Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun oman alan töitä ei ole?

Vierailija
10.02.2015 |

Valmistun maisteriksi nyt keväällä ja koulutusta vastaavia paikkoja ei ole kuin tyyliin 3 vuodessa auki.

Kannattaako hankkia uusi opiskelupaikka?

Jäädä Kelan rahoille kotiin?

Tehdä väitöskirja?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki+asumislisä+toimeentulotuki niin elät ihan kivasti kunnes lama loppuu.

Vierailija
2/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi opiskelupaikka - mistä? Huomaa, ettet saa opintotukea toiseen tutkintoon. Onko alallasi tohtorille enemmän töitä? Monesti se tohtorin tutkinto entisestään supistaa tarjontaa. Kai olet laajentanut hakualueesi jo ulkomaille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite varmaan tohtoriks lähtisin lukemaan odotellessa jos tuo opiskelu vaan kiinnostas.

Vierailija
4/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:12"]

Uusi opiskelupaikka - mistä? Huomaa, ettet saa opintotukea toiseen tutkintoon. Onko alallasi tohtorille enemmän töitä? Monesti se tohtorin tutkinto entisestään supistaa tarjontaa. Kai olet laajentanut hakualueesi jo ulkomaille?

[/quote]

Kielitaito pitäisi laittaa ensin kuntoon tai puolison valmistua myös. Ja tämä alani vähän sellainen ettei edes ulkomailta kauheasti löydy ja puolison koulutuksella taas saa töitä ihan Suomestakin.

Vierailija
5/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa olet opiskellut? Vaikea kuvitella ala, jossa oikeasti olisi vain 3 paikkaa auki vuodessa. Oletko miettinyt kaikki vaihtoehdot? Muutto työnperässä? Työnhaun laajentaminen? Oman yrityksen perustaminen?

Vierailija
6/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:12"]

[/quote]

Niin eihän sillä tohtorin paperilla paremmin töitä saa, mutta ei tee myöskään hyvää olla jouten kotona. Virikettä väikkäristä :)

Vierailija
7/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä voi olla, mutta kun ei ole sitä, joka osoittaisi työn, maksaisi palkan ja kantaisi riskit.

Vierailija
8/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään työ, jota olen tehnyt, ei ole ollut "auki". Ihan itse olen työni hankkinut. 

t. 20 vuotta työelämässä

Vierailija
9/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:15"]

Mitä alaa olet opiskellut? Vaikea kuvitella ala, jossa oikeasti olisi vain 3 paikkaa auki vuodessa. Oletko miettinyt kaikki vaihtoehdot? Muutto työnperässä? Työnhaun laajentaminen? Oman yrityksen perustaminen?

[/quote]

Historiaa, erilaisten kulttuurien tutkimusta, museologiaa, hallinto-oikeutta ja muita oikeuden aloja.

Tampereella asun ja muutto ei mahdollinen mutta tunnin työmatka kyllä käy. 

Vierailija
10/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojille on aina töitä.

Turhannirso oot

Vierailija
11/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:18"]

Yksikään työ, jota olen tehnyt, ei ole ollut "auki". Ihan itse olen työni hankkinut. 

t. 20 vuotta työelämässä

[/quote]

Ap:llä nähtävästi se ongelma, että työpaikat ovat julkisella puolella, eikä niitä noin vain hankita. Kunnilla ja virastoilla melko tiukat määrärahat näin laman aikana.

Suosittelisin jotain kielien opiskelua työmarkkinatuen aikana!

Vierailija
12/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:20"]

Turhannirso oot

[/quote]

Mamut vie nekin työt

Vierailija
13/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhannirso oot

[/quote]

Mä olen hakenut vuosien varrella hakenut useampaa siivouspaikkaa, mutta vaan kerran päässyt haastattelúun asti. Kun eipä ole kokemusta alasta ennenkään ja oon varmaan muuten ylikoulutettu.

(En ole ap.)

Vierailija
14/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös samassa tilanteessa ollut nyt jo vuoden. Kyllä näillä tuilla elää kunhan on todella säästeliäs. Olen oman alan kirjallisuutta lukenut ja englannin taitojani tässä kotosalla kehittänyt. Ulkoilu kannattaa myös! 

Meidän maisterien pitää vain odotella parempia aikoja.

Tsemppiä!

Vierailija
15/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity rakkaudentyöhön... Jos ei oikeita töitä löydy, jaa rakkautta ja iloa, se on aina hyödyksi.

Vierailija
16/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiaa, erilaisten kulttuurien tutkimusta, museologiaa, hallinto-oikeutta ja muita oikeuden aloja.

[/quote]

Kokeilepa käyttää aikaasi ja osaamistasi kirjoittamiseen. Kirjat, lehtiartikkelit, tv- ja elokuvakäsikirjoitukset voivat tuottaa höystettä leivän päälle ja aikanaan avata ovia.

Vierailija
17/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lumihommiin Poriin. Työttömyyskorvaus ei ole vastikkeetonta. Nih.

Vierailija
18/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut vaihtoehdot ovat hyviä, paitsi itsesääliin vajoaminen. Kunhan kehitän itseäsi niin hyvä on. Luulisi jo viiden vuoden päästä olevan parempi tilanne.

T. FM

Vierailija
19/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

eihän tuollaisesta työstä mikään firma halua maksaa. Kannattaisi opiskella jotain tuottavampaa alaa.

Vierailija
20/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:36"]

Tampereella asun ja muutto ei mahdollinen mutta tunnin

työmatka kyllä käy. 

[/quote]

Kokeilepa käyttää aikaasi ja osaamistasi kirjoittamiseen. Kirjat, lehtiartikkelit, tv- ja elokuvakäsikirjoitukset voivat tuottaa höystettä leivän päälle ja aikanaan avata ovia.

[/quote]

Joo noita arkikkeleita olen jo pari kirjoitellutkin :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan