Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka omaa luonnostaan alhasemmat serotiinitasot..

Vierailija
08.02.2015 |

Aiheuttaako alkoholi teille minkälaisia oireita, esim. lisääkö seuraavana päivän ahdistumisen tunnetta tms? Oon ite vaan huomannut, että silloin kun juo jotain alkoholipitoista (esim. 3-4 lasia viiniä) niin seuraavana päivänä olen todella ahdistunut ja itkuinen. Mulla on luonnostaan alhasemmat serotiinitasot ja olenkin miettinyt kokonaan alkoholista luopumista, kun kerta reagoin siihen niin voimakkaasti. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikossahan pitäisi lukea omaatte eikä omaa.

Vierailija
2/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on serotoniini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen lopettanut alkon käytön kokonaan. Paniikkikohtaus iskee jo saman illan aikana, esim. kolmen siiderin jälkeen. Se on niin kamala tunne, etten pidä riskin arvoisena. Syön tähän lääkettä, mutta ei auta asiaan.

Vierailija
4/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikohan noita serotiinitasoja jotenkin itse nostettua ilman lääkkeitä..

Vierailija
5/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä muka tiedät omat seronotiinitasosi?

Vierailija
6/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö suklaata.

Vierailija
7/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:53"]

[/quote]

Liikunta, terveellinen ruokavalio, hyvänhenkinen sosiaalisuus, seksi...

Vierailija
8/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:46"]Aiheuttaako alkoholi teille minkälaisia oireita, esim. lisääkö seuraavana päivän ahdistumisen tunnetta tms? Oon ite vaan huomannut, että silloin kun juo jotain alkoholipitoista (esim. 3-4 lasia viiniä) niin seuraavana päivänä olen todella ahdistunut ja itkuinen. Mulla on luonnostaan alhasemmat serotiinitasot ja olenkin miettinyt kokonaan alkoholista luopumista, kun kerta reagoin siihen niin voimakkaasti. 
[/quote]

Miten sinulta on mitattu kys.välittäjäaineen pitoisuus?

Vierailija
9/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:53"]

[/quote]

Ruokavaliolla.

Vierailija
10/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:46"]

Ja otsikossahan pitäisi lukea omaatte eikä omaa.

[/quote]

Ei pitäisi.

Suomen kielessä ei ole sellaista verbiä kuin omata, kuten indoeurooppalaisissa kielissä. Suomessa omistamista ilmaistaan minulla/ sinulla/ hänellä jne. on.

Otsikon pitäisi kuulua: "Te, joilla on luonnostaan alhaisemmat serotoniinitasot". 

Vierailija
11/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä käsittääkseni voi mitata juuri kuin aivobiopsialla tai obduktiolla... Omalla kohdalla se todettiin eri hoitokokeiluiden ja taustan jälkeen tai siis lääkäri teki johtopäätöksen, että lukeudun niihin henkilöihin joilla todnäk. serotiinitasot on alhaalla luonnostaan. Itse pysyn hyvässä "vireessä" ruokavaliolla, liikunnalla ja d-vitskulla. alkoa en juo. 

Vierailija
12/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta käsittääkseni serotoniinitasoja ei mitata rutiininomaisesti missään. Ainoastaan kokeilemalla erilaisia masennuslääkkeitä voi saada tietää, mikä välittäjäaineen puutos on. 

Minulle sopii SSRI-lääkke, joten voin olettaa, että serotoniiniaineenvaihdunnassa on häiriö. 

Ja juu, lopetin viinin lipittämisen, kun sain siitä ihan hirveitä ahdistuksen tunteita. Ei ihan heti. Nousuhuppelissa oli ihan kiva olla, mutta seuraavana päivänä olikin sitten ihan kamalaa. Ja jos join itseni tuhtiin humalaan ja ehdin vähän selvitäkin ennen nukkumaan menoa, paha olo tuli jo samana iltana laskuhumalan myötä. 

Pidättäydynkin alkoholista. En yleensä hakeudu tilanteisiin, joissa sitä tarjotaan. Enkä varsinkaan hanki sitä kotiin. 

Vierailija
13/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo innostua, että serotoniinintuotannon voi sittenkin mitata! Kun olen lääkärille sanonut, että en halua koskea masennuslääkkeisiin, ennenkuin he voivat todistaa minun tuottavan keskimääräisesti vähemmän serotoniinia. Huoh, ei sitten :(

Vierailija
14/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:10"]

En ole ap, mutta käsittääkseni serotoniinitasoja ei mitata rutiininomaisesti missään. Ainoastaan kokeilemalla erilaisia masennuslääkkeitä voi saada tietää, mikä välittäjäaineen puutos on. 

Minulle sopii SSRI-lääkke, joten voin olettaa, että serotoniiniaineenvaihdunnassa on häiriö. 

Ja juu, lopetin viinin lipittämisen, kun sain siitä ihan hirveitä ahdistuksen tunteita. Ei ihan heti. Nousuhuppelissa oli ihan kiva olla, mutta seuraavana päivänä olikin sitten ihan kamalaa. Ja jos join itseni tuhtiin humalaan ja ehdin vähän selvitäkin ennen nukkumaan menoa, paha olo tuli jo samana iltana laskuhumalan myötä. 

Pidättäydynkin alkoholista. En yleensä hakeudu tilanteisiin, joissa sitä tarjotaan. Enkä varsinkaan hanki sitä kotiin. 

[/quote]

Kirjoitin nyt vähän epäselvästi eli siis tosiaan, ei niitä mullakaan ole missään mitattu, ainoastaan todettu samalla tavoin kuin tämän kirjoittajalla. Taidan itsekin luopua koko alkoholista, kun olotila on aina kaamean ahdistunut ja itken koko päivän.

Vierailija
15/15 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö valmistaa serotoniinia tryptofaanista ja tryptofaania saa eniten kananmunasta ja lihasta. http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2263&fuclass=all&specdiet=none&items=10&from=top&portion=m&lang=fi

Paitsi, jos syö SSRI-lääkkeitä, jotka blokkaavat tryptofaanin pilkkoutumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi