Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako keskeyttää työmarkkinatuki akuutisti? Rahaa tulossa 200€

Vierailija
19.11.2021 |

Pelkään vaan että menetän oikeuden toimeentulotukeen koska toimeentulotukeni on alle 150€. Ja pitäisi reseptilääkkeet hakea ja hammaslääkärissä käydä.

Jos poistan työmarkkinatuen akuutisti niin ensikuun toimeentulotuki tulisi isompana vaikka saattaisi olla -20% ja minulla olisi oikeus käydä hammaslääkärissä ja lääkärissä.

Mitä tehdä?

Itsemurhaa en halua tämän takia tehdä, yleensä nämä selviää ja selviän näistä tilanteista ja esim 6kk päästä olen päässyt yli tilanteesta ja en edes ajattele asiaa muutakuin traumaattisena kokemuksena.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa tt-tukea, voit maksaa ne lääkkeet ja tehdä uuden hakemuksen jossa lääkekuitit. Tämä saattaa nostaa kuluja niin että saat tt-tuen ja oikeuden hammaslääkäriin.

Vierailija
2/6 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulossa palkkaa, ilmoita Kelalle normaalisti työtunnit, eikö suojaraja ole 300 e. kela laskekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa on 150€ etuoikeutettu tulo vai onko se nykyisin jo 200€ kuussa? Jos tulo on työtuloa. Muussa tapauksessa saat saada lahjoituksia 50€ kuussa ilman että se vähentää tukea. Työmarkkinatuki on ensisijainen etuus joka sinun pitää lain mukaan hakea jotta voit hakea toimeentulotukea.

Vierailija
4/6 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo 200 e tulee? Jos kyseessä on lahja tai työtulo niin ne vaikuttaa toimeentulotukeen. Lahjasta on velvollisuus itse ilmoittaa kelalle. Voit kylläkin lähettää silti laskut kelaan. He päättää maksaako sitä. Hakea voi kuitenkin aina. Onhan tuo 200 kuitekin enemmän kuin saamasi toimeentulotuki 150 e

Vierailija
5/6 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse keskeytät työmarkkinatuen, niin se lasketaan kuitenkin toimeentulotuessa tuloksi, koska olet siihen oikeutettu. Ainakin liikaa maksettu toimeentulotuki peritään takaisin tavalla tai toisella.

Vierailija
6/6 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt helvetissä työmarkkinatukea ainakaan mene lakkauttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi