Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat muutot, kerro tarinasi!

Vierailija
20.11.2021 |

Ja pyydän tätä siksi, kun meille on muutto tulossa ja haluan välttää pahimmat skenaariot. Plus viihdearvo😉

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin ja perheensä muutto. Mitään ei ollut pakattuna. Ei siis mitään. Ei edes raivattu kämppää yhtään; tiskialtaassa oli viikon tiskit, kierrätyspaperia metrin pino, talvivaatteet eteisen kaapissa vaikka oli kesä jne. Muutolaatikoita ei ollut riittävästi. Perheen teini kiukutteli omassa huoneessaan, kun ei olisi halunnut muuttaa (alle kilsan matkaa). Nuorempi lapsi "auttoi" eli pörräsi jaloissa. Perheen isä pyöri myös ympäriinsä kykenemättä tarttumaan mihinkään asiaan. Äiti koitti organisoida miten pystyi. Hetken ihmettelyn jälkeen alettiin pakata ja homma sujui nopeasti. Etenkin sen jälkeen kun ekat laatikot ja huonekalut vietiin uuteen kämppään ja isä & lapset saatiin lykättyä sinne "järjestelemään". Oli karmein lähtötilanne, mutta toisaalta oli myös tehokkain kokemani muutto, kun nollasta lähdettin ja 7 tunnin päästä oli liki koko kämpän sisus muutettu.

Miten voi olla noin avutonta sakkia? Joku mt perhe vai? Törkeää pistää kaikki kaverin kontolle...

Vierailija
22/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan aina muuttoni niin, että on muuttofirma ja itse vien myös tavaraa, jos voin. Aiemmin en voinut, nykyään on auto, jolla roudailen pikkuroinaa. Missään nimessä asuntoni ei ole täynnä mitään rojua, vihaan turhaa tavaraa ja hankkiudun siitä aina eroon. Mutta minulla on parit pienet rojukertymät, esimerkiksi yksi sellainen muovinen kori (sellainen, joita joskus käytetään kaapissa alusvaatteille) on täynnä roinaa (ruuveja, nauloja, kaikkea tuollaista.) Sitten jotkut lipastojen laatikot ovat aika täynnä. Suurin osa rojusta on ihan vain rasittavaa paperia, jota kertyy ja kertyy laskujen muodossa. Mutta tosiaan päällisin puolin kotini ei ole ikinä roinan peitossa ja kaapitkin ovat järjestyksessä.

Pitää hommata joku hiton peltitynnyri, heittää nuo paperikasat pussiin ja ajaa johonkin metikköön polttopuuhiin.

Niin, omassa muutossani pakkaan huolellisesti kaiken tosi tärkeän ja loput heitän aika huolettomasti lakanoiden sisään ja jopa sellaisenaan ihan jätesäkkiin, koska pää hajoaa siihen urakkaan muutenkin. Jos siellä menee jotain rikki niin sitten se on minun kohtaloni. Mutta harvemmin mitään oikeasti hajoaa, vaikka ajaisi astioiden kanssa ympäriinsä. Ennemmin ne hajoavat pudotessaan.

Pitää olla sitten maanomistajan lupa jos rupeet toisen metsässä jotain polttelemaan, ja katsokin että siivoat jälkesi.

Tajuatko mikä on tynnyri?? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

T. SAMA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketään maanomistajaa kiinnosta v...n vertaa minun muutaman minuutin mittaiset paperin polttelut. Eikä sen tarvitse tapahtua kirjaimellisesti metsän keskellä, lol. Sen täytyy tapahtua ulkotiloissa, koska avotulta en voi tehdä missä tahansa.

Vierailija
24/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuin uuden asunnon ovesta sisään ja lattioilla ryömi tuholaisia. Pakko oli tuoda tavarat sisään kun oli vuokrapaku ja ilta, mutta aloin samantien etsimään uutta asuntoa. Pari päivää siellä asuin ja hysteerisesti puhdistin kaikki tavarat ennen uutta muuttoa. Ei niitä onneksi tarttunut mukaan.

Vierailija
25/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettavalla parilla oli kolmio, jossa toinen makuuhuone oli kattoon asti täynnä rekkejä ja sekalaisia (laatikkoihin mahtumattomia) tavaroita tyyliin kaasugrillin kansi, fitness-kone, nyrkkeilypussi, pienoismalleja, kaksi sängynraatoa, sohvanpalaset, kaikenkarvaista pussukkaa ja nyssäkkää. Keittiö lattiasta kattoon nikotiinirasvapölyn peitossa, työtasolla tekemättömät tiskit. Tiskikone täynnä, huonekalut palastelemattomana. Kaikki lattiat ja tasot likaisena tahmean rasvapölyn peitossa. Vain pieni osa tavaroista oli pakattu, eli muuttopäivänä rääpittiin kasaan kaikki kuivuvat pyykit, likaiset tiskit, romuhuone, varasto, kaikkialla lojuva epämääräinen romu.

Muutto saatiin kyllä tehtyä 10 auttajan voimin, mutta miksi, oi miksi, ei voi pakata kaikkea valmiiksi ja suunnitella niin että muuttopäivänä ei ole kaikki romut, tiskit, roskat, käytetyt vaatteet jne. levällään ja esillä. Ja ainakin perussiivous tehtynä.

Uudessa asunnossa tavarat ei mahtunut yläkertaan rappusista, ja pari huomasi omistavansa enemmän sohvia, sänkyjä ja pesukoneita kuin luuli (miten tuo on edes mahdollista)

Vierailija
26/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astuin uuden asunnon ovesta sisään ja lattioilla ryömi tuholaisia. Pakko oli tuoda tavarat sisään kun oli vuokrapaku ja ilta, mutta aloin samantien etsimään uutta asuntoa. Pari päivää siellä asuin ja hysteerisesti puhdistin kaikki tavarat ennen uutta muuttoa. Ei niitä onneksi tarttunut mukaan.

Mä olisi mielummin ottanut sakot siltä pakufirmalta kuin riskin, että ne tuholaiset menee mun tavaroihin. Riippuu nyt tietysti eläinlajista ja siitä, millaisissa laatikoissa tavarat oli.

Vierailija
27/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole ihan kamala mutta kuitenkin stressaava tilanne. Meidän piti muuttaa päivällä ja uudet asukkaat muuttaisivat asuntoon myöhemmin iltapäivällä ja illalla. Me alettiin tyhjentää asuntoa aamulla ja uudet asukkaat olivat jo muuttokuormansa kanssa ovella melkein heti aamusta. Kuvittelikohan ne että oltaisiin saatu asunto tyhjäksi ja siivottua tunnissa? Kärttyisinä sitten odottivat että me saatiin tyhjennettyä yksi huone minne alkoivat heti kantaa tavaroitaan. Mitään loppusiivoista ei siinä hötäkässä voitu tehdä.

Asutaan ulkomailla missä nämä muuttojutut tapahtuvat vähän eri tavalla kuin Suomessa. Ilmeisesti vuokranantaja veloitti meiltä molemmilta sen päivän vuokran. Nyt asutaan luokan kiitos omistusasunnossa joten noi muuttojen järjestelyt on enemmän omassa kontrollissa.

Vierailija
28/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanon että jos kamelille antaa etuoikeuden niin kameli on röyhkeä ídiootti pitääkseen etuoikeuden vaikka idíotismillä. Heille auktoriteetti merkitsee esim. palstasensuuria.

Vierailija
29/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siivoamassa vanhaa asuntoni ja lähdin viemään muutamia mainoksia roskiin. Kokeilin, että avaimet ovat kyllä taskussa. Pamautin oven kiinni kunnes tajusin, että minulla on taskussa uuden asunnon avaimet. Puhelin oli onneksi taskussa ja soitin huoltoyhtiöön, että voivatko tulla avaamaan minulle oven. Sieltä vastattiin, että ei onnistu, koska väestörekisterin mukaan minulla on kirjat uuden asunnon osoitteessa. Vuokranantaja asui toisella puolella Suomea, enkä edes tiedä olisiko hänellä ollut vara-avaimia asuntoon. Neuvottelin siinä sitten huoltoyhtiön kanssa puhelimessa, että mitä teen. Minulla oli lompakko ja auton avaimet vanhassa asunnossa johon en nyt päässyt sisään. Nykyinen asunto 130km päässä ja siellä oli myös vanhan asunnon vuokrasopimus joka olisi auttanut. Purskahdin siinä puhelimessa sitten itkuun, koska iski vaan täysi paniikki siitä, että kukaan ei avaa minulle ovea enkä edes pääse nykyiseen asuntooni ilman lompakkoa ja autonavaimia. Huoltoyhtiön työntekijä alkoi ymmärtää, että vaihtoehtoja ei taida olla. Löysi jonkun vanhan huotopyynnön missä näkyi nimeni ja ystävällinen vartija teki poikkeuksen ja avasi minulle oven. Ihan hirveä tilanne. Oma moka, mutta silti.

Vierailija
30/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on tänään juttu iltapäivälehdessä. Varastettu suoraan sieltä.

