Montako kertaa elämässäsi olet syönyt marmeladia leivän päällä?
Minä ehkä viisi. Tuli yhtäkkiä mieleen, että tosi harvinaista herkkua ainakin minulla.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti laskee tommosia? Monesti.
Ei kai niitä lasketa, mutta mietin elämääni taaksepäin ja niitä kertoja on todella vähän. ap
Kun olin lapsi 80-luvulla, meillä oli yhdessä vaiheessa aina aamiaiseksi kananmunien yms. lisäksi paahtoleipää, jonka päälle oli appelsiinimarmeladia. Lapsena en tykännyt marmeladissa olevista kuorenpätkistä, koska ne maistuivat pistävältä.
Nyt tykkään, mutten halua kovin usein syödä noin sokerista aamiaista / välipalaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
N. 5 v. ainakin 3 - 5 kertaa vkossa. Päiväkahvin kanssa; paahdan palan pähkinäleipää tai reissaria/puikulaa, päälle jotain hyvää hilloa tai marmeladia 1 tl. Tämä, koska en syö pullaa, keksejä tms. yksin ollessani. Kun miesystävä tai muita on syömässä ja kahvilla, tarjolla on aina jotain makeaa eli itse tehtyä marjapiirakkaa, pullaa tai keksejä... Maistuu muuten tosi hyvältä! :)
Etelän reissuilla on tullut kokeiltua. Ei jatkoon, ei maistu makea aamusta.
Kielikurssilla Englannissa 80- luvulla kuukauden ajan joka päivä ja sen jälkeen en kertaakaan.
Ruisleivän päällä, en kertaakaan. Vaalean leivän päällä, satoja ehkä tuhansia kertoja.
Viikonloppuaamuina syön usein Filosin kirsikkamarmeladia paahtoleivän päällä. Joltain etelän reissulta jäänyt vanha tapa. Muuten en marmeladeista välitä.
Keski-Euroopassa asuessani aamuisin ihanan rapean sämpylänpuolikkaan päällä aamiaisen jälkkäriksi. Aluksi tuntui oudolta sivellä sämpylälle ensin voita ja sitten vasta hilloa tai marmeladia. Mutta siihen tottui. Sitä paitsi normaali voi siihen aikaan suolatonta, meikäläistä normaalisuolaista myytiin voimakassuolaisena. Paahtoleipää ja appelsiinimarmeladia olen täällä syönyt jossain kyläpaikassa. Kotona uppoaa vain ruisleipä ja välillä kauraleipä ja juusto.
Joka kerta Lontoossa. Valinnanmahdollisuudet huikeat, joko se halvatun aprikoosimarmeladi tai se halvatun marjamarmeladi.
Tämä tuolloin finneihin taipuvaisena teini-ikäisenä...
Monta. En kyllä ole vuosikausiin syönyt ja nyt alkoi tekemään mieli.
En montaakaan kertaa, koska pari kertaa kun maistanut niin ollut minusta lähinnä pahaa.
Joitakin satoja kertoja, lähinnä matkoilla jos ei ole ollut aamiaisella mitää parempaa vaihtoehtoa.
Kuka oikeesti laskee tommosia? Monesti.