Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljastin treffiseuralle, että hänen isänsä ei ole hänen isänsä

Vierailija
10.02.2015 |

Järjettömän kuuloinen otsikko, anteeksi siitä :)

Mutta niin. Tutustuin netissä kivaan jätkään, joka asui tuohon aikaan vielä kotonansa. Hänellä oli ihan tavallinen perhe: isä, äiti ja muutama sisarus. Juteltiin sitten perheistämme, ja kysyin missä hänen biologinen  isänsä on koska sisaruksilla oli eri sukunimet. Hänen kasvonsa oikein valahtivat ja ihmetteli, mitä tarkoitan. Kerroin, ettei samojen vanhempien sisaruksilla voi tietääkseni olla eri sukunimiä..

Hän oli ottanut asian puheeksi kotonaan, ja vanhemmat olivat myöntäneet tavanneensa kun äiti oli jo raskaana. Valhetta on pidetty yllä melkein parikymmentä vuotta. Miten jollakin ihmisellä voi mennä ohi tällainen sukunimisääntö? Eikö tää käydä läpi viimeistään yläasteella? Mun kommentti oli ihan tahaton ja olin vain kiinnostunut hänen perhesuhteistaan.. Tuli jotenkin paha mieli, että minä, satunnainen treffiseura, menen paljastamaan tällaisen asian. Jätkä kyllä kiitti minua jälkeenpäin, että sai selityksen monelle häntä vaivanneelle asialle (ilmeisesti "isän" käyttäytyminen ja sisarusten eriarvoisuus).

Eipä tullut uusia treffejä tuon jälkeen :D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntäkää mulle tyhmälle rautalangasta. Isoveljelläni on sukunimenä äitimme tyttönimi, minulla on isämme sukunimi. Minulle tämä on selitetty sillä, että veljeni on syntynyt ennen kuin vanhempamme menivät naimisiin, siksi meillä on eri sukunimet. Onko tämä mahdollista vai eikö meillä olekaan sama isä? Onko meille valehdeltu koko ikämme?

Vierailija
22/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä silti laitetaan isän nimi vaikkei olisi naimisissa. Ja sitten kyllä sen lapsenkin nimen voi vaihtaa samaksi kuin muilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:47"]

Vääntäkää mulle tyhmälle rautalangasta. Isoveljelläni on sukunimenä äitimme tyttönimi, minulla on isämme sukunimi. Minulle tämä on selitetty sillä, että veljeni on syntynyt ennen kuin vanhempamme menivät naimisiin, siksi meillä on eri sukunimet. Onko tämä mahdollista vai eikö meillä olekaan sama isä? Onko meille valehdeltu koko ikämme?

[/quote]

Minkä ikäisiä olette? Oliko nykyinen sukunimilaki voimassa, kun synnyitte?

Vierailija
24/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote]

Veli syntynyt 1984, minä 1991. Milloin laki on tullut voimaan? :D

Vierailija
25/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote]

Nykylaki siis tuli voimaan 1.1.1986. Jos olette syntyneet sitä ennen, teillä voi olla eri sukunimet vaikka molemmat vanhemmat olisivat samat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän