Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto usaan!

Vierailija
09.02.2015 |

Oon lähes koko lapsuuteni haaveillut muutosta Yhdysvaltoihin. Nyt viimekuukausina kyseinen valtio on alkanut entistä enemmän kiinnostamaan ja haluisin ihan tosissaan saada jotain tietoa tonne muuttamisesta & siellä asumisesta + muista pikkujutuista. Toivon et tähän siis vastais joku, joka on asunut/asuu usassa tai muuten vaan tietää ihan oikeesti sen maan asioista.

Oon siis vielä 15v ja menossa ens syksynä ysille, eli muutto ei vielä ihan ajankohtainen ole Mut haluun jokatapauksessa suunnitella tätä mahdollisimman pitkälle, jos jonain päivänä se muutto vielä koittaa. Ensin käyn kyllä varmaan lomalla siellä ennen ku alan harkitsemaan oikeata muuttoa.

Eli ihan ekana, oon siis menossa yläasteen jälkeen lukioon ja sieltä yliopistoon opiskelemaan lääketiedettä. Pyrin siis hammaslääkäriksi. Onko usassa paljon töitä hammaslääkäreille ja onko töihin helppo päästä?

Ja toisena haluisin tietää vähän tästä usan kansallisuuden hankkimisesta. Onko se Green Card mahdollista saada hammaslääkärin tai jonkun muun ihan normaalin työn kautta? Jos ei, niin mikä olisi helpoin tapa saada Green Card? Vai onko Green Card pakollinen, voiko kansallisuuden saada jotain muuta kautta? Siihen lottoon en varmaankaan aio osallistua, kun tuskin voitan mitään kuitenkaan.

Entä asuminen, kannattaako ostaa asunto vai asua vuokralla? Ensin asun kyllä varmaan jokatapauksessa vuokralla. Missä päin usaa kannattaa asua? Itse olen haaveillun Kalifornian seudusta, mutta kai muutkin alueet käy.

Ja sitten vielä kouluista, jos asun siellä niin kauan, että jälkikasvukin syntyy sinne. Onko kindergarten, primary/elementary school tai secondary school maksullisia? Mihin lapset menevät yleensä niiden jälkeen? High schooliin? Collegeen? Entä mitä nuo jälkimmäiset sitten mahdollisesti maksavat?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:44"]15 lisää, jos lukion jälkeen eteen tulee välivuosi, etsi Au pair paikka seudulta joka kiinnostaa. Luo kontakteja paikallisiin. Ole aktiivinen.
[/quote]

Kiitos :)

Vierailija
2/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:05"]Vai että olet menossa lääketieteelliseen :-). ei sillä, että haluaisin murskata unelmasi, mutta ehdotan, että otat hieman nöyremmän asenteen noihin pääsykokeisiin. ne kun ei ole ihan läpihuutojuttuja. hammaslääkärille kuitenkin löytyy varmasti töitä aina kaikkialla. en tosin tiedä auttaako tuo koulutus työluvan saantiin usa:an. sulla kun ei ole amerikkalaista tutkintoa alalta, joten sä et voi ainakaan suorilla tehdä noita hommia siellä. joudut varmasti suorittamaan siellä ainakin jotain opintoja vielä alalta vaikka täällä olisitkin valmis.

amerikoista sen verran, että joka osavaltio on ihan itsenäinen valtio ja asiat hoidetaan niissä hyvinkin erilailla. joten noihin sun kymysyksiin vastaaminen ei onnistu. ei se onnistuisi vaikka tietäisi mihin osavaltioon sä eiot mennä, koska aikasintaan sä pääset tuonne 10 vuoden päästä. asiat saattaa muuttua tuolla välin paljonkin.

usa:an pääsystä. helpoiten tonne pääsee varmaan menemällä naimisiin kansalaisen kanssa, voittamalla green cardin arvonnasta tai liittymällä noiden armeijaan. toi viimenen saattaa olla ulkomaalaiselle lääkärille ylivoimaisesti nopein, varmin ja halvin tapa hoitaa homma. sotaväellä on aina tarvetta lääkäreille ja tota kautta saa kansalaisuuden (kuulemma) kahdessa vuodessa. lisäksi ne tietysti maksaa palkkaa ja muut etuudet. 
[/quote]
Nöyryydellä ei selviä pääsykokeista vaan päättäväisyydellä. Jos kokeisiin valmistuu sillä asenteella että "en kuitenkaan pääse", ei varmasti pääsekään.
[/quote]

Niimpä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:05"]Vai että olet menossa lääketieteelliseen :-). ei sillä, että haluaisin murskata unelmasi, mutta ehdotan, että otat hieman nöyremmän asenteen noihin pääsykokeisiin. ne kun ei ole ihan läpihuutojuttuja. hammaslääkärille kuitenkin löytyy varmasti töitä aina kaikkialla. en tosin tiedä auttaako tuo koulutus työluvan saantiin usa:an. sulla kun ei ole amerikkalaista tutkintoa alalta, joten sä et voi ainakaan suorilla tehdä noita hommia siellä. joudut varmasti suorittamaan siellä ainakin jotain opintoja vielä alalta vaikka täällä olisitkin valmis. amerikoista sen verran, että joka osavaltio on ihan itsenäinen valtio ja asiat hoidetaan niissä hyvinkin erilailla. joten noihin sun kymysyksiin vastaaminen ei onnistu. ei se onnistuisi vaikka tietäisi mihin osavaltioon sä eiot mennä, koska aikasintaan sä pääset tuonne 10 vuoden päästä. asiat saattaa muuttua tuolla välin paljonkin. usa:an pääsystä. helpoiten tonne pääsee varmaan menemällä naimisiin kansalaisen kanssa, voittamalla green cardin arvonnasta tai liittymällä noiden armeijaan. toi viimenen saattaa olla ulkomaalaiselle lääkärille ylivoimaisesti nopein, varmin ja halvin tapa hoitaa homma. sotaväellä on aina tarvetta lääkäreille ja tota kautta saa kansalaisuuden (kuulemma) kahdessa vuodessa. lisäksi ne tietysti maksaa palkkaa ja muut etuudet.  [/quote] No en mä nyt sinne lääkikseen ajatellu vaan istumaan mennä, töitä siellä tehdään tietenkin! Ja olen tietoinen jatko-opintojen tarpeesta, mutta ne sitten ajallaan, kun olen saanut kerättyä rahaa enemmän ja suorittanut edes ne Suomen opinnot. Puoliso ois yks mahdollisuus, mut en haluu ottaa ihan ketä vaan ja olla sen kanssa muutama vuosi, erota ja kaikki tämä vain sen takia, että saisin asua usassa. Mut jos löytyy joku, kenen kanssa haluun oikeesti olla, niin kyllä mä sitten sen kautta sen green cardin hankin. Ja armeijasta en oo koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut, mutta saattaahan mun mielipide vielä muuttua siitä tässä vuosien varrella. Kiitos sullekkin! :)

[/quote]

mä tarkotin lääkiksen pääsykokeita. sähän tiedät, että sun pitää ensin läpästä sellaset? tuo on aika haluttu koulu eikä sinne pääsy ole järin helppoa. sen jälkeen aletaan vasta tekeen töitä tutkinnon eteen.

Vierailija
4/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:51"]Suosittelen että menet vuodeksi vaihto-oppilaaksi Usaan. Sellaiseen osavaltioon joka kiinnostaa. Pääset tutustumaan maahan ja kulttuuriin ja miten homma toimii. Suomalaisella ammattikoulutuksella ei täällä pötki minnekään. Koulutusvaihtoehtoja on paljon ja jos rahaa ei ole niin kannattaa valita sellainen polku joka sulle sopii.  [/quote] Mut voinko mä sen vaihto-oppilas vuoden jälkeen vaan jäädä sinne opiskelemaan? Eihän se nyt ihan niin helppoa ole :D Ja mun tapauksessa sitä rahaa pitäis kyllä jonkun verran olla, en mielellään haluis elää millään pienellä palkalla. Vaatii sittenkin enemmän mietintää tää keissi. No, onneks on aikaa vielä :D

[/quote]

Et tietenkään automaattisesti voi jäädä mutta saat ainakin esimakua siitä miten asiat täällä toimivat ja pääset hakemaan tietoa opiskelusta ja asumismahdollisuuksista ihan eri tavalla. Ehkä huomaatkin että ei tämä olekaan sitä mitä haluat tai sitten oot valmis kahta kauheammin tekemään hommia että pääset tänne.
[/quote]

Niin, olenkin miettinyt, että ensin ainakin se vaihtari vuosi ja ehkä vähän lomailua vielä siihen päälle, jolloin katselen juuri noita käytännön asioita siellä. Ja sen jälkeen, jos vielä kiinnostaa, niin alan hakemaan jatko-opiskelupaikkaa ja näin pois päin.

Vierailija
5/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:18"] Mut voinko mä sen vaihto-oppilas vuoden jälkeen vaan jäädä sinne opiskelemaan?

