Kuinka 3-lapsinen perhe voi vaihtaa ihanan ja tilavan okt-elämänsä
kerrostalon ahtauteen?! Tuttavamme on tekemässä näin.
Kommentit (23)
me teimme juuri noin, ja kyllä ovat ihmiset olleet ihmeissään. Totuus on se, että en ole varma ollenkaan ollaanko me omakotitaloihmisiä. Lisäksi meidän talo ei ollut se unelmatalo, vaikka sen itse rakensimme. Vuosien varrella tekisi monta asiaa toisin. Ostimmme pienemmän rivitaloasunnon ja nautimme tällä hetkellä velattomuudesta. Matkustelemme jne..
Kerrostaloasunnostamme oli 5 minuutin matka palveluiden äärelle (kirjasto, kaupat, kuntosali, bussit, junat...). Oli myös tarpeeksi anonyymiutta. Täytyy olla aika innostunut pihanhoidosta ja viihtyä omassa yksinäisyydessään, jos muuttaa omakotitaloon. Mulle on ollut jo rivaripihan ylläpito työlästä..
Mun mielestä on HIENOA, että ihmiset uskaltavat tehdä omannäköisiään ratkaisuja ja muuttaa " tuohonkin suuntaan" .
Ostamme halvemman kerrostaloasunnon melkein velattomasti ja asumme siinä miehen opiskeluajan. Opiskelujen jälkeen rakennamme uuden talon.
Vanhempani rakensivat aikoinaan omakotitalon, myivät sen pois voitolla ja asuimme kerrostalossa muutaman vuoden. Sitten he rakensivat uuden talon, jota oli paljon helpompi maksaa, kun oli rahaakin kertynyt vaihtokaupoista. Esimerkki ja kokemus on siis olemassa jo tällaisesta ratkaisusta. Oli muuten ihan kivaa asua pienenä kerrostalossa kun oli niin paljon kavereita pihalla.