kauanko sähköisen rikosilmoituksen käsittelyyn menee?
Eli koska voin mahdollisesti odottaa asian edenneen jotenkin?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:56"]Itse pahoinpitelyn uhrina sain odottaa 8kk ennen kuin asia käsiteltiin. [/quote] Ok eli voi siis kestää. Oli siis henkeen ja terveyteen liittyvä rikos ja uhka jatkuu edelleen niin kauan kun asialle jotain tehdään. Ap
[/quote]
Lopeta se huoraaminen nii saat olla rauhassa pelkäämättä henkeä ja terveyttä...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:56"]Itse pahoinpitelyn uhrina sain odottaa 8kk ennen kuin asia käsiteltiin. [/quote] Ok eli voi siis kestää. Oli siis henkeen ja terveyteen liittyvä rikos ja uhka jatkuu edelleen niin kauan kun asialle jotain tehdään. Ap
[/quote]
Itseä tuntematon vastaatulija löi puukalikalla nenään jonka seurauksena nenä murtui ja siirtyi sentin oikealle(suoristettiin sairaalassa). Sain 1450€ korvauksia oikeuden jälkeen.
Halvalla sai tekijä ikuisen jäljen minuun. Sekopää nuori jätkä. Toivottavasti pääsee hoitoon/rauhoittuu ennen kuin joku pistää kylmäksi.
[/quote]
Oliko mamu
Mä taisin tehdä sähköisen rikosilmoituksen noin 5 vuotta sitten eikä asia ole vieläkään edennyt. Tosin tein sen vain siksi, että kuului asiaan, en uskonutkaan että sille olisi voinut tehdä mitään. Kyseessä oli siis lievä pahoinpitely ja varkaus (en ole varma rikosnimikkeestä koska kyseessä oli maksullisen hyödykkeen käyttäminen ilmaiseksi ja luvatta), mutta koska en tietänyt henkilön/henkilöiden nimeä niin poliisikaan ei voinut tehdä mitään.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:22"]Lauantaina päivällä tein ilmoituksen, maanantaina minulle soitettiin asian tiimoilta. Mielestäni nopeaa toimintaa. Tosin itse en vaatinut mitään enkä nostanut syytettä, halusin vain asian ylös ja tilastoihin. Lievä pahoinpitely siis kyseessä.
[/quote]
No et sinä sitä syytettä olisi edes pystynyt nostamaan. Sitä varten meillä on syyttäjät jotka ottavat tapauksen syyteharkintaan josta sitten etenee tai kuopataan.
[/quote]
Juuh pahoittelen virhettä. Mukavaa että viitsit tehdä tarkennuksen. Tarkoitin että en kokenut tarvetta/ei olisi hyödyttänyt viedä asiaa eteenpäin.
Jos syyttäjä ei nosta syytettä, asianomistaja voi sen tehdä.
Viskapattuläjänarpakyymapäsikuujonne nosti vanhan paskaketjun.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:22"]Lauantaina päivällä tein ilmoituksen, maanantaina minulle soitettiin asian tiimoilta. Mielestäni nopeaa toimintaa. Tosin itse en vaatinut mitään enkä nostanut syytettä, halusin vain asian ylös ja tilastoihin. Lievä pahoinpitely siis kyseessä.
[/quote]
No et sinä sitä syytettä olisi edes pystynyt nostamaan. Sitä varten meillä on syyttäjät jotka ottavat tapauksen syyteharkintaan josta sitten etenee tai kuopataan.