Salaa " naineet" , miten suku asian otti?
Kommentit (5)
Jos ois haluttu julkiset häät, niin oltas ne pidetty. Meille naimisiinmeno oli lähinnä " hallinnollinen asia" , kun töiden takia asutaan välillä ulkomailla on helpompaa olla aviopari. Avioituminen ei meidän rakkautta mitenkään lisänny tai vähentäny. Me ei olla uskovaisia eli häät ei kirkon riittinä merkittäviä. Ei myös tykätä olla keskipisteenä - järkätään juhlia muuten vaan, mutta esim. omat synttärit juhlitaan vaan perheen kesken.
Eli käytiin maistraatissa aikanaan eikä olla sukulaisille tai ystäville asiasta puhuttu. Osa ihmisistä ois vaan turhaan ruvennu hyöryämään lahjoja tms. ja olis tosi noloa. Mä en ihan tajua, miksi mennä " salaa" naimisiin, jos sitten on kuitenkin tarve asiaa muille jälkikäteen julistaa. Eikö ois sitten sama kahvittaa lähipiiri.
mun suku oli ainakin tyytyväinen välttyessään isoilta juhlilta ja mieheni suvussa taas on perinteisesti menty hyvin pienin menoin naimisiin. ei siis varmaan tullut yllätyksenä kenellekään. sukulaiskahvit pidettiin avioitumisen jälkeen.
No eihän se nyt sama ole.
Kyllä minä halusin silti kertoa avioitumisesta, vaikka juhlia ei haluttukaan pitää.
Kivoja " uutisia" ei koskaan ole liikaa.
Ja kyllähän sen nimen muuttumisesta ja sormuksestakin huomaa, että naimisiin on menty.
Kädet tärisee niin ettei kunnol pysty vieläkää kkkiiirrrjottaaaa..
Enköhän mä tästä selviä...mut juhlat ois pop.....känni päälle,jeejee...
Pääasiassa hyvin kaikki ottivat asian, iloisia olivat.
Anoppi penää juhlia, mutta niitä ei tule saamaan.
Samoin yksi ystävä on kuulemma vieläkin " shokissa" :D
(terkkuset!!!)