itsensäpaljastajien nähneet
Mulla tuli tänään yhtäkkiä muisto lapsuudesta, kun näin itsensäpaljastajan. Mies, en muista minkäikäinen, mutta aikuinen, mustassa nahkatakissa, mustissa nahkakengissä, karvaiset sääret paljaana, kulki mun perässä lähiössä ja lopulta avasi takkinsa. Juoksin pakoon itkien mutaiselle pellolle. Oli kevään alku, aurinko paistoi ja asfalttia pilkottu jään ja lumen seasta. Olin ala-asteella.
Tästä on aikaa ehkä 25 vuotta. Sen muiston olin jo ehtinyt unohtaa, mutta tänään töissä se tuli yhtäkkiä mieleen kun näin 11-vuotiaan lapsen pelokkaat kasvot. Itkin omassa työhuoneessani. En koskaan kertonut tästä kenellekään.
Miten te muut työstitte omaa muistoanne? nyt mä varmaan vain yllättyisin jos vastaavan näkisin, tai kaivaisin kamerakännyn esille. Silloin ei kuitenkaan naurattanut.
Kommentit (6)
Muutama vuosi sitten Keravan Prisman käytävällä käveli mies kyrpä sepaluksesta esillä roikkuen vastaan. Meni hetki ohituksen jälkeen tajuta mitä juuri näin ja kun käännyin katsomaan, ei koko ukkoa näkynyt enää missään. Yritin loppukauppareissun pitää silmät auki, jotta olisin paljastelijan osoittanut miehelleni, mutta ukko oli haihtunut savuna ilmaan.
Noin 13-vuotiaana ulkoiluttaessani kahta koiraani tuli viereeni kävelemään ukko joka kaivoi munansa esiin ja sanoi: "kelpaisko sulle tällanen?" Vastasin hänelle että: "painu vittuun" ja näin ukko painui tiehensä. Ei se minua silloin sen kummemmin hetkauttanut eikä vaatinut mitään käsittelyjä.
Tampereella olen nähnyt kaksikin ja asuin siellä bain muutaman vuoden:D tosin toinen juoksi alasti kaupungin läpi et ehkä ei mikään varsinainen itsensäpaljastelija ollut..
En onneksi nähnyt lapsena, mutta ihan aikuisena olen nähnyt ja on kyllä ällöttänyt kyseinen tilanne ja näky.
Lapsena 70-80-luvuilla näin usein Jyväskylässä. Viimeksi näin pari vuotta sitten Mannerheimint. porttikongissa vanha pappa aurinkolasit päässä. On ne säälittäviä paskoja.
Joka päivä ala-asteella koulumatkalla yhden omakotitalon pihalla aidan takana oli vanha ukkeli pippeli esillä. Siihen tottui, eikä sen jälkeen muut itsensä paljastajat ole aiheuttanut muuta kuin naurun pyrskähtelyä. Säälittäviä lähinnä.