[/quote]

Tuskin. Aika moni menee vaihtoon ekan tai tokan lukiovuoden jälkeen, joten takaisin sieltä tullaan suorittamaan suomalainen koulu loppuun. Ja tosiaan tuon yliopistovuoden unohdin mainita, mutta muut jo sen onneksi mainitsivat. Minä en myöskään ole kuullut, että sen osavaltion saisi itse valita noissa lukiovaihdoissa. Ei ainakaan omana aikanani saanut (yli 20 vuotta sitten). 

Harkiste liittymistä Suomi-Amerikka yhdistykseen. Sieltä saat tietoja ja vinkkejä stipendeistä ja muista vaihtoehdoista. Itsekin siihen kuuluin aikoinaan. Minusta heidän lehtensä on aika hyvä. Olisikohan sitä missään kirjastossa lainattavana? 

2

Vierailija
7/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:05"]Vai että olet menossa lääketieteelliseen :-). ei sillä, että haluaisin murskata unelmasi, mutta ehdotan, että otat hieman nöyremmän asenteen noihin pääsykokeisiin. ne kun ei ole ihan läpihuutojuttuja. hammaslääkärille kuitenkin löytyy varmasti töitä aina kaikkialla. en tosin tiedä auttaako tuo koulutus työluvan saantiin usa:an. sulla kun ei ole amerikkalaista tutkintoa alalta, joten sä et voi ainakaan suorilla tehdä noita hommia siellä. joudut varmasti suorittamaan siellä ainakin jotain opintoja vielä alalta vaikka täällä olisitkin valmis. amerikoista sen verran, että joka osavaltio on ihan itsenäinen valtio ja asiat hoidetaan niissä hyvinkin erilailla. joten noihin sun kymysyksiin vastaaminen ei onnistu. ei se onnistuisi vaikka tietäisi mihin osavaltioon sä eiot mennä, koska aikasintaan sä pääset tuonne 10 vuoden päästä. asiat saattaa muuttua tuolla välin paljonkin. usa:an pääsystä. helpoiten tonne pääsee varmaan menemällä naimisiin kansalaisen kanssa, voittamalla green cardin arvonnasta tai liittymällä noiden armeijaan. toi viimenen saattaa olla ulkomaalaiselle lääkärille ylivoimaisesti nopein, varmin ja halvin tapa hoitaa homma. sotaväellä on aina tarvetta lääkäreille ja tota kautta saa kansalaisuuden (kuulemma) kahdessa vuodessa. lisäksi ne tietysti maksaa palkkaa ja muut etuudet.  [/quote] No en mä nyt sinne lääkikseen ajatellu vaan istumaan mennä, töitä siellä tehdään tietenkin! Ja olen tietoinen jatko-opintojen tarpeesta, mutta ne sitten ajallaan, kun olen saanut kerättyä rahaa enemmän ja suorittanut edes ne Suomen opinnot. Puoliso ois yks mahdollisuus, mut en haluu ottaa ihan ketä vaan ja olla sen kanssa muutama vuosi, erota ja kaikki tämä vain sen takia, että saisin asua usassa. Mut jos löytyy joku, kenen kanssa haluun oikeesti olla, niin kyllä mä sitten sen kautta sen green cardin hankin. Ja armeijasta en oo koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut, mutta saattaahan mun mielipide vielä muuttua siitä tässä vuosien varrella. Kiitos sullekkin! :)

[/quote]

mä tarkotin lääkiksen pääsykokeita. sähän tiedät, että sun pitää ensin läpästä sellaset? tuo on aika haluttu koulu eikä sinne pääsy ole järin helppoa. sen jälkeen aletaan vasta tekeen töitä tutkinnon eteen.

[/quote]

Aa niin niitä. Tuntuu vielä niin etäiseltä etten ole niin tarkkaan vielä vaivautunut miettimään niitä. Mutta tottakai teen parhaani ja opiskelen niin hyvin kaiken kuin vain pystyn, eikai siihen muu auta.

Vierailija
8/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksen pääsykokeet tuntuvat vielä etäisiltä, mutta pohdit kuitenkin omien mahdollisten lastesi tulevaisuutta Usassa.. :)

Vierailija
9/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo päässyt pitkälle kun olet noin tarkkaan asioita miettinyt. Älä ikinä luovuta kaikki on mahdollista ja toiseen maahan muutto on helpomopaa nuorena kuin moni ajattelee :) Eri asia jos on Suomessa jo asuntolainat ja lapset... itse lähdin toiseen Euroopan maahan 24 vuotiaana miehen kanssa kylläkin matkalaukku kainalossa :) Takaisin tulin niinikään matkalaukku kainalossa 10 vuotta myöhemmin.Itse se elämä tehdään sellaiseksi mitä halutaan, hienoa että olet oivaltanut sen jo noin nuorena! Pääset vielä pitkälle.

Terveisin täti-ihminen joka ihailee ap:n kaltaisten nuorten asennetta elämään

Vierailija
10/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun USA:ssa ja minun hammaslääkärini on Iranilainen nainen. Hän on kertonut minulle, että periaatteessa joutui suorittamaan koko tutkinnon USA:ssa uudestaan. Mitään ei saanut anteeksi. se tietysti sitten englanniksi, eli hyvä kielitaito vaaditaan!!

Vierailija
11/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:48"]

Mene vaikka vapaaehtoistyohon sinne tai kielikurssille, tutustu ihmisiin, iske paikallinen mies, menkaa naimisiin. Nain mina tein!! Helppoa jos oot natti :)

[/quote]

eikö siellä nyt ole niin paljon oikeasti kauniita naisia ettei meinaa yksi suomi kaunotar erottua joukosta millään?ellei sitte ota miestä reilusti alta riman..

Vierailija
12/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:25"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:05"]Vai että olet menossa lääketieteelliseen :-). ei sillä, että haluaisin murskata unelmasi, mutta ehdotan, että otat hieman nöyremmän asenteen noihin pääsykokeisiin. ne kun ei ole ihan läpihuutojuttuja. hammaslääkärille kuitenkin löytyy varmasti töitä aina kaikkialla. en tosin tiedä auttaako tuo koulutus työluvan saantiin usa:an. sulla kun ei ole amerikkalaista tutkintoa alalta, joten sä et voi ainakaan suorilla tehdä noita hommia siellä. joudut varmasti suorittamaan siellä ainakin jotain opintoja vielä alalta vaikka täällä olisitkin valmis. amerikoista sen verran, että joka osavaltio on ihan itsenäinen valtio ja asiat hoidetaan niissä hyvinkin erilailla. joten noihin sun kymysyksiin vastaaminen ei onnistu. ei se onnistuisi vaikka tietäisi mihin osavaltioon sä eiot mennä, koska aikasintaan sä pääset tuonne 10 vuoden päästä. asiat saattaa muuttua tuolla välin paljonkin. usa:an pääsystä. helpoiten tonne pääsee varmaan menemällä naimisiin kansalaisen kanssa, voittamalla green cardin arvonnasta tai liittymällä noiden armeijaan. toi viimenen saattaa olla ulkomaalaiselle lääkärille ylivoimaisesti nopein, varmin ja halvin tapa hoitaa homma. sotaväellä on aina tarvetta lääkäreille ja tota kautta saa kansalaisuuden (kuulemma) kahdessa vuodessa. lisäksi ne tietysti maksaa palkkaa ja muut etuudet.  [/quote] No en mä nyt sinne lääkikseen ajatellu vaan istumaan mennä, töitä siellä tehdään tietenkin! Ja olen tietoinen jatko-opintojen tarpeesta, mutta ne sitten ajallaan, kun olen saanut kerättyä rahaa enemmän ja suorittanut edes ne Suomen opinnot. Puoliso ois yks mahdollisuus, mut en haluu ottaa ihan ketä vaan ja olla sen kanssa muutama vuosi, erota ja kaikki tämä vain sen takia, että saisin asua usassa. Mut jos löytyy joku, kenen kanssa haluun oikeesti olla, niin kyllä mä sitten sen kautta sen green cardin hankin. Ja armeijasta en oo koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut, mutta saattaahan mun mielipide vielä muuttua siitä tässä vuosien varrella. Kiitos sullekkin! :) [/quote] mä tarkotin lääkiksen pääsykokeita. sähän tiedät, että sun pitää ensin läpästä sellaset? tuo on aika haluttu koulu eikä sinne pääsy ole järin helppoa. sen jälkeen aletaan vasta tekeen töitä tutkinnon eteen.   [/quote] Aa niin niitä. Tuntuu vielä niin etäiseltä etten ole niin tarkkaan vielä vaivautunut miettimään niitä. Mutta tottakai teen parhaani ja opiskelen niin hyvin kaiken kuin vain pystyn, eikai siihen muu auta.

[/quote]

LOL. usa:an muutto vähintään 10 vuoden päässä, ensimmäiset pääsykokeet noin 3 vuoden ja toi on olevinaan kaukanen asia. pääsykokeet on ylivoimasesti vittumaisin osa koko koulutusta alalla kun alalla. kämmäät sen ja saat uusia sen vasta vuoden päästä. välivuosi ei sitten paranna sun opiskelumoraaliasi/kykyjäsi vaan ihan päin vastoin. lääkiksessä on vielä se onglema, että lääkäreiden vekaroilla on iso etu muihin nähden pääsykokeisiin. niiden vanhemmat kun voi opettaa niitä.

Vierailija
13/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:39"]

http://dentistry.ucsf.edu/admissions/international-dentist-program

[/quote]

Tuition for 2014-15 is $19,625 per quarter. eli $40 000 viodessa pelkkään lukukausimaksuun, siihen sitten kirjat, vakuutus, asunto ja muu eläminen.

Vierailija
14/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:11"]

[/quote]

Tuition for 2014-15 is $19,625 per quarter. eli $40 000 viodessa pelkkään lukukausimaksuun, siihen sitten kirjat, vakuutus, asunto ja muu eläminen.

[/quote]

Sorry, siis $80 000, tuo olikin quarter!!

Vierailija
15/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:05"]Vai että olet menossa lääketieteelliseen :-). ei sillä, että haluaisin murskata unelmasi, mutta ehdotan, että otat hieman nöyremmän asenteen noihin pääsykokeisiin. ne kun ei ole ihan läpihuutojuttuja. hammaslääkärille kuitenkin löytyy varmasti töitä aina kaikkialla. en tosin tiedä auttaako tuo koulutus työluvan saantiin usa:an. sulla kun ei ole amerikkalaista tutkintoa alalta, joten sä et voi ainakaan suorilla tehdä noita hommia siellä. joudut varmasti suorittamaan siellä ainakin jotain opintoja vielä alalta vaikka täällä olisitkin valmis.

amerikoista sen verran, että joka osavaltio on ihan itsenäinen valtio ja asiat hoidetaan niissä hyvinkin erilailla. joten noihin sun kymysyksiin vastaaminen ei onnistu. ei se onnistuisi vaikka tietäisi mihin osavaltioon sä eiot mennä, koska aikasintaan sä pääset tuonne 10 vuoden päästä. asiat saattaa muuttua tuolla välin paljonkin.

usa:an pääsystä. helpoiten tonne pääsee varmaan menemällä naimisiin kansalaisen kanssa, voittamalla green cardin arvonnasta tai liittymällä noiden armeijaan. toi viimenen saattaa olla ulkomaalaiselle lääkärille ylivoimaisesti nopein, varmin ja halvin tapa hoitaa homma. sotaväellä on aina tarvetta lääkäreille ja tota kautta saa kansalaisuuden (kuulemma) kahdessa vuodessa. lisäksi ne tietysti maksaa palkkaa ja muut etuudet. 
[/quote]täyttä asiaa ja asiallisesti sanottu, silti wt-mammat alapeukuttaa ? En ole kirjoittaja mutta tää kiteyttää asiat aika hyvin

Vierailija
16/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:11"]

[/quote]

[/quote]

Sorry, siis $80 000, tuo olikin quarter!!
[/quote]80k lukukaudessa! Quorter on 1/4 vuotta, opettele kieltä!

Vierailija
17/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:11"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:39"] http://dentistry.ucsf.edu/admissions/international-dentist-program [/quote]       Tuition for 2014-15 is $19,625 per quarter. eli $40 000 viodessa pelkkään lukukausimaksuun, siihen sitten kirjat, vakuutus, asunto ja muu eläminen. [/quote] Sorry, siis $80 000, tuo olikin quarter!! [/quote]80k lukukaudessa! Quorter on 1/4 vuotta, opettele kieltä!

[/quote]

WHAT THE F??? Opettele itse.Tuition for 2014-15 is $19,625 per quarter

Montako quarteria sinun vuodessa on?

Vierailija
18/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80k lukukaudessa! Quorter on 1/4 vuotta, opettele kieltä!

Opettele itse, se on Quarter.

Vierailija
19/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Community collegessa medisiinan opiskelu on "ilmaista".  Lähisukulainen asui Usassa 8 v ja tuli takaisin.  Ei kertakaikkiaan sopeutunut sikäläiseen hmm... kultuuriin. Nyt sanoo, että ehkä myöhemmin hakeutuu töihin - Kanadaan. 

Vierailija
20/59 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun täällä Kaliforniassa. Elämä täällä on ihan sitä samaa arkea kuin Suomessakin. Sää on toki parempi. Mä suosittelisin ensin myös vaihtarivuotta tai opiskelijavaihtoa tänne, että näkisit, millaista täällä on ja viihdytkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi