Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajan toiminta ja negatiiviset palautteet!

Vierailija
08.02.2015 |

Olen lopen kyllästynyt saamaan opettajalta negatiivista palautetta mutta itse hän ei tee asian eteen mitään tai ylipäätään koko koulu ei tee mitään.

huonoa palautetta vaan tulvii sieltä suunnalta mutta kun pyydän että voisin tulla keskusteluun sinne, niin johonkin kuukauden päähän saan vartin ajan ja sekinn on jo peruuntunut kaksi kertaa!

koulupsykologille olen yrittänyt saada aikaa mutta hänellä pitää kiirettä erityiskoulussa.

Luokassa on yksi avustaja ja pyysinkin että jos hän voisi tukea lastani opiskelussa koska siihen hommaanhänet on palkattu niin selvisikin että tämä avustaja toimii sijaisena opettajalle joka on todella usein pois, eli avustaja joka on osaksi hommattu lastani varten opettaa siellä koko luokaa eikä näin ollen keskity avustusta tarviviin oppilaisiin.

Kirjoitinrehtorille asiasta ja jätin soittopyynnön kaksi viikkoa sitten. Mitään ei ole kuulunut. En enää tiedä mihin ottaa yhteyttä tilanteen selvittämiseksi.

kiitos kun sain avautua, alan ola aika väsynyt.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:45"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:37"] Laita opettajalle uudestaan viestiä, ehdota kaksi aikaa jolloin tapaatte. Mieluiten viikon sisään. Sinulla on oikeus päästä keskustelemaan. Jos lapsesi on erityiskoulussa hänelle on varmaan tehty henkilökohtainen opetuksen suunnitelma. Mitä sinne on kirjattu? Näet sen kohdasta tuli siellä wilmassa. Jos ope ei vastaa ota samalla tavoin yhteys rehtoriin. Vaadi tapaamista. Jos ei onnistu ota yhteyttä rehtorin esimieheen, koulutoimenjohtajaan tai mikä onkaan teidän kunnassa.  Keskustelussa vaadi lapselle myös positiivista palautetta ja tukea. [/quote]   lapsi ei päässyt/mahtunut erityiskouluun koska se oli täynnä, siksi anoin luokkaan avustajaa joka siellä nyt sitten opettaa koko luokaa.   ap [/quote]  ahaa eli erityislapsi kyseessä [/quote] Mikäköhän kunta mahtaa olla kyseessä, kun ihan henkilökohtaisia avustajia palkataan? Meillä pääkaupunkiseudulla ei henkilökohtaistaisia avustajia myönnetä edes liikuntavammaisille. Ihmettelen..,

[/quote]

ei ap kyllä puhunut henkilökohtaisesta avustajasta. Vaan pelkästä avistajasta.

Vierailija
2/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:53"] Ymmärrän, että sinua ottaa päähän, mutta yritä olla kärsivällinen. Asiat varmasti etenevät, kunhan opettaja tulee kuntoon. Arvaa miltä tuntuu olla koulussa töissä, kun sijaisia ei saa ottaa, vaan muun henkilökunnan on hoidettava poissaolijoiden työt? Itse tässä juuri mietin voinko olla huomenna pois, että pääsisin lääkärille hakemaan antibiootit, kun tiedän, että työni jäävät sitten muiden harteille. Parempi pistää Burana suuhun ja lähteä töihin. Hammaslääkärikäyntiäkin siirrän ja siirrän, vaikka hampaat murenevat suussa.  [/quote] Mikä määrä kärsivällisyyttä on kohtuullista? Nyt on menossa HELMIkuu ja opettaja ei ole saanut tapaamista aikaiseksi. Mun kärsivällisyys ei enää riittäisi, eikä tarvii riittää ap:n kärsivällisyys enää. [/quote] Jos opettaja on tämän tästä sairaslomalla niin kyllä siihen on joku oikea syy eli hän saa olla sairaslomalla vaikka onkin opettaja mutta jonkun muun tehtävä ja velvollisuus on järjestää joku tekemään hänen työnsä. Mutta monissa kouluissa ei saa ottaa päteviä sijaisia vaan jos pakko on jonkun luokassa olla niin koulunkäyntiohjaajan sitten. He tekevät myös mielellään tuon "sijaisuuden" kun saavat enemmän palkkaa. Noista negatiivista palautteista: Olen joskus miettinyt mitä positiivista palautetta antaisin oppilaalle mutta en keksi mitään. Vai onko hyvä palaute että on kuva kun sinulla on vaatteet päällä tai että kiva kn et kuitenkaan minua purrut vaikka pari luokkatoveria puritkin. Opettajan on korjattava kaikki negatiivinen Wilmaan jotta on ns todisteita esim erityisluokkasiirtoa tukemaan.

