Koulukiusaajani tienaa yli 80000€/vuosi, minä 6000€
Kävin verotoimistossa tutkimassa tietoja. Häikäilettömyydellä, narsismilla ja sadismilla voi päästä vaikka millaisiin asemiin. Harmittaa. Kyseinen koulukiusaaja jatkoi toimintaansa vielä aikuisiällä ja tuhosi mielenterveyteni. Onneksi sentään terapiani tullaan rahoittamaan veronmaksajien eli kiusaajani lompakosta, kuten myös työttömyys- ja kuntoutustukeni. Eläkepäätöstä odotellessa....
Kommentit (42)
Jos olet kaunis niin voin elättää sua.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:58"]
uhrin syyllistäminen ja kiusaajien paapominen näkyy tässäkin ketjussa. Että ihmiset on idiootteja: ihan varmasti, jos olisitte kokeneet saman kuin ap, olisitte yhtä huonossa kunnossa psyykkisesti! Nimenomaan lapsena koetut traumat ovat niitä vaikeimpia, kun persoonan pitäisi silloin vielä kehittyä.
[/quote]
Voi kyynel. Kyllä se vaan on niin AIKUISEN kohdalla, että ei kukaan toinen asioihin tule puuttumaan. Aikuinen pystyy tekemään omat valintansa. Lapsi on eri asia ja ap oli AIKUINEN kiusaamisen tapahduttua oman puheensa mukaan.
[/quote]
Ei kiinnosta, jään eläkkeelle ja aion nauttia elämästäni niin paljon, kuin sairauksiltani pystyn. Joku taideterapiakin olisi kiva.-ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:59"]
uhrin syyllistäminen ja kiusaajien paapominen näkyy tässäkin ketjussa. Että ihmiset on idiootteja: ihan varmasti, jos olisitte kokeneet saman kuin ap, olisitte yhtä huonossa kunnossa psyykkisesti! Nimenomaan lapsena koetut traumat ovat niitä vaikeimpia, kun persoonan pitäisi silloin vielä kehittyä.
[/quote]
Jokainen on itsestään kuitenkin aikuisena vastuussa. Jos ei kykene menemään poliisille niin kukaan muukaan sitä ei tee. Samassa tilanteessa on paljon ihmisiä eivätkä he hakeudu sossupummiksi.
[/quote]
Syytät varmasti myös raiskauksen uhreja.
[/quote]
Raiskaajanko pitäisi etsiä raiskatulle oikeutta?
[/quote]
Jokainen on itsestään kuitenkin aikuisena vastuussa. Jos ei kykene menemään poliisille niin kukaan muukaan sitä ei tee. Samassa tilanteessa on paljon ihmisiä eivätkä he hakeudu sossupummiksi.
[/quote]
[/quote]
Ihmettelen mikäli ei aikuinen hae itselleen oikeutta. Rikosilmoitus pitää tehdä jos haluaa asioiden muuttuvan!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:48"]
Sen sijaan että ottaisit ohjat omasta elämästäsi, voit kätevästi syyttää kiusaajaasi. Huoh.
[/quote]
Minulla on diagnosoitu mielenterveydenhäiriö. Kärsin lamaannuttavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. -ap
Olen siis ns. kroonikkopotilas, jonka katsotaan olevan valmis sairauseläkkeelle.
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:55"]
Miksi kaivat kiusaajastasi tietoja?
[/quote]
Kävin muilla asioilla verotoimistossa, hetken mielijohteesta päätin tutkia. -ap
[/quote] okei? kävit verotoimistossa ilman paniikkia?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Raiskaus on aina raiskaajan syy.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:48"] Sen sijaan että ottaisit ohjat omasta elämästäsi, voit kätevästi syyttää kiusaajaasi. Huoh. [/quote] Minulla on diagnosoitu mielenterveydenhäiriö. Kärsin lamaannuttavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. -ap Olen siis ns. kroonikkopotilas, jonka katsotaan olevan valmis sairauseläkkeelle. [/quote][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:55"] Miksi kaivat kiusaajastasi tietoja? [/quote] Kävin muilla asioilla verotoimistossa, hetken mielijohteesta päätin tutkia. -ap [/quote] okei? kävit verotoimistossa ilman paniikkia?
[/quote]
Väitinkö etten olisi ollut hikinen ja änkyttänyt virkailijalle? -ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Raiskaus on aina raiskaajan syy.
[/quote]
SO?
Pääasia on, että olet tyytyväinen elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:48"] Sen sijaan että ottaisit ohjat omasta elämästäsi, voit kätevästi syyttää kiusaajaasi. Huoh. [/quote] Minulla on diagnosoitu mielenterveydenhäiriö. Kärsin lamaannuttavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. -ap Olen siis ns. kroonikkopotilas, jonka katsotaan olevan valmis sairauseläkkeelle. [/quote][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:55"] Miksi kaivat kiusaajastasi tietoja? [/quote] Kävin muilla asioilla verotoimistossa, hetken mielijohteesta päätin tutkia. -ap [/quote] okei? kävit verotoimistossa ilman paniikkia?
[/quote]
Väitinkö etten olisi ollut hikinen ja änkyttänyt virkailijalle? -ap
[/quote]
Rappusiivoojana voi tehdä työtä, vaikka olisikin hikinen ja änkyttävä. Samoin kauppoja ja baareja siivotaan niiden kiinnioloaikana, joten sinulla ei pitäisi olla mitään estettä tehdä esimerkiksi tuollaisia töitä. Kuljetusalallakin voi olla ihan niin yksin kuin haluaa, lastaa yksin, vie lastin, purkaa lastin laiturille. Ei tarvitse ketään tavata.
Tienaaminen tarkoittaa sitä, että omalla työllä ansaitsee rahaa. Sinun kohdallasi ei ole kyse tienaamisesta.
