oletko saikun toivossa valehdellut lääkärille?
Tuntuu että tietyt tyypit vaan "hakee saikkua" niin valehteleeko ne lääkärille vai..?
Kommentit (16)
Varmaankin velehtelevat. Itse kerran feikkasin selkäkipua, vaikka työnteon haittana oli oikeasti sydänsurut. En vain kehdannut kertoa tohtorille että olen rikki, ja syvälle syvämmeen sattuu...
En ole ja kirjoitetut saikut olen jättänyt pitämättä.
Ikinä ennen en saikuttanut päivääkään mutta työpaikalla tulikin sellainen konflikti että irtisanoin itseni ja samalla hain itselleni kuukauden saikun tilanteen vuoksi. Työterveyslääkäri oli todella ymmärtäväinen ja kirjoitti sen masennuksesta jotta palkka juoksi koko ajan. Tämä oli siis ihan suunniteltu juttu.
2 ei ole suunnitelmissa, kuhan kyselen kun tuntuu että jonkun oireilla ei pitäisi saikkea saada ja silti saa
ap
Valehtelin enkä edes häpeä. Toinen oli vuokratyö, missä kohdeltiin kuin paskaa ja toinen kerta, kun työssäoppimispaikka oli pelkkää vittuilua ja hyväksikäyttöä ilman oppimismahdollisuuksia
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:17"]2 ei ole suunnitelmissa, kuhan kyselen kun tuntuu että jonkun oireilla ei pitäisi saikkea saada ja silti saa
ap
[/quote]
Lääkäri saattaa olla sinua pätevämpi päättämään saikusta.
En ole valehdellut mutta saattanut hieman liioitella joissain tapauksissa. Toki varmaan saikkua olisi tullut ilman tuota liioitteluakin mutta kuitenkin.
Olen valehdellut, mutta olen niin hirvessä työpaikassa että ajattelen sen olevan mielensairauden ennaltaehkäisyä :D
Olen joskus 20vuotiaana. Mun silloinen poikaystävä, nykyinen aviomies, oli lähdössä sukulaisten mökille kesäisenä viikonloppuna ja mä halusin ihan välttämättä mukaan, mutta mulla olisi ollut koko viikonlopuksi töitä. Mäpä sitten viisaana tyttönä soitin töihin että nyt on kuulkaa niin, että mulla on ihan kamala vatsatauti. Molemmista päistä lentää tavaraa että en voi nyt tulla. Käskettiin sitten hakea työterveydestä saikkulappu. NOH, mäpä kävin apteekin kautta, ostin laksatiivipurkin, kun olin kuullut että niitä vetämällä saa autenttisen vatsatautimahanmurinan. Vedin pillereitä pienen yliannostuksen ja jo vain alkoi vatsassa kuplia. Työterveyden vastaanotolla sitten olin huonovointisen näköinen ja vasta piti kamalaa ääntä. Tyterveyslääkäri harmitteli kun näin kauniina kesäviikonloppuna pitääkin vatsataudin iskeä, ja mä tietysti surkean näköisenä nyökyttelin. Saikkua irtosi koko viikonlopuksi ja rynnistin voitonriemuisena kotiin valmiina mökkeileään. Vaan sainpa kirjaimellisesti paskaisen lopun: laksatiivit aiheutti helvetillisen ripulin, jonka vuoksi jouduttiin mökkimatkalla pysähtelemään myös pellopientareelle että minä sain ripuloitua pusikkoihin. Enpä ole sen jälkeen saikkua huijannut.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:55"]
Olen joskus 20vuotiaana. Mun silloinen poikaystävä, nykyinen aviomies, oli lähdössä sukulaisten mökille kesäisenä viikonloppuna ja mä halusin ihan välttämättä mukaan, mutta mulla olisi ollut koko viikonlopuksi töitä. Mäpä sitten viisaana tyttönä soitin töihin että nyt on kuulkaa niin, että mulla on ihan kamala vatsatauti. Molemmista päistä lentää tavaraa että en voi nyt tulla. Käskettiin sitten hakea työterveydestä saikkulappu. NOH, mäpä kävin apteekin kautta, ostin laksatiivipurkin, kun olin kuullut että niitä vetämällä saa autenttisen vatsatautimahanmurinan. Vedin pillereitä pienen yliannostuksen ja jo vain alkoi vatsassa kuplia. Työterveyden vastaanotolla sitten olin huonovointisen näköinen ja vasta piti kamalaa ääntä. Tyterveyslääkäri harmitteli kun näin kauniina kesäviikonloppuna pitääkin vatsataudin iskeä, ja mä tietysti surkean näköisenä nyökyttelin. Saikkua irtosi koko viikonlopuksi ja rynnistin voitonriemuisena kotiin valmiina mökkeileään. Vaan sainpa kirjaimellisesti paskaisen lopun: laksatiivit aiheutti helvetillisen ripulin, jonka vuoksi jouduttiin mökkimatkalla pysähtelemään myös pellopientareelle että minä sain ripuloitua pusikkoihin. Enpä ole sen jälkeen saikkua huijannut.
[/quote]
Haha voi sua :D Olisit saanut varmaan ilmankin tuota esitystä sairaslomaa, ainakin oma kokemuksen mukaan..
Mä olen vatsatautiin hakenut kaksi kertaa ilman "oikeaa" syytä. Toisella kertaa mulla oli helvetin huono olo, enkä pystynyt menemään töihin. Liioittelin lääkärissä että olin oksentanut ja ripuloinut, vaikken oikeasti ollutkaan. En olis muuten saanut sairaslomaa kuitenkaan.
Toisella kertaa menin aamuvarhaisella meikittä, silmät valvoneen näköisinä, verkkareissa terveyskeskukseen hakemaan pikkuripuliin sairasloman ja tällöinkin esitin, että laatta on yön lentänyt enkä oo siks saanut nukuttua.
Menin kerran selkäkivun vuoksi lääkärille, ja kun lääkäri kysyi, olenko saanut pissattua, niin vastasin, että en ole moneen päivään. Feikkasin vähän vatsakipua, kun ajattelin, että saan enemmän saikkua. Lääkäri tilasi ambulanssin ja jouduin pillit ulvoen sairaalan päivystykseen. Jouduin monenlaisiin tutkimuksiin, joten koko päivä meni pilalle.
Hain saikkua, kun olin paskassa talossa töissä ja sain osakseni työpaikkakiusausta päivittäin. Kiusaaminen tapahtui esimiehen taholta.
Hain sairauslomaa kun olin työhaastatteluun menossa ja sitten irtisanomisajaksi myös kokonaisuudessaan.
En ole valehdellut. Kerran olen sanonut suoraan, että tarvin sairaslomaa, vaikka en ole kovin kipeä, mutta olen liian kipeä lähteäkseni työmatkalle ja matkavakuutus tarvii lääkärintodistuksen. Sain saikkuni.
Olen niin tuhannen huono menemään lääkäriin, joten en sitten saikkuakaan hae. Voin olla päivän pari poissa jos olen niin kipeä, että en pysy jaloillani ja kuume on yli 38. Sitten jos joudun lääkäriin en yleensä halua reseptiä. Viimeksikin kun minulle tarjottiin kipulääkettä sanoin, että ei kannata kirjoittaa kun pärjään ihan niillä mitä kotonani on. Edellisellä kerralla 3v. sitten kun kandi sanoi ettei korvakipuni tarvitse antibiottia ihan kiitin ja sanoin hieno homma, hyvä juttu en olisi sellaista halunnut syödäkään. jostain syystä en ole sairastelulomaa koskaan tarvinnut.
Ootko kenties mun työkaveri...? Anteeks kun hain ekaa kertaa sairaslomaa koko aikana nykyisessä työssäni ihan aiheesta. Anteeks kun lääkäri asiallisesti totesi olevani kykenemätön työntekoon tällä hetkellä. Kannattaisko sun keskittyä niihin töihin eikä analysoida muiden sairaslomia?
Onko sulla suunnitelmissa jotain?