[/quote]

Olen tehnyt työtä erityislasten kanssa ja ehdottomasti, jokaisessa lapsessa on positiivista! Olet väärällä alalla jos et sitä näe. Palautetta tulee antaa ihan pikkiriikkisistä asioista. Olipa hienosti mennyt välitunti, onnistuit hyvin tässä tehtävässä. Olitpa rohkea kun viittasit jne. Ei siihen tarvita hyvin mennyttä viikkoa ennen kuin palkitaan positiivisesti erityislasta. Palkitaan heti kun lapsi ylittää oman normaalin suoriutumistasonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:31"]Mieti miten väsyneitä ne siellä koulussa ovat!
[/quote]

Ei se lienee se ongelma!

Vierailija
4/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:53"] Ymmärrän, että sinua ottaa päähän, mutta yritä olla kärsivällinen. Asiat varmasti etenevät, kunhan opettaja tulee kuntoon. Arvaa miltä tuntuu olla koulussa töissä, kun sijaisia ei saa ottaa, vaan muun henkilökunnan on hoidettava poissaolijoiden työt? Itse tässä juuri mietin voinko olla huomenna pois, että pääsisin lääkärille hakemaan antibiootit, kun tiedän, että työni jäävät sitten muiden harteille. Parempi pistää Burana suuhun ja lähteä töihin. Hammaslääkärikäyntiäkin siirrän ja siirrän, vaikka hampaat murenevat suussa.  [/quote] Mikä määrä kärsivällisyyttä on kohtuullista? Nyt on menossa HELMIkuu ja opettaja ei ole saanut tapaamista aikaiseksi. Mun kärsivällisyys ei enää riittäisi, eikä tarvii riittää ap:n kärsivällisyys enää. [/quote] Jos opettaja on tämän tästä sairaslomalla niin kyllä siihen on joku oikea syy eli hän saa olla sairaslomalla vaikka onkin opettaja mutta jonkun muun tehtävä ja velvollisuus on järjestää joku tekemään hänen työnsä. Mutta monissa kouluissa ei saa ottaa päteviä sijaisia vaan jos pakko on jonkun luokassa olla niin koulunkäyntiohjaajan sitten. He tekevät myös mielellään tuon "sijaisuuden" kun saavat enemmän palkkaa. Noista negatiivista palautteista: Olen joskus miettinyt mitä positiivista palautetta antaisin oppilaalle mutta en keksi mitään. Vai onko hyvä palaute että on kuva kun sinulla on vaatteet päällä tai että kiva kn et kuitenkaan minua purrut vaikka pari luokkatoveria puritkin. Opettajan on korjattava kaikki negatiivinen Wilmaan jotta on ns todisteita esim erityisluokkasiirtoa tukemaan.

