyt ehkä sinnitellään pari vuotta.. Nuorempi vasta 1v..[/
Miksi te jotka riitelette tiskeistä, ette hanki tiskikonetta? Oikeasti?Oisin äkin kiukkuinen jos olisin viikot töiden takia poissa ja heti kotiin tultua odottaa viikon vyöryt. Hiipuisi mahdollinen rakkaus puolisoa kohtaan, jos se olisi noin välinpitämätön.
Voiko suhteen arkipäivistyminen aiheuttaa tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Käykö molemmat töissä
- Kumpi tienaa enemmän
Mitä ihmettä nuo "teknisten laitteiden huollot" oikein on kun aina sellaisiin vedotaan?
Pesukoneiden sihtien puhdistus? Kahvinkeittimen puhdistus? Ilmanvaihtolaitteen suodattimen vaihto/puhdistus? Pölynimurin pussin vaihto?
Kai noita molemmat tekee?
Varmaan noilla miehillä on kotonaan lypsykoneet, puimurit ja separaattorit 😅
Jossain kaupunkikodeissa ei kummoisia huoltokohteita ole. Ja missä ihmeen perheissä vain toinen maksaisi laskuja ja tekisi yksinään sopimukset? Kuulostaa tosi kummalliselta jos molemmat on ns. oikeustoimikelpoisia.
Aloittajan kirjoitus on melkein kuin omasta kynästä. Nimittäin ex mies oli juuri tuollainen, paitsi ei koskaan lenkittänyt koiraa, siivonnut, tai laittanut ruokaa. Jotain puuhastelua ulkona joskus, niihinkin piti ensin anoa apua.
Jos Herralta julkesi pyytää jotain apua, alkoi erolla uhkailu. No päätin että pääsen helpommalla, kun heivaan löhöilijän pihalle.
Jotkut miehet kokevat olevansa niin herroja, että vaimon pitää palvella heitä. Kutsun sitä narsismiksi.
Ihmettelyn aika on ohi. Toiminnan aika, ehdotan.
1. Istukaa alas. Varatkaa aikaa avoimelle, sallivalle keskustelulle hyväksyvässä ilmapiirissä. Tuo/-kaa esille tunteet, pelot, toiveet ym.
Puhua ei voi liikaa. Keskustelu kun päättyy, niin loppuu hiljalleen kaikki vähitellen. Keskustelu ja aito kiinnostus toista kohtaan on välittämistä ja toiseen ja sen hetkisiin ajatuksiin.
2. Eroa, jos et voi hyvin. Lakkaa odottamasta ihmettä ja muutosta itsestään tapahtuvaksi.
Muutos lähtee aina itsestä. Tee mitä voit itsesi hyväksi. Kuulostaa pahalta, että tunnistat tätä usein pohtineesi, etkä ole enää edes varma rakastatko häntä.
Tekoja ja sanoja, siitä on syhde tehty. Parempaa jatkoa!
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Haluaisin rakastaa ja haluaisin onnellisen suhteen, mutta en todella tiedä olemmeko me toisillemme hyvät kumppanit. Läheiset aina sanoo että olette niin hyvä pari ja mun mies on niin huomioiva ja ihana yms mutta ei he sitä todellisuutta näe