Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatrian poliklinikka pk-seutu

Vierailija
10.02.2015 |

Onko kokemusta lääkärin sekä hoitajan suoranaisesta v*ttuilusta? Ilmapiiri käynneillä on aina todella ikävä ja hoitsu huokailee ja katselee kelloa, sekä vähättelee asioitani. On mollannut mm. omia perheenjäseniäni ja poikaystävääni mulle. Käyntien jälkeen lähden aina itkien pois ja itken loppupäivän. Tai no yleensä alan itkemään jo käynnillä.

Lääkäri on samanlainen ja tuntuu, että heillä on yhdessä joku missio savustaa mua ulos koko hoidosta.

Eivät suostu hakemaan mulle jatkoa kuntoutukseen (käyn siis koulua, mutta hieman hitaammin kuin muut, joten olen sitä varten hakenut aina kuntoutustukea. koska opintotuki lakkautetaan, jossen opiskele tarpeeksi nopeasti). Nyt eivät suostu kirjoittamaan B-todistusta. Haluavat mun lopettavan koulun ja menevään sossuun? Ihan uskomatonta!

Lääkkeitä tunkee monet reseptit, mutta niitä en enää tarvitse lisää. On jo toimivat.

ja joo, en saa kuulemma vaihdettua lääkäriä ja hoitsua toiseen. Eivät kuulemma suostu siihen (äkäinen nykyinen hoitsu soitti ja kertoi). Olen myös heille sanonut että ei tunnu hyvältä heidän käytös mua kohtaan. Eikä mulla ole yksinkertaisesti varaa yksityiseen. Varsinkaan parin kk päästä kun kuntoutustuki päättyy.

Sori sekava kirjoitus. Kirjoitan suoranaisessa vtutuksessa tätä just nyt.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvin P2 osastosta kokemus. Ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa. Mukavia työntekijöitä. Toki tekevät vain työtään ja menevät toimintaprotokollan mukaan. Osastohoito kestää vain hetken, joten ei siinä kovin syvällisesti ehdi käsittelemään tilanteeseen johtaneita asioita.

Henkilökemiat ovat iso osa auttavan tahon ja potilaan välistä hoitosuhdetta. On hieman harmillista, että byrokratian ja näiden toimintaprotokollien takia ei voi jäädä hoitosuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa välttämättä, johon kokee luottamusta ja jonka kanssa kokee jutun luistavan. Saattaa olla, että joutuu näkemään lukuisia ihmisiä ennen kuin päätyy terapioimaan jonkun kanssa. Sitä terapeuttia ei kunnallisella saa itse valita, joten jos henkilökemiat eivät kohtaa, voi olla ettei terapiasta saa sitä hyötyä irti, jonka saisi sellaisen ammattilaisen kanssa, johon kokee luottamusta. Luotettava ammattilainen on varmaan, mutta nämä henkilökemia-asiat ovat monimutkainen juttu. Kaikkien kanssa ei juttu luista samalla lailla.

Varmasti aika raskas työ heillä, kun tapaavat viikosta toiseen itsetuhoisia ja jollakin tavalla mielialahäiriöisiä. Osa jaksaa, osa varmaankin leipääntyy. 

Vierailija
22/35 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hyviä kokemuksia psykiatrian polilta Helsingistä. Hyvä hoitaja ja lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteys potilasasiamieheen, jos koette ettette saa teille kuuluvaa hoitoa ja apua. Nää asiat on ihan laissa määritelty ja teillä on oikeus saada hoitoa.. Helppo kävellä sellaisen henkilön yli joka kamppailee mielenterveysongelmien kanssa, koska harvemmin jaksaa puolustaa itseään ja ottaa selvää oikeuksistaan.  Onneksi on tahoja, jotka auttavat näissä asioissa. Myös läheisellä on oikeus ottaa yhteyttä joko potilasasiamieheen tai kyseiseen hoitoa tarjoavaan tahoon.

https://www.hel.fi/sote/fi/palvelut/asiamiehet/

Vierailija
24/35 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin huonosta kohtelusta pitäisi tehdä valitus!

Vähintään jokin kansalaisadressi. Niin yleistä on jo huono palvelu.

Vierailija
25/35 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla hän vituilee?

Vierailija
26/35 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilaalla ei haluta olevan minkäänlaista roolia hoidossaan. Kouluttamaton ja vammaisuuteen asti psykoottinen tai masentunut potilas on ainoa, jota siedetään, hän kun ei sano mitään, ottaa vain vastaan reseptinsä ja yrittää tulla ilmoitettuin aikoina (jotka saattavat muuttua ilman, että siitä mitään potilaalle vaivaudutaan sanomaan).

Voi olla, että potilas on saanut aivovaurion lääkityksestään. Näin on käynyt minullekin, mutta tätähän ei yksikään lääkäri tai hoitaja tunnusta. Kärsitty vaurio voi monella potilaalla olla niin paha, että ilmoitettujen aikojen noudattaminen on vaikeaa. Muisti ja ajattelu eivät välttämättä täysin toimi. On väärin ja moraalitonta syyllistää tällaista potilasta tilastaan.

Vierailija
27/35 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaalla ei haluta olevan minkäänlaista roolia hoidossaan. Kouluttamaton ja vammaisuuteen asti psykoottinen tai masentunut potilas on ainoa, jota siedetään, hän kun ei sano mitään, ottaa vain vastaan reseptinsä ja yrittää tulla ilmoitettuin aikoina (jotka saattavat muuttua ilman, että siitä mitään potilaalle vaivaudutaan sanomaan).