[/quote]

Olen tehnyt työtä erityislasten kanssa ja ehdottomasti, jokaisessa lapsessa on positiivista! Olet väärällä alalla jos et sitä näe. Palautetta tulee antaa ihan pikkiriikkisistä asioista. Olipa hienosti mennyt välitunti, onnistuit hyvin tässä tehtävässä. Olitpa rohkea kun viittasit jne. Ei siihen tarvita hyvin mennyttä viikkoa ennen kuin palkitaan positiivisesti erityislasta. Palkitaan heti kun lapsi ylittää oman normaalin suoriutumistasonsa.
[/quote]
No sinäkin olet sitten tavannut lapsia jotka tulevat aamulla vittusaatanaa ja huoraa huutaen luokkaan, purevat ja lyövät toisia koko ajan, heittelevät tuoleja ja pulpetteja ja eivät suostu lähtemään pihalle tai jos saa jäädä sisään ei pysy sekunttiakaan paikallaan ja juoksee sitten putkin pihaa sisävaatteissa 15 asteen pakkasessa sekä jatkaa sitä juoksua myös koulupihan ulkopuolella eikö anna ottaa itseään kiinni seuraavaan tuntiin. Tämä joka päivä kunnes lapsi vihdoin pääsee hoitoon ja samalla kouluun missä hänestä pidetään oikeasti huolta ja kunnon resursseilla.
Kirjoitat varmaan tälläiselle lapselle että ylitit tänään kivasti oman normaalin suoritustasosi kun pidit meitä 10 min pitempään sinua jahtaamassa ja kivasti muu luokka sai olla hikan pidempään ilman opettajaa kouluavustajan kanssa.

Vierailija
5/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:53"] Ymmärrän, että sinua ottaa päähän, mutta yritä olla kärsivällinen. Asiat varmasti etenevät, kunhan opettaja tulee kuntoon. Arvaa miltä tuntuu olla koulussa töissä, kun sijaisia ei saa ottaa, vaan muun henkilökunnan on hoidettava poissaolijoiden työt? Itse tässä juuri mietin voinko olla huomenna pois, että pääsisin lääkärille hakemaan antibiootit, kun tiedän, että työni jäävät sitten muiden harteille. Parempi pistää Burana suuhun ja lähteä töihin. Hammaslääkärikäyntiäkin siirrän ja siirrän, vaikka hampaat murenevat suussa.  [/quote] Mikä määrä kärsivällisyyttä on kohtuullista? Nyt on menossa HELMIkuu ja opettaja ei ole saanut tapaamista aikaiseksi. Mun kärsivällisyys ei enää riittäisi, eikä tarvii riittää ap:n kärsivällisyys enää. [/quote] Jos opettaja on tämän tästä sairaslomalla niin kyllä siihen on joku oikea syy eli hän saa olla sairaslomalla vaikka onkin opettaja mutta jonkun muun tehtävä ja velvollisuus on järjestää joku tekemään hänen työnsä. Mutta monissa kouluissa ei saa ottaa päteviä sijaisia vaan jos pakko on jonkun luokassa olla niin koulunkäyntiohjaajan sitten. He tekevät myös mielellään tuon "sijaisuuden" kun saavat enemmän palkkaa. Noista negatiivista palautteista: Olen joskus miettinyt mitä positiivista palautetta antaisin oppilaalle mutta en keksi mitään. Vai onko hyvä palaute että on kuva kun sinulla on vaatteet päällä tai että kiva kn et kuitenkaan minua purrut vaikka pari luokkatoveria puritkin. Opettajan on korjattava kaikki negatiivinen Wilmaan jotta on ns todisteita esim erityisluokkasiirtoa tukemaan. [/quote] Olen tehnyt työtä erityislasten kanssa ja ehdottomasti, jokaisessa lapsessa on positiivista! Olet väärällä alalla jos et sitä näe. Palautetta tulee antaa ihan pikkiriikkisistä asioista. Olipa hienosti mennyt välitunti, onnistuit hyvin tässä tehtävässä. Olitpa rohkea kun viittasit jne. Ei siihen tarvita hyvin mennyttä viikkoa ennen kuin palkitaan positiivisesti erityislasta. Palkitaan heti kun lapsi ylittää oman normaalin suoriutumistasonsa. [/quote] No sinäkin olet sitten tavannut lapsia jotka tulevat aamulla vittusaatanaa ja huoraa huutaen luokkaan, purevat ja lyövät toisia koko ajan, heittelevät tuoleja ja pulpetteja ja eivät suostu lähtemään pihalle tai jos saa jäädä sisään ei pysy sekunttiakaan paikallaan ja juoksee sitten putkin pihaa sisävaatteissa 15 asteen pakkasessa sekä jatkaa sitä juoksua myös koulupihan ulkopuolella eikö anna ottaa itseään kiinni seuraavaan tuntiin. Tämä joka päivä kunnes lapsi vihdoin pääsee hoitoon ja samalla kouluun missä hänestä pidetään oikeasti huolta ja kunnon resursseilla. Kirjoitat varmaan tälläiselle lapselle että ylitit tänään kivasti oman normaalin suoritustasosi kun pidit meitä 10 min pitempään sinua jahtaamassa ja kivasti muu luokka sai olla hikan pidempään ilman opettajaa kouluavustajan kanssa.

[/quote]

Todennäköisesti lapsi ei voi käytökselleen mitään. Ei ole hänen syynsä ettei hän pääse osastolle heti tarvittaessa pitkän jonon takia. Jos lapsi tulee ajoissa kouluun, kehun, hyvä kun tulit tänään oikeaan aikaan. Kohta sanotaan, hei huomasitko, olit 5min. kiroilematta jne. Resursseista on aina pulaa, mutta silloin pitää lopettaa valitus ja negatiivinen asenne ja alkaa miettiä. Mitä teemme niillä resursseilla mitkä meillä on, ja miten ne hyödynnetään 110%:sti. Ja mietitään jo etukäteen ongelmatilanteet ja toimintatavat niissä.

Jos tilanne menee liian rankaksi, lapsi voidaan erottaa koulusta määräajaksi. Toki opetus pitää silloinkin järjestää, kunnat sen tietävät ja vetkuttavat erottamisia tai eivät tee niitä. 

Jokaisessa lapsessa on myös hyvää. Se vain pitää opetalla näkemään.

Vierailija
6/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan sivistystoimeen yhteydenottoa.

Vierailija
7/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:53"] Ymmärrän, että sinua ottaa päähän, mutta yritä olla kärsivällinen. Asiat varmasti etenevät, kunhan opettaja tulee kuntoon. Arvaa miltä tuntuu olla koulussa töissä, kun sijaisia ei saa ottaa, vaan muun henkilökunnan on hoidettava poissaolijoiden työt? Itse tässä juuri mietin voinko olla huomenna pois, että pääsisin lääkärille hakemaan antibiootit, kun tiedän, että työni jäävät sitten muiden harteille. Parempi pistää Burana suuhun ja lähteä töihin. Hammaslääkärikäyntiäkin siirrän ja siirrän, vaikka hampaat murenevat suussa.  [/quote] Mikä määrä kärsivällisyyttä on kohtuullista? Nyt on menossa HELMIkuu ja opettaja ei ole saanut tapaamista aikaiseksi. Mun kärsivällisyys ei enää riittäisi, eikä tarvii riittää ap:n kärsivällisyys enää. [/quote] Jos opettaja on tämän tästä sairaslomalla niin kyllä siihen on joku oikea syy eli hän saa olla sairaslomalla vaikka onkin opettaja mutta jonkun muun tehtävä ja velvollisuus on järjestää joku tekemään hänen työnsä. Mutta monissa kouluissa ei saa ottaa päteviä sijaisia vaan jos pakko on jonkun luokassa olla niin koulunkäyntiohjaajan sitten. He tekevät myös mielellään tuon "sijaisuuden" kun saavat enemmän palkkaa. Noista negatiivista palautteista: Olen joskus miettinyt mitä positiivista palautetta antaisin oppilaalle mutta en keksi mitään. Vai onko hyvä palaute että on kuva kun sinulla on vaatteet päällä tai että kiva kn et kuitenkaan minua purrut vaikka pari luokkatoveria puritkin. Opettajan on korjattava kaikki negatiivinen Wilmaan jotta on ns todisteita esim erityisluokkasiirtoa tukemaan. [/quote] Olen tehnyt työtä erityislasten kanssa ja ehdottomasti, jokaisessa lapsessa on positiivista! Olet väärällä alalla jos et sitä näe. Palautetta tulee antaa ihan pikkiriikkisistä asioista. Olipa hienosti mennyt välitunti, onnistuit hyvin tässä tehtävässä. Olitpa rohkea kun viittasit jne. Ei siihen tarvita hyvin mennyttä viikkoa ennen kuin palkitaan positiivisesti erityislasta. Palkitaan heti kun lapsi ylittää oman normaalin suoriutumistasonsa. [/quote] No sinäkin olet sitten tavannut lapsia jotka tulevat aamulla vittusaatanaa ja huoraa huutaen luokkaan, purevat ja lyövät toisia koko ajan, heittelevät tuoleja ja pulpetteja ja eivät suostu lähtemään pihalle tai jos saa jäädä sisään ei pysy sekunttiakaan paikallaan ja juoksee sitten putkin pihaa sisävaatteissa 15 asteen pakkasessa sekä jatkaa sitä juoksua myös koulupihan ulkopuolella eikö anna ottaa itseään kiinni seuraavaan tuntiin. Tämä joka päivä kunnes lapsi vihdoin pääsee hoitoon ja samalla kouluun missä hänestä pidetään oikeasti huolta ja kunnon resursseilla. Kirjoitat varmaan tälläiselle lapselle että ylitit tänään kivasti oman normaalin suoritustasosi kun pidit meitä 10 min pitempään sinua jahtaamassa ja kivasti muu luokka sai olla hikan pidempään ilman opettajaa kouluavustajan kanssa.

[/quote]

Todennäköisesti lapsi ei voi käytökselleen mitään. Ei ole hänen syynsä ettei hän pääse osastolle heti tarvittaessa pitkän jonon takia. Jos lapsi tulee ajoissa kouluun, kehun, hyvä kun tulit tänään oikeaan aikaan. Kohta sanotaan, hei huomasitko, olit 5min. kiroilematta jne. Resursseista on aina pulaa, mutta silloin pitää lopettaa valitus ja negatiivinen asenne ja alkaa miettiä. Mitä teemme niillä resursseilla mitkä meillä on, ja miten ne hyödynnetään 110%:sti. Ja mietitään jo etukäteen ongelmatilanteet ja toimintatavat niissä.

Jos tilanne menee liian rankaksi, lapsi voidaan erottaa koulusta määräajaksi. Toki opetus pitää silloinkin järjestää, kunnat sen tietävät ja vetkuttavat erottamisia tai eivät tee niitä. 

[/quote]
Eli et ole tavannut em kerrotun laisia lapsia.

Vierailija
8/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]
Älä viitsi lässyttää. Jokainen opettaja tietää ettei resurssit riitä silloin kun luokassa on yksikin edellä mainitunlainen oppilas. Ja jokainen opettaja tietää että vaikka kuinka mietitään ongelmatilanteet ja toimintatavat niissä niin ei se asia miksikään muutu kun kyseessä on häiriintynyt lapsi joka ei edes puhetta pysty ottamaan vastaan. Ja jokainen opettaja tietää että se resurssi joka siirretään toiseen luokkaan on pois toisesta. Mutta tokihan erityisoppilaat ovat aina eri kouluissa erilaisia niin ei jokainen pysty edes käsittämään millaisia oppilaita on ns normaaleissa kouluissa. Ne opettajat kyllä opetettaisiin ja rakastettaisiin kaikki oppilaat ehyiksi mutta se ei ole tämän päivän realiteettia.

Vierailija
9/37 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:04"]

[/quote]

Veljeni on pitkään työskennellyt sekä erityiskoulussa että "ns. ongelmalähiön" tavallisessa koulussa opettajana, eikä hän koskaan puhu ikävästi oppilaistaan. Joskus kyselen häneltä "onko rankkaa" tai "millaisia oppilaat tai niiden vanhemmat ovat". Hän vastaa aina jotakin tähän tyyliin "kasvaminen on joskus rankkaa ja minun tehtäväni opettajana on silloin pitää yllä uskoa oppilaan omiin kykyihin onnistua", "minun tehtäväni ei ole arvostella vaan arvostaa oppilaita ja tehdä yhteistyötä oppilaiden perheiden kanssa".

Arvostan. 

Opettaja, joka wilman kautta tai muutoin vain suoltaa yksisuuntaisesti päivästä toiseen negatiivista palautetta, on väärällä alalla. Kannattaa miettiä, onko tuo opettaja/koulu hyväksi sinun lapsesi hyvinvoinnille. Ehkä kouluviraston kautta (jos rehtori ei auta) voisit sillä perusteella saada siirrettyä lapsesi toiseen, parempaan kouluun.

Vierailija
10/37 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen palaute kerrotaan suoraan lapselle!

Vierailija
11/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten väsyneitä ne siellä koulussa ovat!

Vierailija
12/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:31"]

Mieti miten väsyneitä ne siellä koulussa ovat!

[/quote]

niimpä, siksi kirjoitinkin että en tiedä mihin ottaa yhteyttä.

ap

Vierailija
13/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kunnan opetusvirastoon. Mene käymään koululla ja sovi aika keskusteluun. Kyllä niiden on pakko antaa. Vaikka koulussa oltais kuinka väsyneitä, tuo ei ole ammattitaitoista ja oikein. Jos avustaja on opettajan sijaisena, kuuluuisi avustajalle hommata sijainen.

T: koulunkäyntiavustaja

Vierailija
14/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita opettajalle uudestaan viestiä, ehdota kaksi aikaa jolloin tapaatte. Mieluiten viikon sisään. Sinulla on oikeus päästä keskustelemaan. Jos lapsesi on erityiskoulussa hänelle on varmaan tehty henkilökohtainen opetuksen suunnitelma. Mitä sinne on kirjattu? Näet sen kohdasta tuli siellä wilmassa.

Jos ope ei vastaa ota samalla tavoin yhteys rehtoriin. Vaadi tapaamista. Jos ei onnistu ota yhteyttä rehtorin esimieheen, koulutoimenjohtajaan tai mikä onkaan teidän kunnassa. 

Keskustelussa vaadi lapselle myös positiivista palautetta ja tukea.

Vierailija
15/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:37"]

Laita opettajalle uudestaan viestiä, ehdota kaksi aikaa jolloin tapaatte. Mieluiten viikon sisään. Sinulla on oikeus päästä keskustelemaan. Jos lapsesi on erityiskoulussa hänelle on varmaan tehty henkilökohtainen opetuksen suunnitelma. Mitä sinne on kirjattu? Näet sen kohdasta tuli siellä wilmassa.

Jos ope ei vastaa ota samalla tavoin yhteys rehtoriin. Vaadi tapaamista. Jos ei onnistu ota yhteyttä rehtorin esimieheen, koulutoimenjohtajaan tai mikä onkaan teidän kunnassa. 

[/quote]

opettajalta tuli (taas kerran) lappu mihin piti ruksia sopivat ajat tapaamiseen. Ruksin joka kohdan ja kirjoitin vielä perään että kaikki ajat sopii. Kaksi edellistä keskustelua on siis peruuntunut open sairastamisen vuoksi.

rehtorille laitoin viestiä kun sain vähän aikaa sitten vasta lapseltani tiedon että opettaja ei ollut koulussa, kun kysyin kuka sitten opetti vastaus oli että avustaja. Kysyin sitten että opettaako avustaja usein teitä niin lapsi vastasi että aina kun ope on pois. Ihmettelen että sieltä ei tule mitään viestiä vanhemmille että opettaja on sairaana ja avustaja opettaa:(

rehtori ei ole ainakaan vielä vaivautunut vastaamaan.

ap

Vierailija
16/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

lapsi ei päässyt/mahtunut erityiskouluun koska se oli täynnä, siksi anoin luokkaan avustajaa joka siellä nyt sitten opettaa koko luokaa.

ap

Vierailija
17/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:43"]

[/quote]

opettajalta tuli (taas kerran) lappu mihin piti ruksia sopivat ajat tapaamiseen. Ruksin joka kohdan ja kirjoitin vielä perään että kaikki ajat sopii. Kaksi edellistä keskustelua on siis peruuntunut open sairastamisen vuoksi.

rehtorille laitoin viestiä kun sain vähän aikaa sitten vasta lapseltani tiedon että opettaja ei ollut koulussa, kun kysyin kuka sitten opetti vastaus oli että avustaja. Kysyin sitten että opettaako avustaja usein teitä niin lapsi vastasi että aina kun ope on pois. Ihmettelen että sieltä ei tule mitään viestiä vanhemmille että opettaja on sairaana ja avustaja opettaa:(

ap

[/quote]

Sun pitää nyt vaatia. Laitat viestin näin:

Hei Liisa

Tapaamisemme ja keskustelumme on peruuntunut nyt niin monta kertaa, että ilmoitan minulle sopivat ajat xx.xx.xxx tai xx.xx.xxx. Kumpi näistä käy sinulle tavata? Jos kumpikaan aika ei käy sinulle, käykö esimiehellesi tavata jompanakumpana aikana?

t. xxxx xxxxx

Vierailija
18/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sinua ottaa päähän, mutta yritä olla kärsivällinen. Asiat varmasti etenevät, kunhan opettaja tulee kuntoon.

Arvaa miltä tuntuu olla koulussa töissä, kun sijaisia ei saa ottaa, vaan muun henkilökunnan on hoidettava poissaolijoiden työt? Itse tässä juuri mietin voinko olla huomenna pois, että pääsisin lääkärille hakemaan antibiootit, kun tiedän, että työni jäävät sitten muiden harteille. Parempi pistää Burana suuhun ja lähteä töihin. Hammaslääkärikäyntiäkin siirrän ja siirrän, vaikka hampaat murenevat suussa. 

Vierailija
19/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:43"]

[/quote]

ap

[/quote]

Sun pitää nyt vaatia. Laitat viestin näin:

Hei Liisa

Tapaamisemme ja keskustelumme on peruuntunut nyt niin monta kertaa, että ilmoitan minulle sopivat ajat xx.xx.xxx tai xx.xx.xxx. Kumpi näistä käy sinulle tavata? Jos kumpikaan aika ei käy sinulle, käykö esimiehellesi tavata jompanakumpana aikana?

t. xxxx xxxxx

[/quote]

Meilä on taas aika sovittuna, ja kyllä hänellä onhyvin tarjota näitä aikoja mutta ongelma on aina siinä että ne peruuntuvat aina päivää ennen ja sitten menee taas aikaa että saadaan uusi aika ja muutenkin minusta tuntuu että 15 minon tosi lyhyt aika asioiden selvittelyyn.

ap

Vierailija
20/37 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:45"]

[/quote]

lapsi ei päässyt/mahtunut erityiskouluun koska se oli täynnä, siksi anoin luokkaan avustajaa joka siellä nyt sitten opettaa koko luokaa.

ap

[/quote]

Mitä suunnitelmaan on kirjattu lapsen tukitoimiksi. Suunnitelmaa voi muokata pitkin vuotta. Olithan syksyllä tekemässä suunnitelmaa opettajan kanssa? Se on lakisääteinen ja pakollinen! Pidä lapsesi oikeuksista huolta. Kukaan muu ei sitä tee nykymaailmassa.