Jos ei ota rokotteita ja töissä vaaditaan koronapassia, niin ei kai työntekijää saa silti irtisanoa?
Käsittääkseni heidät sitten vain lomautettaisiin. Ai että, se maistuisi minulle.
Mulla on kyllä 2 rokotetta ja aion ottaa kolmannenkin, koska haluan olla suojassa, mutta en välttämättä halua kertoa työnantajalle tätä ja lisäksi haluan ommoo loommoo.
Kommentit (27)
Ei se tällä hetkellä ole lomauttamisenkaan peruste, eli tuosta on nyt neuvottelut kesken, Mitä sieltä loppujen lopuksi tulee päätökseksi, paha sanoa. Ja epäilen, että työttömyyskassat päivärahoja makselee, jos tuo on lomautuksen syy.
Pidä nyt edes maskia ja turvaväliä työkavereiden suojaksi, jos et muuhun kykene. Jokaisella on oikeus tehdä työnsä turvallisesti.
Suomessa lainsäädäntö ja AY-liikkeen asema on näissä asioissa niin vahva, että enpä usko edes lomautuksien onnistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tällä hetkellä ole lomauttamisenkaan peruste, eli tuosta on nyt neuvottelut kesken, Mitä sieltä loppujen lopuksi tulee päätökseksi, paha sanoa. Ja epäilen, että työttömyyskassat päivärahoja makselee, jos tuo on lomautuksen syy.
No se tuskin on syy kassalle olla maksamatta.
Lomautus ei kylläkään ole yhtä kuin palkallinen vapaa. Peruspäivärahaa voisit saada, joskaan se ei ole kuin kai jonkun kolme kymppiä päivässä. Siinä kuitenkin olet oikeassa, ettei työnantaja voi irtisanoa työntekijää vain siksi, että tämä on rokottamaton. Työnantajalla ei myöskään ole oikeutta nähdä työntekijän terveystietoja, joihin rokotukset sisältyvät. Joten, kai tuo "oma loma" voisi toimia vaikka se idioottimainen suunnitelma onkin (taloudellisesti).
Vierailija kirjoitti:
Pidä nyt edes maskia ja turvaväliä työkavereiden suojaksi, jos et muuhun kykene. Jokaisella on oikeus tehdä työnsä turvallisesti.
Luuletko, että ihmiset saavat töissä itse käyttää maskin käytöstä kaikin paikoin? En todellakaan pitäisi maskia töissä, jos ei olisi pakko. Sehän on täysin turhaa teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lainsäädäntö ja AY-liikkeen asema on näissä asioissa niin vahva, että enpä usko edes lomautuksien onnistuvan.
Lainsäädäntö ja AY-liike ovat aivan varmasti mukana juonessa eli kaikki mitä rokotepakkoon liittyy tullaan hyväksymään.
Aletaan uskoa mitä tulossa on.
Toivottavasti olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Lomautus ei kylläkään ole yhtä kuin palkallinen vapaa. Peruspäivärahaa voisit saada, joskaan se ei ole kuin kai jonkun kolme kymppiä päivässä. Siinä kuitenkin olet oikeassa, ettei työnantaja voi irtisanoa työntekijää vain siksi, että tämä on rokottamaton. Työnantajalla ei myöskään ole oikeutta nähdä työntekijän terveystietoja, joihin rokotukset sisältyvät. Joten, kai tuo "oma loma" voisi toimia vaikka se idioottimainen suunnitelma onkin (taloudellisesti).
Millälailla lomauttaminen olisi idioottimainen suunnitelma taloudellisesti? Mun palkkani menee kulutukseen, ei säästöön. Pystyn myös vähentämään kulutustani jos vastapainona ois ihanan paljon vapaata.
Ei saa eikä edes lomauteta.
Ota saikkua.
Vierailija kirjoitti:
AY-liikettä johtavat demarit ja demarit ovat hallituksessa ajamassa pakkorokotuksia ja natsipasseja. Joten mitäpä luulet AY demarien tekevän?
Olen saanut molemmat rokotteet ja ollaan töissä koko osasto altistuttu koronalle ja karanteeniin määrättiin, piti varata testiin aika ja tuloksen jälkeen uudestaan 72 tunnin päästä testiin.
Tälläsissä tapauksissa terveysviranomainen on tehny sellasen päätöksen että karanteeniin määrää vaikka olis rokotteet ottanut.
Kyllä ne sut lomauttaa, kun pyydät. Ei ne soittele perään jos hommat ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla lomauttaminen olisi idioottimainen suunnitelma taloudellisesti? Mun palkkani menee kulutukseen, ei säästöön. Pystyn myös vähentämään kulutustani jos vastapainona ois ihanan paljon vapaata.
Matikka ei liene vahvin alasi? En tiedä, millaista palkkaa nautit parhaillaan, mutta se luultavasti on enemmän kuin n. vajaa tuhat euroa. Pystytkö vähentämään mm. asumiskulujasikin kuten vuokraa lennosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se tuskin on syy kassalle olla maksamatta.
Itse aiheutettu syy on ollut aina este saamiselle
Toistaiseksi kuvitteellinen tilanne, kun Suomessa työpaikooilla ei koronapassia vaadita ja kukaan ei tiedä mitkä olisivat seuraukset, jos vaadittaisiin ja jos työntekijä ei kykene koronapassia esittämään.
Joissain maissahan ensin lomautettiin ja jos ei tietyssä ajassa hoitanut rokotetta niin irtisanottiin.
Täällä tuo tuskin menee läpi mutta onko kukaan ajatellut jos menisi, niin siinähän ensin tippuisi tulot lomautustasolle ja siitä laskettaisiin se ansiosidonnainen kun se lasketaan viimeisen 6kk tulojen mukaan.
Jos tähän mennään, niin ei saa palkkaa, eikä korvauksia. Tuskin nyt kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joissain maissahan ensin lomautettiin ja jos ei tietyssä ajassa hoitanut rokotetta niin irtisanottiin.
Täällä tuo tuskin menee läpi mutta onko kukaan ajatellut jos menisi, niin siinähän ensin tippuisi tulot lomautustasolle ja siitä laskettaisiin se ansiosidonnainen kun se lasketaan viimeisen 6kk tulojen mukaan.
Ja jos todella kiristetään, ei saa edes ansiosidonnaista vaan toimeentulotukea.
Eikö se ollutkin niin?