Voi olla, että potilas on saanut aivovaurion lääkityksestään. Näin on käynyt minullekin, mutta tätähän ei yksikään lääkäri tai hoitaja tunnusta. Kärsitty vaurio voi monella potilaalla olla niin paha, että ilmoitettujen aikojen noudattaminen on vaikeaa. Muisti ja ajattelu eivät välttämättä täysin toimi. On väärin ja moraalitonta syyllistää tällaista potilasta tilastaan.

Haluaisitko kertoa lisää tuosta aivovauriosta? Mitä kaikkia oireita sinulla on vielä lääkkeen jäljiltä? (oletan, ettet enää syö kyseistä lääkettä).

Itselleni tullut myös pysyviä oireita lääkityksistä.

Vierailija
28/35 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa

Vierailija
29/35 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
30/35 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ensuosittele kirjoitti:

Olen varma että siellä yritetään sellaisia ihmisiä häätää pois jotka heidän mielestä eivät tarvitse hoitoa. Tarkoitan että heitä on ihan ohjeistettu siihen, koska kyseessä on julkinen palvelu eli varat on vähissä. Laaksossa aluksi oli todella törkeän tympeää palvelua kun eivät tienneet minun tilannetta mutta sitten kun pystyin sen kunnolla selittämään niin yhtäkkiä olikin joka viikko tapaamisia ja vaikka mitä ryhmää ehdotettiin. Sitten kun heidän mielestään oloni oli parantunut niin alkoi taas töykeä kohtelu jonka seurauksesta taas olo huononi. Loppujen lopuksi aika paska paikka, en suosittele. Suosittelen ennemmin itsaria kuin kyseiseen vittuilevien ja ylimielisten psykiatrien, psykologien ja sairaanhoitajien pesäkkeeseen. Veikkaan että siellä ottavat tosissaan vaan jos on joku tragedia tapahtunut tai jos on joku psykoosi päällä. Ns tavallisista masentuneista ei anneta vittujakaan.

Hoh hoijaa. Mitä sä sitten niinku haluaisit? Kädestä pitelijää ja voivottelijaa "Voi kun sinulla on vaikeaa kun ei lapsena syydetty rahaa kahmalokaupalla ja nyt tyttö/poikaystäväkin jätti."

Sivusta kommentoin tätä viimeistä juttua. Hoitotahon työntekijätkin ovat vain ihmisiä. Ihmisiä on moneksi ja osa peilaa potilasta oman ajatusmaailmansa kautta. Luulevat kermape*seiksi jne. Eihän niille halua edes kertoa asioistaan, koska asenne on se, että vika on sinun omassa narsismissa kun ei kestä elämää...

Hoitokin on vain puhetta ja pillereitä. Toiset puhuu paremmin kuin toiset. Toisten kautta mielikuvat piirtyvät paremmin kuin toisten. Moni asia on sattuman kauppaa. Hoito on huonoa silloin kun kemiat ei kohtaa ja pakotetaan käymään henkilöllä jolle ei tee mieli kertoa mitään. On tultu siihen, että potilaat ovat henkilökuntaa varten, ei päinvastoin.... 

Kun sitten ennenpitkää saa niiden pillereiden takia aivovaurion, siinä eivät enää puheet autakaan. Lisää pillereitä kyllä tarjotaan vaikka potilaan aivot ja hermosto olisivat haittavaikutusten tai vakavien vieroitusoireiden takia kärähtäneet. Siinä voi hoitava taho ihmetellä kun potilas muuttuukin yhtäkkiä eri henkilöksi kuin salamaniskusta. Siihenkin on kyllä diagnoosi olemassa, hoitava taho kun näkee mielialahäiriöitä kaikkialla.

Vierailija
31/35 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö pillereitä. Missä oma järki? ^^

Vierailija
32/35 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sitten ennenpitkää saa niiden pillereiden takia aivovaurion, siinä eivät enää puheet autakaan. Lisää pillereitä kyllä tarjotaan vaikka potilaan aivot ja hermosto olisivat haittavaikutusten tai vakavien vieroitusoireiden takia kärähtäneet. Siinä voi hoitava taho ihmetellä kun potilas muuttuukin yhtäkkiä eri henkilöksi kuin salamaniskusta. Siihenkin on kyllä diagnoosi olemassa, hoitava taho kun näkee mielialahäiriöitä kaikkialla.

Jahans. Olinkin kommentoinut tähän ketjuun jo paljon aiemminkin, joten yllä oleva viesti oli periaatteessa turha. Ei ole aiemmasta kommentoinnista kyllä mitään muistikuvaa, kiitos psykiatrisen käypähoidon. Tosiaan kokemusta on liian nopean SSRI-lääkevieroituksen aiheuttamasta aivovauriosta. Sen pysyvyydestä en osaa sanoa, mutta yli vuoden tätä on jo kestänyt. Toipumista on ollut hyvin vähän. Joku kyseli, millaisia oireita on. Tässä ensi alkuun joitain:

- Ulkoiselle maailmalle olen elossa, mutta sisäisesti olen kuollut. Tunnekokemukseni on lähes kokonaan poissa. Johtunee äärimmäisen rankan vieroituksen aiheuttamasta psyykkisestä traumasta tai fyysisestä aivovauriosta. Se persoona, joka kehoani ennen lääkevieroitusta asutti, on poissa.

- Aloitekyvyttömyys, apatia, huono muisti, ei näkökulmaa menneeseen eikä näkymää tulevaisuuteen.

- Suolistovaivat, krooninen ripuli.

On yksi asia, mitä elämässäni kadun koko lopun ikääni: otin ensimmäisen SSRI-pillerini.

Vierailija
33/35 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia Malmilta ohjaajasta nimeltä (?) Marja?? Kertoi olevansa sukua jollekin tunnetulle kirjailijalle, mutten muista kelle. Outoa touhua on...

Vierailija
34/35 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia Tikkurilan akuuttipsykiatrian poliklinikasta?? Aikuispuolelta siis.