Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidatteko jouluvalmistelut pariskuntana vai jääkö ne vain toisen vastuulle?

Vierailija
20.11.2021 |

Onko siis kummallakin kiinnostusta joulunviettoon vai tuleeko toinen vaan siivellä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on kiinnostusta.

Vierailija
2/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lähes kaiken, koska tykkään jouluvalmisteluista.

Mies kyllä osallistuu pyydettäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluvalmisteluja tehdään tasan sen verran kuin huvittaa. Viime joulu oli ensimmäinen joulu, jonka vietimme yhdessä ihan kotona, ja silloin tykkäsin hankkia joululiinoja ja askarrella kransseja ja tehdä ruokia ym. Tänä vuonna ei huvita, joten en luultavasti hanki mitään. Jouluruokia teen itselleni ja jos puoliso viettää joulun kotona niin tottakai hänellekin. Voi kuitenkin olla, että hän menee aatoksi ja ehkä joulupäiväksikin sukulaisilleen.

Vierailija
4/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ihmeen valmistelut?

m

Vierailija
5/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän jouluvalmistelut on hyvin huomaamattomat - mä laitan pari tonttua ja pari jouluvaloa sinne tänne, that's it. Ruokakaupassa käydään yhdessä, kuten muulloinkin ja ruoat laitetaan yhdessä. Joulusiivouksen tekee siivousfirma. Lahjoja ei ostella.

Vierailija
6/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies auttaa jouluvaloissa, muuten laittelen yksin sen vähän mitä laitetaan.

Vierailija
7/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väistän ihan mieluusti kun naiselle ei kuitenkaan apu kelpaa tai jos se kelpaa niin aletaan nalkuttamaan että teen väärin asiat kun en tee niin kuin hän on aina tehnyt

Vierailija
8/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan ei kiinnosta.

Vierailija
9/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä kiinnostaa jouluruoka, herkut ja lahjojen antaminen. Niihin osallistuu vähintään yhtä paljon kuin minä. Sen sijaan koristelut, kynttilät, joululaulut ym ei häntä kiinnosta yhtään, joten minä laitan kodin ihan itseäni ja lasta varten :)

Vierailija
10/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaiken. Muija inhoaa joulua ja käyttää sitä tekosyynä olla auttamatta. Kummasti vain ne joulupiparit ja ruuat silti kelpaa!!!

Vierailija
11/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekee. Yhdessä siivotaan, koristellaan, tehdään ruuat. Mies kyllä ottaa päävastuun kaloista ja kinkusta.

Vierailija
12/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kinkun ja kalat sekä kuusen pystytyksen. Minä muut ruoat, leivonnan ja koristelut. Yhdessä siivotaan ja toki toista autetaan missä vaan tarvii.

Tämä on minun mielikuvissani aika perinteinen tapa, en tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Vierailija
13/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olen joutunut tekemään vuosikymmenet. Nyt erosimme, mutta olemme hyvissä väleissä ja mietin voisinko luistaa joulun laitosta tänä vuonna. Olen oppinut vihaamaan joulua sen kuormittavuuden takia. Ja kyllä, apua on pyydetty mutta eipä ole saatu.

Vierailija
14/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m

Aivan. Meillä ei vietetä jouluja komerossa.

??

Vierailija
15/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tehdä jouluvalmisteluja ollenkaan. Yhdessä ostetaan jouluruuat valmiina kaupasta.

Vierailija
16/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tehdään oikeastaan kaikki jouluvalmistelut. Kissakin osallistuu parhaan taitonsa mukaan esimerkiksi koristeluun ja leivontaan estelyistä huolimatta. Valmiina ostetaan piparkakkutalo tänä vuonna ja laatikot ammattilaiselta koska ne paremmat kuin omat tekemät. Ovat melkein kuin mummojen tekemät eikä "syöhän tätä" kuten omat tekeleet. 

Vierailija
17/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotona, joten teen kaiken.

Ja mä HALUAN tehdä, rakastan puuhailua.

Onneksi mies on päivät töissä, eikä häiritse mun tekemistä.

Mitään jouluruokaa en tee, enkä leivo. Ei ole tärkeitä juttuja, kasvissyöjiä kun ollaan.

Vierailija
18/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kinkku-kalaruoat niiiiin vaativia, että miehen pitää ne hoitaa😄

Vierailija
19/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ikinä pihtaa jouluna niin että maksaa kaikki herkut ja juomat alkosta. Minä laitan koristelut ja leivon, teen ruuat mitä ei osteta valmiina. Kumpikin osallistuu.

Vierailija
20/26 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m

Aivan. Meillä ei vietetä jouluja komerossa.

??

Ei meilläkään komeroita valmistella 😌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme