Leveneekö kasvot iän myötä?
Minusta otettiin eilen paljon meikkamattomia valokuvia. Olen jotenkin ihan eri näköinen kuin 20 vuotta sitten. Kasvot ovat leveämmät, vaikka ei ole pullaposkia, kaksoisleukaa tai hamsterinpusseja. Iho ei ole alkanut vielä veltostua, vaikka olen 50 v. Ne ovat vain leveämmät, ikäänkuin poskipäät olisivat tulleet esiin. Kiloja minulla on vain muutama enemmän kuin nuorena.
Ovatko muut huomanneet samaa? Vai muistanko vain itseni erinäköisenä…
Kommentit (40)
Katso Efter Nio Areenasta. Siinä jaksossa, jossa Miss Suomi Essi Unkuri on vieraana olivat juontajat mielenkiintoisella vierailulla plastiikkakirurgilla ja siinä käsiteltiin hyvin aihetta. Mittasuhteiden muutoksia ja kasvojen levenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisella kameralla ja missä valaistuksessa otettuja kuvia vertailet? Tosi vanhat <50 luvun kuvat ovat pehmeämpiä kontrastin ja valon suhteen. 70-90 luvun, ilman salamaa otetuissa kuvissa on jyrkemmät kontrastit. Kasvojen luusto on erottunut selkeämmin ja varjot voimakkaampina. Salamalla otetuissa taas valotus on tosi epäluonnollinen. Nykyisin jo kännykkäkameroillakin saa taas pehmeitä ja paljon luonnollisempia kuvia, eikä salamaa edes kannata käyttää jos muuta valoa on.
Kotona Iphone 12 ja kattolamppu. Sekä passikuva. Molemmat samanlaisia.
Ja ne vanhat kuvat ovat 90-luvulta. Mitä vain.
Ap
Mullakin kasvot vaan kapenee, kun poskiluut työntyy esiin. Eikä ole koskaan ollut pullaposkia. Pään "räjähtäminen" on musta enemmän miesten ongelma, näyttelijöillä siihen kiinnittää huomiota, John Travolta malliesimerkki.
Kävin hakemassa uuden passin ja näköjään levenee viidessäkin vuodessa kasvot. Olen lähes 10kg hoikempi kuin entisessä kuvassa. Myös silmät on suurentuneet ja huulet. Nenä on kaventunut.
Vierailija kirjoitti:
Katso Efter Nio Areenasta. Siinä jaksossa, jossa Miss Suomi Essi Unkuri on vieraana olivat juontajat mielenkiintoisella vierailulla plastiikkakirurgilla ja siinä käsiteltiin hyvin aihetta. Mittasuhteiden muutoksia ja kasvojen levenemistä.
Katsoin ja joo, plastiikkakirurgi sanoi, että ikääntyessä kasvot muuttuu laatikkomaisemmiksi. Leuka painuu kasaan ja kasvot levenee.
Kah, en siis ole kuvitellut!
Ap
Kyllä, jos lihoo. Muuten kasvojen leveys riippuu luustosta, eikä se levene.
Onneksi, koska minulla oli jo nuorena ihan liian leveä naama.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos lihoo. Muuten kasvojen leveys riippuu luustosta, eikä se levene.
Onneksi, koska minulla oli jo nuorena ihan liian leveä naama.
Efter Niolla haastatellun plastiikkakirurgin mukaan luusto muuttaa ikääntyessä muotoaan ja esim. leukojen korkeus vähenee ja kasvot ikäänkuin madaltuvat, jolloin ne myös levenevät sivulta päin.
Nenä kasvanut kokoa, hamsteripussit tullut ja iho on superkuiva. Ryppyjä on lähinnä otsassa. Levenemistä en ole niin huomannut? Menopaussia ei vielä ole.
T N53
Naama ehkä jotenkin laskeutuu/madaltuu (lihakset) ja se 3-ulotteisuus vähenee, mikä saa joidenkin naaman näyttämään leveämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Naama ehkä jotenkin laskeutuu/madaltuu (lihakset) ja se 3-ulotteisuus vähenee, mikä saa joidenkin naaman näyttämään leveämmältä.
Miten kolmeuloitteisuus vähenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin koko pää kasvanut. Piti laittaa eräs mekko päälle, mutta en meinannut saada enää päätä siitä kaula-aukosta. Muistaisin kyllä ettei näin kireä olisi ollut.
Niin, ehkä kyse on pään koosta myös. Ssiitä aina sanotaan, että nenä ja korvat kasvaa iän myötä, mutta kasvaako kaikki luut…?
Ap
Ihan oikeesti Veeti, nyt lähet menee täältä.
Ikääntyessä naiset ja miehet alkavat kasvonpiirteiltään muistuttaa yhä enemmän toisiaan. Hormonituotannon väheneminen saa tämän aikaan.
Hampaiston kuluminen iän myötä madaltaa kasvoja. Jollakin kuluminen on voimakkaampaa kuin toisilla.
Nenä on kasvanut ja kasvot leventyneet. Katsoin kuvaa mummostani ja huomasin että hänellä on ollut iäkkäänä leveät kasvot. Pää on suurentunut niin ettei pipot meinaa mahtua. Miksi pää kerää "rasvaa" tai suurenee vaikkei paino niin nousisi kovasti? Kaksoisleuka on myös mutta näkyy olevan muillakin sukulaisilla. Onko sekin joku sukuvika?
Ennemmin naama venähtää iän myötä ja jopa ihan yhdessä yössä.
Kaula ja niska levenee ja lyhenee. Kasvot paremminkin valahtaa ja samalla venähtää..
Oikein just väärinpäin menee kaikki.
Millaisella kameralla ja missä valaistuksessa otettuja kuvia vertailet? Tosi vanhat <50 luvun kuvat ovat pehmeämpiä kontrastin ja valon suhteen. 70-90 luvun, ilman salamaa otetuissa kuvissa on jyrkemmät kontrastit. Kasvojen luusto on erottunut selkeämmin ja varjot voimakkaampina. Salamalla otetuissa taas valotus on tosi epäluonnollinen. Nykyisin jo kännykkäkameroillakin saa taas pehmeitä ja paljon luonnollisempia kuvia, eikä salamaa edes kannata käyttää jos muuta valoa on.