Kotiäitiys puuduttaa!!!
Minulla vain yksi lapsi, jonka kanssa olen ollut kotona kohta 2,5v. Syksyllä vasta pääsen "aikuisten maailmaan". Miten jaksaa tämä tappotylsä puolivuotta? Tiedän että pitäisi nauttia vielä kun voi, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Ja olen tuttu sanonnan "arkesi on toisen lapsuus." Kanssa. Sen takia teemme paljon kaikkea, mutta yhden lapsen kanssa aika yksinkertaisesti käy pitkäksi. Päivässä on liian monta tuntia kulutettavaksi.
Kommentit (26)
Liian vähän lapsia, sanon minä. Kun on neljä pientä ja viides tulossa kuten meillä, niin ei todellakaan käy aika pitkäksi :)
Asut väärässä paikassa. Kerrostalossa minulla oli aikuisseuraa joka aamu-ja iltapäivä ihan kotipihassa ja lapsille kavereita. Ihan mahtavaa aikaa.
Pistä tarmosi hyötykäyttöön tekemällä vapaaehtoistöitä. Sinulla on vielä aikaa lahjoittaa arvokasta työpanosta hyvään tarkoitukseen. Samalla saat piristyä uusissa ympyröissä ja tekemisen parissa.
Toiset äitikaverit olisi varmaan vastaus. Valitettavasti minulla ei niitä ole, joten kyllä, aika käy toisinaan todella pitkäksi.
Ulkoillua ja kaikkea kivaa. Miksei aikuiset nauti lasten seurasta. Kotona siivoilua ja kaikkea voi touhuta
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:43"]Ulkoillua ja kaikkea kivaa. Miksei aikuiset nauti lasten seurasta. Kotona siivoilua ja kaikkea voi touhuta
[/quote]
Voi kuule, se että täytän päiväjärjestyksenk siivoamisesta ja "touhuilusta" on tullut tutuksi jo tässä 2,5v aikana! En todellakaan makoile päivällä. Se on vaan fakta että tahdon nopeasti takaisin töihin missä minullakin oli "oma juttuni". Ensimmäiset 1,5v meni mukavasti kotona mutta nyt tuntuu että aivot sulavat! Ja tuo on totta että äitikaverit olisi hyvä tapa mutta niitä minulla ei ole. Ainoastaan kerran viikossa näen kerhossa muita äitejä ja satunnaisesti puistossa. Hekin ovat vain sellaisia hyvänpäivän tuttuja!
Mene aikaisemmin töihin. Minäkään en jaksanut kotiäitiyttä.
Eihän se haitta vaikka makailisikin. Kun lähdet töihin rumpa alkaa. Lepäile nyt
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:53"]Mene aikaisemmin töihin. Minäkään en jaksanut kotiäitiyttä.
[/quote]
Se ei valitettavasti ole mahdollista kuin vasta kesän jälkeen. :/
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:54"]Eihän se haitta vaikka makailisikin. Kun lähdet töihin rumpa alkaa. Lepäile nyt
[/quote]
Kuten aikaisemmin annoin ymmärtää, minun ei todellakaan tarvitse levätä!! Tämä arki on todella lepuuttavaa työhöni nähden, en jaksa enää "lepäillä"!
Tää aika ei palaa koskaan. Nauti lapsesta. Töihin meno ja kiire kun alkaa. Aamukiire ja lapsi päikkäriin.
Tiedän tunteen. Äitiysloma kohta loppu mutta ei työpaikkaa johon palata. Toivottavasti löytäisin mukavan työpaikan johon pääsen lepäämään :D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:57"]Tää aika ei palaa koskaan. Nauti lapsesta. Töihin meno ja kiire kun alkaa. Aamukiire ja lapsi päikkäriin.
[/quote]
Sepä se. Nautin kyllä lapsestani ja me teemme edelleen paljon asioita, mutta tahtoisin nauttia pikkuhiljaa myös itsestäni, töiden muodossa.
Onko teillä jotain äiti-lapsi harrastuksia? Ottakaa lisää. Ala sopimaan aktiivisemmin leikkitreffejä niiden puistotuttujen ja kerhokavereiden kanssa?
Tiedän tunteen. Yhtenä tavoitteenani oli saada itseni "elämäni kuntoon" äitiyslomalla. Silloin oli aikaa liikkua ja keskittyä terveelliseen ruokavalioon! Sain lihakset näkyviin ja kuntoni kasvoi kohisten... Siitä tavoitetta seuraavaksi puoleksi vuodeksi?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:57"]Tää aika ei palaa koskaan. Nauti lapsesta. Töihin meno ja kiire kun alkaa. Aamukiire ja lapsi päikkäriin.
[/quote]
Aamukiire päikkäreineen ei ole niin kamalaa sekään vielä yhden lapsen kanssa!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:57"]Tää aika ei palaa koskaan. Nauti lapsesta. Töihin meno ja kiire kun alkaa. Aamukiire ja lapsi päikkäriin.
[/quote]
Aamukiire päikkäreineen ei ole niin kamalaa sekään vielä yhden lapsen kanssa!
[/quote]
Samaa mieltä! Sillä aina pelotellaan aivan turhaan!
'Puuduttavaa'? En tajua? Parasta mitä nainen voi saada elämässä on olla kotiäitinä. Ikävä kyllä Suomessa naiset pakotetaan luonnonvastaisesti töihin jo viimesitään parin vuoden jälkeen. Olet kyllä joku luonnon oikku, ei normaali nainen haikeile töihin vaan on onnellisimmillaan kotona lasten kanssa!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:12"]'Puuduttavaa'? En tajua? Parasta mitä nainen voi saada elämässä on olla kotiäitinä. Ikävä kyllä Suomessa naiset pakotetaan luonnonvastaisesti töihin jo viimesitään parin vuoden jälkeen. Olet kyllä joku luonnon oikku, ei normaali nainen haikeile töihin vaan on onnellisimmillaan kotona lasten kanssa!
[/quote]
Parasta? Huono provo, ja jos on totta niin hankihan kuule elämä:)
Mitenkäs tuollaisiin vapaaehtois juttuihin pääsee? Siis sellaisiin mihin otetaan lapsi mukaan?