Monet mun autottomat tutut kuvittelee ettei heidän kuskaamisesta ole juuri vaivaa
Autan ihan mielelläni joskus kuskaamalla ja kerron jos ei sovi, mutta se on ihan puppua ettei muka vaivaa olisi siitä.
Jos pääsen esim. töistä klo 16 ja kuskaan kaverin klo 18 sovitusti niin töiden jälkeen ei voi lähteä mihinkään ilman kellon kyttäämistä.
Jos haen kaverin kyytiin aamulla töihin mennessäni herään xx verran aiemmin kuin normaalisti. Lisäksi menetän aspatyötä tekevänä henkisesti tärkeän yksinäisen ajohetken.
Jos lähden spontaanisti kaverin pyynnöstä kuskiksi niin se keskeytyy mitä olin tekemässä.
Mulla on vaativa kokopäivätyö työmatkoineen ja perhe hoidettavana siihen päälle.
Ja kyllä, usein kuskaan silti mielelläni. Mutta olis kiva jos kyytiläiset ei kuvittelis sen olevan ihan pikkupikkujuttu kun ei ole sitä. Moni kyydittävistä on ihan sanonut ettei se ole mulle iso vaiva jos heitän autolla aina välillä.
Kommentit (13)
On kyl palveluksen pyytäjältä törppöä käytöstä päättää palveluksen tekijän puolesta, että siitä ei ole hänelle vaivaa....
Pyytäisin kyyditettäviltä sopivia vastapalveluksia, pysyy ikään kuin karma tasoissa, eikä ärsytä sit niin paljon.
Eipä luulisi olevan paljon vaivaa, jos naapuri vie pari-kolme kertaa viikossa minut vähän kauempana olevaan markettiin.
Minä nukun pitkään, enkä viitsi bussilla lähteä. Neljän aikoihin olen käynyt suihkussa ja pukeutunut. Naapuri tulee silloin töistä, joten ihan hyvin hän voi viedä minut markettiin (ja Alkoon). Melkein samaa työmatkaahan tuo on.
Ja tuskin naapurilla on mikään syömään tai muuta. Kai siellä töissä lounaan saa ostettua.
Ihme valitusta, jos pyytää pikku palvelusta.
Minä olen autoton ajokortiton. Auto avusta 21 vuotta, aina maksanut. Kyse on ollut Itä-Heslinki vantan puoli Honkanumen hautausmaa. (siinä ikean lähellä) Maksanut 20e pensaan. Sen lisäksi tehnyt henkilölle paperitötä ilmasiksi,kuin hänen veljelle tai kavereille tuhansia,tuhansia tunteja..Kerran kuskasi minut espoo,se oli 40e.En enää ota auto apua häneltä tai kenenltäkän muulta. Joten kyntilät jää viemättä 24.12. se siitä.Menen sinne minne jalatkantaa,tai pyörällä jaksan polkea.Tiedän kyllä henkilöitä paljon jotka röyhkeästi käytävät toisen henkilön kilttiä luonetta hyväksi ja henkilö saa olla jatkuva ilmais- Taksi. Vedoten sairaala plk. matkat sairauden hoitoihin.. Jokainen saa sairauden takia Kela taksi. Jossain vaihessa kela taksiin tulee katto-maksuista.Eikä henkilö maksa sen jälkeen ,kela taksia.Niin olen ymärtännyt,en tiedä olenko väärässä?
Emma K. kirjoitti:
Eipä luulisi olevan paljon vaivaa, jos naapuri vie pari-kolme kertaa viikossa minut vähän kauempana olevaan markettiin.
Minä nukun pitkään, enkä viitsi bussilla lähteä. Neljän aikoihin olen käynyt suihkussa ja pukeutunut. Naapuri tulee silloin töistä, joten ihan hyvin hän voi viedä minut markettiin (ja Alkoon). Melkein samaa työmatkaahan tuo on.
Ja tuskin naapurilla on mikään syömään tai muuta. Kai siellä töissä lounaan saa ostettua.
Ihme valitusta, jos pyytää pikku palvelusta.
Millaisia palveluksia naapuri pyytää sinulta? Vai toimiiko tämä vain yhteen suuntaan?
Olisi kyllä kohteliasta tarjota kyydistä jotain korvausta. Bensa on tosi kallista nykyisin. Ja onhan siitä vaivaa. Toinen ei voi toisen puolesta tietää, paljonko vaivaa on milloinkin.
Mä en kuskaa loisia. Menkää sillä ihannoimallanne bussilla.
Ainakin voisi arvostaa ja ihailla, kun lähimmäinen viitsii auttaa. Kiva lahja joskus paikallaan.
Voi että mä nautin kun nää jotka julistaa "en tarvi autoa" yms yrittää nyt sotkea näillä keleillä töihin/harrastuksiin. Ei muuten onnistu. On loppunu pyöräilyt ja vähin ääni siirrytty taksiin/vuokra-autoon. Mahtaa tulla kalliiksi mutta ylpeys ei anna ostaa sitä omaa autoa 😁
Eipä kannata olla avulias Aatu. Ja varsinkaan näille "Sullehan siitä ei ole mitään vaivaa / sähän voit lainata / sullahan ei ole muuta niin voit hoitaa mun lapset" -tyypeille. Lokit lokkeilee, ja lokit voi mennä muualle lokkeilemaan.
Eivät sentään kaikki. Minä joudun toisinaan luottamaan toisten ihmisten kyytien varaan ja olen kyllä osoittanut siitä paljon kiitollisuutta, sillä olen oikeasti tosi kiitollinen, jos joku auttaa. Täällä syrjäkylillä vaihtoehto ei ole bussi vaan taksi, eikä sitäkään ole noin vain saatavilla. Mielelläni maksan kyydistä ihan jo bensan kulumisenkin vuoksi, ja jos olen saman ihmisen kyydissä useamman kerran, muistan jollain pikku lahjalla toisinaan. Ja lisään vielä, että ei ole turhista ajeluista kyse, vaan sellaisista, joihin ei muuten ole mahdollisuutta päästä.
Työkaveri riesana mulla. Joka kerta kun meillä loppuu samaan aikaan pummaa kyydin. Ärsyttävää tuollainen oletus että autollinenhan se mielellään kuskaa kun on samalla suunnalla. Tosin joudun sitten kuitenkin jamaan hitaampaa kautta kun hän kyydissä. Liian kiltti olen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tuollaisesta en tiedä mitään, koska kaikilla läheisillä ja tutuilla on omat autot.
Kiva kun kerroit vaikka ketään ei kiinnosta. Sinun on ilmeisen vaikeaa ymmärtää lukemaasi.
Jaa. Tuollaisesta en tiedä mitään, koska kaikilla läheisillä ja tutuilla on omat autot.