Mitä oikein saat tuosta katkeroimisesta? Aivan kuin joisit itse myrkkyä ja odottaisin kiusaajasi kärsivän siitä. Olen itsekin pahasti koulukiusattu, mutta nyt kun pääsin kiusaajista eroon, pääsin vihdoinkin rakentamaan omaa elämääni. Jos olisin jäänyt vellomaan ja nyyhkyttämään sossun tuille, olisin vain hävinnyt kiusaajille.
Ja jos sinulla on ollut vain yksi koulukiusaaja, niin olet ollut onnekas. Minulla niitä oli monia ja nykyään osa on paskaduunissa, osalla on aina pyyhkinyt hyvin, yksi on kuollut ja toinen vakavasti sairas. Kenellekkään heistä en ole enää katkera, vaikka osa kiusaajista kiusasi viimeiseen koulupäivään asti, täysi-ikäisenä.
Jos hän sinua kiusasi vielä aikuisiälläkin, niin olisit ottanut tapahtumasta todisteita ja vienyt asian eteenpäin poliisille asti. Sitten jos olisi oikeuteen mennyt, niin olisit vaatinut isoja, isoja korvauksia. Kun kerran maksukykyä olisi vastapuolella ollut, niin oikeus olisi hyvinkin voinut suostua suuriin korvausvaatimuksiin.
Ihan helposti voi kiusaamistapauksissa tulla suurimmillaan jopa reilusti yli 100 000 euron korvaukset. Näin on käynyt Suomessa historian aikana monta kertaa.
Miksi tulot kertoisivat hänen elävän täydellistä elämää mitä kuvittelet? Mistä tiedät mitä kiusaajallesi elämässä on tapahtunut? Luuletko että hänen elämänsä on helppoa, koska se näyttää ulospäin siltä? Huoh, teet itse itsellesi tuon olon kuvittlemalla asioita mitä et tiedä. Järki käteen, kenenkään elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Anna anteeksi ja koita parantaa itse elämääsi. Kukaan muu ei sitä tee puolestasi. Vaikka hän olisi tehnyt mitä, kukaan muu ei asiaan vaikuta paitsi _sinä itse_. Tällähetkellä pahenat sitä tietoisesti.
Miksi alapeukutetaan kostoa? Kiusaajalle on kostettava.
Tsemppiä, Ap. Toisille tiedoksi; ei se anteeksianto aina autuaaksi tee, vaikka se autsaarin siinä ettei ehkä katkeroidu. Mutta haitta voi olla jo tehty. Anteeksianto ei poista sitä sairautta jonka kiusaaminen aiheutti/laukaisi. Itse kitkuttelen jossain eläkkeen ja työelämän välimaastossa, enkä vielä tiedä mitä tästä tulee. Työelämä, eläke vai hauta.
Tsemppiä. Ei ole kiusatun rooli helppo elää. Tiedän kokemuksesta. Myös paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko,masennus jne.. töissä vielä olen.
Paras kosto on pärjätä elämässä ja mennä eteenpäin menneistä huolimatta. Kärsimys myös kasvattaa ja vahvistaa, herkistää huomaamaan myös muiden ongelmia, olemaan avuksi muille. Huonoistakin kokemuksista oppii, joskus juuri niistä kaikista eniten. Mitä jos kääntäisit ajatuksia vähitellen omasta navasta poispäin ja keskittyisit etsimään hyviä asioita elämästä, keinoja mennä eteenpäin, tapoja auttaa muita. Mieti vaikka SPR:n ystäväpalvelua tai eläinsuojelutyötä. Sinullakin on tässä maailmassa merkitystä ja arvoa, sai siitä tekemisestä palkkaa tai ei.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:50"]
Jos aikuisiällä näin teki, kuinka et vienyt asiaa poliisille?
[/quote]
Arvaa pystyinkö. Olin täysin lamaantunut kiusaamisesta, enkä nuorena vielä tuntenut oikeuksiani. -ap
[/quote]
Siis mitä se teki? Sanoi sinulle "senkin tyhmä" vai pahoinpiteli tai uhkasi tappaa? Jälkimmäiset voit edelleen viedä eteenpäin. Miten et voinut tietää, ettei sinua saa uhkailla, pahoinpidellä tai kiristää? Jos taas hän kohteli sinua vähättelevästi tai muuten paskamaisesti, sinun pitäisi tajuta että se on hänen häpeänsä etkä saisi antaa sen vaikuttaa elämääsi noin. Miksi haluat alistua hänelle?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:34"]Miksi tulot kertoisivat hänen elävän täydellistä elämää mitä kuvittelet? Mistä tiedät mitä kiusaajallesi elämässä on tapahtunut? Luuletko että hänen elämänsä on helppoa, koska se näyttää ulospäin siltä? Huoh, teet itse itsellesi tuon olon kuvittlemalla asioita mitä et tiedä. Järki käteen, kenenkään elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Anna anteeksi ja koita parantaa itse elämääsi. Kukaan muu ei sitä tee puolestasi. Vaikka hän olisi tehnyt mitä, kukaan muu ei asiaan vaikuta paitsi _sinä itse_. Tällähetkellä pahenat sitä tietoisesti.
[/quote]
Niinpä. Raha on vain rahaa. Kiusaajasi voi olla pohjattoman yksinäinen, puoliso voi pettää tai perhe kyykyttää.
[/quote]
Voi kyynel. Kyllä se vaan on niin AIKUISEN kohdalla, että ei kukaan toinen asioihin tule puuttumaan. Aikuinen pystyy tekemään omat valintansa. Lapsi on eri asia ja ap oli AIKUINEN kiusaamisen tapahduttua oman puheensa mukaan.