Vierailija
31/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin auttamaan opiskelijakaveria muutossa naapurimaasta takaisin Suomeen. Asui toisen suomalaisen kanssa, joka muutti pois samaan aikaan. Tarkoituksena oli että tulen yhdeksi päiväksi muuttoavuksi, ja seuraavana päivänä kaveri vie minut katselemaan turistinähtävyyksiä ja nauttimaan elämästä.

Mitä vielä, menin perjantaina kämppään ja kämppiksen tavarat olivat kasassa lattialla mutta kaverini ei ollut vielä mitään aloittanut. Siinä menikin koko viikonloppu keittiön ja ikkunoiden pesussa, kämppikset koitti jakaa tavaroita keskenään ja muistella mitä kämpässä oli ollut valmiina, panikoidessa kun tavarat eivät mahtuneetkaan siihen yhteen autoon... Suurimman osan asioista kun olisi voinut tehdä ja miettiä jo etukäteen. Ei ollut ihan sellainen rentouttava reissuviikonloppu mistä oli puhetta :D

Vierailija
32/38 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on tänään juttu iltapäivälehdessä. Varastettu suoraan sieltä.

Niin onkin, siitä tuli mieleen tehdä aloitus tänne kun ollaan ihan tosissaan muuttamassa parin viikon päästä. Oletpa terävällä päällä tänään. Ap

Vierailija
33/38 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää niitä samoja juttuja, mitä siellä Iltalehden maksullisessa "karmeimmat muutot" jutussa on?

Vierailija
34/38 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin että muutto mikkelistä lahteen piti hoitaa loppuun viikonlopun aikana ja mulla nousi perjantaina kuume (ennen koronaa). Vedin muuton sitten buranan ja energiajuoman voimalla läpi.

Vierailija
35/38 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää niitä samoja juttuja, mitä siellä Iltalehden maksullisessa "karmeimmat muutot" jutussa on?

Siksi kysyn, koska haluan kuulla mitä siellä lukee vai onko ne näitä samoja? Kiinnostaa!

Vierailija
36/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suorastaan mitään huonoja tarinoita. Olen muuttan kaksi kertaa ja ovat sujuneet ilman mitään draamaa. Käytin tätä muuttopalvelua: https://www.citymuutot.fi/.

Vierailija
37/38 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun muutettiin Mikkelistä Lappeenrantaan ja mulla oli 39 astetta kuumetta :( Olin ihan tööt. Ja se muutto oli  tehtävä  sinä viikonloppuna.

Minut muuttoapu käski sänkyyn pois tieltä kun olin joutunut muuttoaamuna käymään päivystyksessä ja dropit mitkä sain oli vähän turhan voimakkaat ja olin ihan tillintallin. Suoraan sanottuna en muista yhtään, kantoivatko minutkin siinä sängyssä uuteen kotiin. Muutto muuten meni ihan nätisti, tärkeimmät tavarat oli jo laitettu uudessa kodissa niin ettei minun tarvinnut niitä pöllypäissäni etsiä jne. Voi hyvänen aika, nyt aloin miettimään, kuka lapsen kävi hakemassa päiväkodista, kun siitäkään ei ole mitään muistikuvaa? Ehkä joku muuttoavusta jäi katsomaan että selviän lapsen kanssa? Ainakaan lastensuojelusta ei siitä ole mitään kuulunut, nyt jo myöhäistä sinne ilmoitella kun lapsi jo omillaan asuva aikuinen.

Vierailija
38/38 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstraajan omakotitalon muutto, kolme lasta, kani, kaksi hamsteria, koira ja kaksi kissaa. Mitään ei oltu tietenkään pakattu (perus lähtökohta). Kaikki kamat oli paksun pölyn peitossa, ei mitenkään järjestyksessä. Yritin viikkoja koittaa saada pakkaamaan edes talvivaatteita, niitä kun ei elokuussa tarvita ihan heti. Muuttopäivänä pyykkikone lauloi jatkuvalla syötöllä, kun ei likaisia vaatteita voi uuteen kämppään viedä. Mitään ei saanut heittää pois, vaikka oli selvästi rikki ja aivan likainen. Ja emäntä tietysti halusi tietää jokaisen tavaran, missä laatikossa ja nyssäkässä mikäkin oli. Kymmenen banaanilaatikkoa oli varattu, loput käärittiin tyyliin lakanoihin, kun ei parempaa ollut. Viimeiseksi jäi piharakennuksessa oleva postikasa, jota emäntä alkoi käydä läpi, siellä oli maksamattomia laskuja, ulosottopapereita yms. Ja taas mitään ei saanut heittää pois, kun vuoden 2017 yhteishyvä oli vielä lukematta.

Kuulostaa aivan karmaisevalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi