Jos ei ota rokotteita ja töissä vaaditaan koronapassia, niin ei kai työntekijää saa silti irtisanoa?
Käsittääkseni heidät sitten vain lomautettaisiin. Ai että, se maistuisi minulle.
Mulla on kyllä 2 rokotetta ja aion ottaa kolmannenkin, koska haluan olla suojassa, mutta en välttämättä halua kertoa työnantajalle tätä ja lisäksi haluan ommoo loommoo.
Kommentit (27)
Työnantajien lausuntoja kun lukee ja niin huomaa rivienvälistä että tuosta tulee irtisanomisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomautus ei kylläkään ole yhtä kuin palkallinen vapaa. Peruspäivärahaa voisit saada, joskaan se ei ole kuin kai jonkun kolme kymppiä päivässä. Siinä kuitenkin olet oikeassa, ettei työnantaja voi irtisanoa työntekijää vain siksi, että tämä on rokottamaton. Työnantajalla ei myöskään ole oikeutta nähdä työntekijän terveystietoja, joihin rokotukset sisältyvät. Joten, kai tuo "oma loma" voisi toimia vaikka se idioottimainen suunnitelma onkin (taloudellisesti).
Millälailla lomauttaminen olisi idioottimainen suunnitelma taloudellisesti? Mun palkkani menee kulutukseen, ei säästöön. Pystyn myös vähentämään kulutustani jos vastapainona ois ihanan paljon vapaata.
Matikka ei liene vahvin alasi? En tiedä, millaista palkkaa nautit parhaillaan, mutta se luultavasti on enemmän kuin n. vajaa tuhat euroa. Pystytkö vähentämään mm. asumiskulujasikin kuten vuokraa lennosta?
No asumiskulut pysyy vakiona, mutta esim. liikkumiskuluthan pienenis aika paljon, samoin voin jättää ostamatta asioita, joita nyt tulee ostettua.
Miksi et itse tee 70-tuntista työviikkoa? Ois sun logiikallasi – ja matikallasi – taloudellisempaa.
Mikä on Pamin kanta passiin? Voin heti liittyä jos vastustavat pakollista passia työpaikoille
Vaikka minulla olisikin koronapassi, niin en kyllä suostuisi tollaseen mielivaltaiseen kyykyttämiseen, jolla ei taudin leviämisen kannalta ole mitään todellista merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissahan ensin lomautettiin ja jos ei tietyssä ajassa hoitanut rokotetta niin irtisanottiin.
Täällä tuo tuskin menee läpi mutta onko kukaan ajatellut jos menisi, niin siinähän ensin tippuisi tulot lomautustasolle ja siitä laskettaisiin se ansiosidonnainen kun se lasketaan viimeisen 6kk tulojen mukaan.
Ja jos todella kiristetään, ei saa edes ansiosidonnaista vaan toimeentulotukea.
Ja niinhän se menee, kun te-keskus ei anna puoltavaa lausuntoa kassalle, koska itse aiheutettu syy.
Luuletko, että nämä vaivautuvat tekemään yhtään mitään kenenkään vuoksi tai edes kykenevät ajattelemaan muita kuin itseään. Eivät varmasti.