Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun pari viisaudenhammasta poistetaan leikkaamalla

Vierailija
09.02.2015 |

niin saako kunnon kipulääkkeet? Pelottaa jälkikivut, jos ei riittävää lääkettä. Onko kokemusta tsi tietoa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut mitään ihmeellisiä kipuja, mitä nyt varoin leikkauskohtia ja söin tavallista särkylääkettä yhden päivän. Oli huippupätevä lääkäri - usein olen kiitellen muistellut sekä hänen asiakaspalvelutaitoaan että operointiaan. Mitään saattajaa ei tarvittu. Kyllä ne siellä hlääkärissä näkivät, että pysyn tolpillani. Leikkauksen jälkeen menin pian syömään ravintolaan: kanttarellikeitto ja pehmeä rieska oluvat helppoja syödha maistuivat. Kyllä se hyvin menee - muuraman päivän päästä muisto vain.

Vierailija
2/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 - kraaterit? Ne ommellaan yleensä tikeillä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa leikata toiselta puolelta ensin, esim ensin  ylhäältä ja alhaalta vasen ja sitten vasta oikea. Muussa tapaukseesa syöminen vähän hankalaa. Näin tehtynä ei niin paha. Kipulääkettä saat, autolla mä itse ainakin ajoin pois sieltä.

Vierailija
4/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ollaanko leikkauksessa hereillä?!?!? itselläni huomenna edessä ja itken jo nyt.... pelottaa hemmetisti...

Vierailija
5/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen kummempi juttu kun muukaan hammaslääkäri reissu. Puudutusaine hoitaa sen kivun, vähän nykii pää kun hampaita irrotellaan, mustelmia tulee ja veri maistuu. Mutta siitä selviää hengissä. Itselläni oli pahempi kipu niissä tulehtuneissa ientaskuissa jotka keräsi kaiken möhnän sinne.

Vierailija
6/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä se, että tikit laitettiin tyhjiin koloihin, ei ollut paha.

t: 12

Vierailija
7/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :'( mulla kans kaikkien neljän viisurin poisto edessä :(

Vierailija
8/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin viisaudenhampaat kun olin 16v. 2 leikattiin kun oli poikittain leukaluuta vasten. Kipulääkettä sain mutta se ei sopinut mulle eli ilman oli selvittävä. Suoraan menin leikkauksista kouluun, ei tullut edes sairauslomaa kuten nykyään

Vierailija
9/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaako teillä kaikilla viisurit? Vai ovatko reikiintyneet ,koska poistetaan? Mulla ovat kaikki paikoillaan, ehjiä...lääkäri sanoi että turha niitä on poistaa kun eivät vaivaa. Ja ovat vielä osittain "piilossa",vaativat vaan huolellisen harjauksen.

Vierailija
10/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaako teillä kaikilla viisurit? Vai ovatko reikiintyneet ,koska poistetaan? Mulla ovat kaikki paikoillaan, ehjiä...lääkäri sanoi että turha niitä on poistaa kun eivät vaivaa. Ja ovat vielä osittain "piilossa",vaativat vaan huolellisen harjauksen.

Vierailija
11/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:20"]Näyttää ihan hamsterilta pari päivää
[/quote]

Juu, mulla halvaantui leukahermot (tiedettiin jo etukäteen, mutta minkäs teet) niin näytin ihan buldogilta pari kuukautta eikä suu auennut haarukalle. Olipahan ainakin dietti, kun kaikki piti ryystää pillillä.

Siitäkin selvittiin:)

Vierailija
12/17 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa

Vierailija
13/17 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan hamsterilta pari päivää

Vierailija
14/17 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saa, mutta tarvitsee saattajan kotiin kipulääkkeiden vuoksi. Mulle tuli 3 pvää sairauslomaa. Poistettiin yksi hammas kerrallaan.Jätskiä/kylmäpakkaus kannattaa varata kotiin, estää tulehdusta.

Vierailija
15/17 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah, kasisatasta buranaa resepti ja hammaslääkäri käski takaisin töihin. Menin kyllä uhallakin kotiin ja soitin sieltä pomolle tulevani huomenna. Ei olis pomon mielestä tarvinnut tulla vielä silloinkaan, sillä poski oli mustelmilla.
T. Asiakaspalvelija

Vierailija
16/17 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, ei ole niin paha juttu. Kävin leikkauksessa myöhään päivällä, kävelin ihan normaalisti kotiin puolen tunnin lenkin. Kävin matkalla ostamassa paperia. Seuraavana aamuna puhetyöhön. Eväänä leipää (ei ehkä fiksuin veto, hitaasti sujui syöminen :D) En muista kivuista mitään, korkeintaan Buranaa vähän otin. Viikko kyllä meni turboposkisena.

Vierailija
17/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin molemmat alaviisaudet samalla kertaa.  Piti pilkkoa ensin ja ottaa palasina - kesti melko kauan operaatio.  Kunnon tujut kipulääkkeet sain.  Tunsi, että taustalla on jomotus, mutta ei päässyt läpi. 

Valitettavasti lääke loppui hieman liian aikaisin ja reilukaan yliannostus 600 buranaa ja 1 mg panadolia ei auttanu yhtään.  Soitto lääkärille ja puhelinresepti apteekkiin pikaisesti.  Apu tuli ja vuorokauden päästä särky loppui kokonaan eikä enää tarvinnu mitään lääkettä. 

Syönti vain oli hieman outoa kun kummassakin alaleuassa oli kaamea kraateri, jonne kaikki ruoka hukkui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan