Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut Tilannetta, että pitää ODOTTAA että lainaa maksettu tarpeeksi

Vierailija
08.02.2015 |

Odottaa vielä pari vuotta että pystytään a) joko vaihtamaan isompaan kotiin tai jos vakuudet riittää b) jättämään tämä ihana kaksio itselle ja muuttamaan lisäksi isompaan kotiin. Onko muilla ollut yhtä piinaavaa odotusta, lainanmaksua ja lisäksi säästämistä? 

Olisin halukas menemään uuteen kotiin jo, mutta asuttu tässä vielä 3 vuotta, ja pankki ja mies edellyttävät että vielä kaksi vuotta pitäisi jaksaa säästää... :( 

Onnellisia te, joilla on rikkaat vanhemmat, jotka ovat säästäneet teille, antaneet perintöä tai vakuuksia. Ainakin kun tätä sitkuttelua jaksaa seuraavat 20-30 vuotta, voi 50-60 vuotiaana olla onnellinen, että on saanut jotain säästettyä lapsilleen. Odottavan aika vain on PITKÄ! :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä oikein luin?

Vierailija
2/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajunnut, mitä tässä haettiin takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten susta on tullu tollanen hätähousu?

Vierailija
4/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kaikki minulle heti-tyypiltä. Kaikilla ei ole varaa ostaa edes sitä kaksiota.

Vierailija
5/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut? Säästäminen on hieno asia. hyvä ap! 

Vierailija
6/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:51"]Miksi alapeukut? Säästäminen on hieno asia. hyvä ap! 
[/quote]

No aphan ei halua säästää vaan haluaisi saada ne rahat jostain.

Vierailija
7/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans nyt ihan ymmärtänyt. Aika sekava teksti.

Vierailija
8/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt ap:n viestistä puoliakaan.

Vierailija
9/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, miten niin? Kysyin vain että kuinka moni muu on ollut malttamaton? Missä sanon että minä en haluaisi säästää? Sanon vain että elämä olisi helpompaa, jos olisi esim varakkaat vanhemmat, jotka esim rahan sijasta antaisivat edes vakuuksia... :)

Perheen perustamista tässä malttamattomana odotan, siksi meillä olisi jo isompi asunto haaveissa. En ymmärrä miten jaksatte olla aina niin ilkeitä. Muilta kokemuksia kaipailin, oletteko olleet samassa tilanteessa koskaan... ap

Vierailija
10/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ihmisistä on tuo tilanne. Ihanko totta et tiennyt?

Vierailija
11/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olemme odottaneet. Odotimme seitsemän vuotta ennen kuin ostimme kodin perheellemme, säästimme sinä aikana 70 000e.

Vierailija
12/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan elänyt yli varojen ja ei ole tarvinnut funtsia lainanmaksuja. 

Vierailija
13/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, tottakai tiesin, mutta kysyin kuinka moni on niin malttamaton, että päivittäin suunnittelee uutta kotia, ja odottaa sitä yhtä kovasti kuin minä. 

12, mahtava summa, hyvä te. :) Varmaan tosi hieno tunne, kun pääsitte ostamaan kotia. Millaisen kodin saitte? 

ap

Vierailija
14/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:56"]

Suurimmalla osalla ihmisistä on tuo tilanne. Ihanko totta et tiennyt?

[/quote]

Kuinka niin suurimmalla osalla? Minulla ei ole velkaa ja en ole elänyt yli varojen.

Vierailija
15/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, älä sekoita nyt yli varojen elämistä tähän ketjuun/ aiheeseen! Kiitos. Sinulla ei varmaan sitten ole itse maksettua asuntoakaan, ja jos on, omistuksessasi niin se on peritty tms. lahjoitettu. 

Vierailija
16/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rikkaat vanhemmat. En nyt tiedä miten se liittyy asiaan. Kaksio on ostettu eka, maksettu 6 vuotta ja siirrytty kolmioon, jota maksettu 5 vuotta. Sitten ostettu omakotitalo. Ihan nämä on omalla työllä maksettu. Olen kasvanut yrittäjäperheessä ja oppinut tekemään työtä lapsesta asti. Yläasteella ja lukiossa olin kesät töissä, kun kaverit makas rannalla. Talvella sitten kadehtivat, kun mulla oli rahaa. Kuuntelin sitten just näitä samoja "pappa betalar"- vikinöitä.

Vierailija
17/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä perhettä ei voi kaksioon perustaa?

Vierailija
18/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää perustamasta perhettä nyt ja muuttamasta isompaan sitten kun siihen on varaa ja todellinen tarve?

Vierailija
19/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:59"]11, tottakai tiesin, mutta kysyin kuinka moni on niin malttamaton, että päivittäin suunnittelee uutta kotia, ja odottaa sitä yhtä kovasti kuin minä. 

12, mahtava summa, hyvä te. :) Varmaan tosi hieno tunne, kun pääsitte ostamaan kotia. Millaisen kodin saitte? 

ap
[/quote]
Ostettiin kerrostaloneliö. Mietitään kolmioon vaihtoa kun olemme yksilapsisia. Me perustimme perheen kun asuimme yksiössä.

Vierailija
20/38 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19,  sitäkin mietitty, toki. Tämän asunnon rakenne/ paikka on nyt sellainen, että tänne olisi todella todella vaikea tuoda lasta.

Äitiyslomalla hyvät tulot romahtavat. Lapsen myötä a) omat tulot tippuvat huimasti; b) sitten pian tulee 300e kuussa hoitomaksuja, c) pakko hommata isompi auto jne muita pakollisia valitettavia rakenteellisia kuluja, joten kyllä nyt on ehdottoman tärkeää säästää se pari vuotta, eikä pistää tulovirtaa alas. Pakko kyetä elättämäänkin se lapsi. En halua yhteiskunnan elätiksi pientä muiden veronmaksajien rahoilla. Näin meillä :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä