Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen valittaa että juustohöylä pitäisi pestä joka käytön jälkeen, mikä neuvoksi

Vierailija
18.11.2021 |

Emme syö kovin paljoa juustoa, höylällä otetaan muutamia siivuja parin päivän välein. Hänen mielestään se pitäisi niin naurettavan vähän käytön jälkeen tiskata ja minä sanon että ei maksa vaivaa joten pidän sitä leikkuulaudalla tiskipöydällä, en tietenkään laita puhtaiden sekaan laatikkoon. Miten tuolle saisi puhuttua järkeä tehtyä selväksi että kaiken ei tarvitse olla ihan 101%, itseään saa säästää? Meillä ei ole tiskikonetta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höylää kunnolla!!!!

Vierailija
22/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen, kun se lika siinä terästä tekee höyläämisestä vaikeampaa. Se "tylsentää" terän ja se likainen laippa kiehnaa liikaa sen juustopalan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höylä jääkaappiin, siellähän se juustokin on. Meneekö se juusto pilalle jääkaapissa? Tuskin sen höyläkään siis… Sitten kun kuivaa juustoa alkaa kertymään, niin vaihto… Höylä pesuun ja uusi tilalle. Näin toiminut viimeiset 25v ja edelleen hengissä.

Vierailija
24/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa valmiiksi viipaloituja juustoja tai viipaloikaa itse kerralla parin päivän juustot valmiiksi johonkin rasiaan.

Vierailija
25/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat juustohöylän käytön jälkeen käteen, viet sen kuuman veden alle tiskialtaaseen ja hankaat 10 sekuntia voimakkaasti tiskiharjalla terien myötäisesti kummaltakin puolelta. Jos tämä on sinulle liian vastenmielistä, niin lähde heti naisesi elämästä. En ymmärrä kaltaisiasi.

Sinkkumies 50vee

Vierailija
26/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese.

Siinä menee 15 sekuntia, jos teet sen heti.

Aatella, että Suomesta löytyy vielä pariskuntia, joilla ei ole tiskikonetta.

Meillä ei ole. Viisikymppinen pariskunta eikä ikinä ole ollut tiskikonetta. No loma-asunnossa kylläkin on, mutta viiden vuoden aikana sitä ei ole käytetty kertaakaan. Ei ole viitsitty opetella. Kahden ihmisen tiskit tiskaa ihan vaivattomasti ja nopeasti käsin.

Vierailija
27/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hana auki, höylä 10 sekuntia alle ja on pesty. Hana kiinni.

Vierailija
28/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese juustohöylää edes kerran viikossa. Jääkaapissa se on juuston vieressä pienellä tarjottimella. Ei ole ok määrätä mitä toinen tekee noin pienissä asioissa. Kompromissi pitää vähintään löytyä.

Vierailija
29/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa useampi juustohöylä, niin ei haittaa jos yksi on likainen kun laatikossa on puhtaitakin. Kai te kerran päivässä tiskaatte vähintään kuitenkin, jos teillä ei tiskikonetta ole? Siinä samallahan sen juustohöylän pesee kuin muutkin astiat.

Vierailija
30/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa valmiiksi viipaloituja juustoja tai viipaloikaa itse kerralla parin päivän juustot valmiiksi johonkin rasiaan.

Valmiiksi viipaloidut vaan on niinku niin rahvaanomaista. Olen koettanu saada lidliä ymmärtämään etteä freiherr voi syödä valmiiksi viipailoitua masdameria. Ei ole mitään ongelmaa ostaa vaikka 3 kilon mörkäle jos ei pienempää saa.

Vierailija
31/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten hygieniakäsitykset 🤮

Jääkaapissa pitäminen ratkaisee tämänkin. Kyse ei olekaan juustohöylän säilyvyydestä, vaan pinnalla olevan juustoaineksen.

(Niin ja olen nainen.)

- 12 ja 15

Säilyy huoneenlämmössäkin, bakteerit tarvitsevat vettä jota siinä ei ole. Ei taikinajuurikaan ole pilalla päivien lämpimässä seisomisen jälkeen.

Vierailija
32/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaluakaan pestä joka höyläyksen jälkeen. Sama pätee juustohöylään.

Vierailija
33/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan että samassa huushollissa teillä on jo toistenne pöpöt

Vierailija
34/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivittäin juustoa ja mulla juustohöylä ollut jo useita viikkoja keittiön päydällä pesemättä. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Ylihygieenisyys aiheuttaa terveydellisiä ongelmia vastustuskyvyn laskiessa normaalin elinympäristön ympäristön bakteereja vastaan.

Vierailija
35/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni pesee kahvipannun joka käyttökerran jälkeen tai edes kerran pari viikossa.

Vierailija
36/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita juustohöylää jääkaappiin, enkä pese joka käytön jälkeen. Näin olen tehnyt vuosikaudet.

Siinä se pötköttää tiskipöydällä talouspaperin päällä, eikä ole kenenkään "silmillä".

Meillä ei ole tiskipöytä vahtia.

M.55

Vierailija
37/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä se lehmä

Ei. Sä et nyt osaa. Oikea kommentti tähän on

Jätä se sika.

Vierailija
38/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön päivittäin juustoa ja mulla juustohöylä ollut jo useita viikkoja keittiön päydällä pesemättä. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Ylihygieenisyys aiheuttaa terveydellisiä ongelmia vastustuskyvyn laskiessa normaalin elinympäristön ympäristön bakteereja vastaan.

Niin, bakteerithan tarvitsevat vettä jota noissa nopeasti kuivuvissa tarvikkeissa ei ole.

Vierailija
39/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni pesee kahvipannun joka käyttökerran jälkeen tai edes kerran pari viikossa.

Täällä. Siis JOKAISEN käytön jälkeen. Syyt liittyy vain makujuttuihin. Juustohöylän pesussa en ole niin tarkka, minusta pelkkä kuuma vesi käy kompromissina, ei jää mitään kuivaa kökköä. Ja välillä sitten tiskaa.

Vierailija
40/43 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hygieniasta vaikkei piittaisikaan, niin onhan se nyt höylän toimivuuden kannalta ongelma. Jos on yhtään pehmeämpää juustoa niin siitä jää möhmää siihen höylään. Kun se möhmä kuivahtaa höylään kiinni, höylä ei toimi enää kunnolla vaan repii ja murustaa juustoa ikävästi siivuttamisen asemesta.

Pese se höylä välillä niin se toimii paremmin.