Kuinka monella isä tehnyt eron jälkeen tietoista kiusaa?
Nyt kaipaisi vertaistukea. Erosta jo vuosi ja entinen puoliso elelee uuden kumppaninsa kanssa ja kaikki pitäisi hänellä olla ok. Lasta näkee suunnilleen puolet ja puolet. Silti edelleen tekee jatkuvaa kiusaa, pienempää ja suurempaa. Yhteishuoltajuus on koko ajan ollut sitä että hoidan kaikki lapseen liittyvät asiat ja päätökset isästä huolimatta, enkä hänen kanssaan niinkuin alkuun naivisti ajattelin. Tai siis ajan kuluessa ajattelin että kiusaaminen nyt ainakin loppuisi. Miten teillä muilla? Kokemuksia?
Kommentit (21)
Meillä edelleen 6 vuotta erosta jaksaa hakea lapsen silloin kuin hänelle sopii huolimatta sovituista tapaamisista, palauttaa myös milloin hänelle sopii, huolimatta sovitusta. Ilmoittaa hoitavansa lapsen loma-aikaan, 1 päivä ennen loman alkua ilmoittaakin ettei voikaan hoitaa..Ei osallistu mihinkään lasta koskevaan, ei koulun vanhempainiltoihin, ei lääkäri ei terapia käynteihin mutta yhteishuoltajuus olla pitää =D
Meillä kiusaa tekee poikkeuksetta lapsen äiti.
Millainen se heppu on ihmisenä ja mistä ero johtui ja miten sinä käyttäydyit häntä kohtaan? Kyllä mä pystyn ymmärtämään miksi jotkut tekevät kiusaa, minäkin tekisin jos lapsia olisi, koska ex on kusipääpettäjä. "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" tai jotain. Mut jos sä et ole mitään pahaa niin se äijä on sitten kusipää. Kerro sen nykyiselle, ehkä sitä kiinnostaa onko sen äijä mulkero ja joko kouluttaa sitä tai heivaa mäkeen.
Millä tavalla kiusaa? Haittaako se että teet, oletko ennenkin tehnyt kaikki päätökset?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:09"]Millä tavalla kiusaa? Haittaako se että teet, oletko ennenkin tehnyt kaikki päätökset?
[/quote]
Tarkoitan siis, oletko tehnyt ne silloinkin kun olitte yhdessä.
Meillä loppui kaikki kiusa kun muutin uudelle paikkakunnalle. Sitä ennen teki kaikkea mahdollista kiusaa meidän erosta oli muuton aikaan noin 2vuotta. Muuttoa edeltänyt aika sisälsi kaikkea kiusaa mitä vaan voi keksiä mm. perättömäksi todettuja lastensuojeluilmoituksia. Yllättäen suostui lopulta muuttoon aika kivuttomasti ja saatiin tehtyä uusi tapaamissopimus yhteistyöllä. En osaa muuta sanoa kun koita jaksaa kyllä se jossain vaiheessa lopettaa.
Minun eksäni tekee kiusaa niin, että katsoo voivansa vieläkin määrätä, miten minun pitäisi elää ja lapset kasvattaa. En ajattele sen olevan tietoista, vaan hän vain katsoo oikeudekseen käyttää valtaa minuun. Erosta neljä vuotta.
Eikö isäsi hyväksynyt sitä, että erosit ex-puolisostasi vai miksi hän tekee kiusaa?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:09"]Millä tavalla kiusaa? Haittaako se että teet, oletko ennenkin tehnyt kaikki päätökset?
[/quote]
Tarkoitan siis, oletko tehnyt ne silloinkin kun olitte yhdessä.
[/quote] Aina halusin yhdessä ollessa tehdä lapseen liittyvät päätökset yhdessä. Ajattelin että yhteinen lapsi joten yhdessä päätetään.
Kiusa voi olla sellaista että lapsi palautetaan pari tuntia myöhässä ilmoittamatta. Tai ei vastata lapsen terveydenhoitoon liittyviin kysymyksiin vaikka samalla toistellaan että halutaan olla niihin liittyvissä asioissa mukana. Tai lähetellään minulle haukkumaviestejä puhelimeen.
En ole itse pettänyt tms ja hän jätti minut kun löysi uuden. Miehellä oli ja on omat ongelmansa mutta ei ne selitä tätä tietoista kiusaamista. Josta välillä lapsikin saa kärsiä ( esim sekoittaa tahallaan unirytmejä).
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:08"]Kerro sen nykyiselle, ehkä sitä kiinnostaa onko sen äijä mulkero ja joko kouluttaa sitä tai heivaa mäkeen.
[/quote] En aio olla missään tekemisissä uuden puolison kanssa. Eksänkin kanssa olen pitänyt asioinnin minimaalisena ja vain lapseen liittyvänä. En halua yhtään pakollista enempää energiaa käyttää häneen ja hänen kuvioihinsa.
En vain ymmärrä miksei hänkin voi antaa minun olla vaan haluaa yhä vahingoittaa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:10"] En osaa muuta sanoa kun koita jaksaa kyllä se jossain vaiheessa lopettaa.
[/quote] Niin. Ehkä pitää vain niellä kiusa ja uskoa että jossain vaiheessa loppuu...
Harkitkaa hei vähän millaisen ihmisen kanssa teette lapsia. Idioottien kanssa ei kannata lisääntyä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:39"]Harkitkaa hei vähän millaisen ihmisen kanssa teette lapsia. Idioottien kanssa ei kannata lisääntyä.
[/quote] Aina yhtä hyödyllinen vastaus.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:39"]Harkitkaa hei vähän millaisen ihmisen kanssa teette lapsia. Idioottien kanssa ei kannata lisääntyä.
[/quote] Aina yhtä hyödyllinen vastaus.
[/quote]
Fakta.
Eikö todellakaan täällä kahta enempää muita ihmisiä, jotka kohdanneet tällaista tahallista kiusantekoa pitkään eron jälkeen? En vain voi ymmärtää motiiveja tuolle.
Jos isä ei ole yhteistyökykyinen huoltajuuteen liittyvissä asioissa, niin hae yksinhuoltajuutta.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:15"]Jos isä ei ole yhteistyökykyinen huoltajuuteen liittyvissä asioissa, niin hae yksinhuoltajuutta.
[/quote] Ei yksinhuoltajuus käytännössä montaa asiaa ratkaise. Lapsi on kuitenkin isällään usein. Ja haluaisin toisenkin vanhemman olevan edes tietoinen lapsen asioista. Mutta tällä hetkellä kaikkea käytetään kiusaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:51"]Meillä ihan samaa. Haluaa muka olla mukana ja yhteistyössä. Jättää asiat auki ja vänkää kaikesta mistä voi.
[/quote] Kuinka kauan tuota on jatkunut? Mikähän siihen on syynä? Onko edes helpottanut ajan myötä?