Tykkääkö kukaan saksankielisestä musiikista?
Minun mielestäni saksankielinen musiikki on hienoa, koska saksa on niin tarkka, terävä ja selkeä kieli. Vähän kuin suomen kieli. Saksan kielessä on se ruoskaniskua muistuttava ääntämys, militaristinen klangi, siksi opiskelin sitä yläasteella ja lukiossa.
Pidätkö sinä saksankielisestä musiikista? Minä pidän. Tässä muutamia suosikkibändejäni.
DAF (Deutsch Amerikanische Freundschaft): "Rakkautta ensi silmäyksellä":
Laibach: "Kansakunnan synty":
Rammstein: "Enkeli":
Kommentit (22)
Saksalaisilla on aina ollut MAHTIPONTISIA LAULUJA!
Suurin osa saksalaisesta kevyestä musiikista on täyttä paskaa. Nina Hagen loistavana poikkeuksena.
Pidän, etenkin rammsteinista, stalghewitterista ja landserista.
Juu, Rammstein ja Laibach on hyviä, samoin Subway To Sally, Unheilig ja Megaherz, mutta mun ykkössuosikki on Eisbrecher :)
tykkään xavier naidoonin lauluista
Joo! Anna Depenbusch, Die Ärtzte, Wir Sind Helden ja Annett Louisan ovat lemppareitani. Ja Comedian Harmonists!
Minusta Wagnerin musiikki on parasta! Tykkään myös Udo Jürgensistä!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:04"]
Pidän, etenkin rammsteinista, stalghewitterista ja landserista.
[/quote]
Hyvä! Die toten Hosen: "Tällaisina päivinä":
Ap.
Rammstein, Unheilig ja Eisbrecher
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:12"]
Joo! Anna Depenbusch, Die Ärtzte, Wir Sind Helden ja Annett Louisan ovat lemppareitani. Ja Comedian Harmonists!
[/quote]
Die Ärtze: "Sinun syysi":
Kunnon punkkia/ uutta aaltoa. Ap.
Kraftwerk teki jotkin levynsä myös saksaksi. en nyt kyllä juuri muista mitkä levyt.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:12"]
[/quote]
Die Ärtze: "Sinun syysi":
Kunnon punkkia/ uutta aaltoa. Ap.
[/quote]
Jep. Mä tykkään monipuolisesti eri tyyppisestä musiikista.
Painukaa vittuun. Baijerin seitsikko laulaa, että meiltä ei kukaan vedä nahkahousuja nilkkohin. Oikein kunnon saksalaista junttimusiikkia, vuoristohumppaa.
Kyllä. Varsinkin 1930 marssimusiikissa on mystistä hohtoa.
Asiayhteydestä piittaamatta se on komean kuuloista.
Rammstein, Kraftwerk ja wagner, yes.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:47"]
[/quote]
Olipa komee ja herkkä....