Akateemisten naisten porukka ahdistaa
Joudun pakosta olemaan viiden akateemisen koulutuksen saaneen naisen seurassa joka viikko yhtenä päivänä ja he ahdistavat minua niin yksilöinä kuin yhdessä. He vaikuttavat olevan omasta mielestään kaikkitietäviä, mutta oikeasti ovat tuomitsevia, suvaitsemattomia ja tietämättömiä juoruilun mestareita. Heidän miehensä vaikuttavat tossuilta. Miten kestän heidän seurassaan muutoin kuin vältellen?
Kommentit (42)
Juu, ap se ei olekaan yhtään tuomitseva.... 😂
Mistä ihmeestä tuollaiset ennakkoluulot akateemisia kohtaan oikein kumpuavat? Jotakuinkin kolmasosa suomalaisnaisista omaa korkakoulututkinnon. Nuorista naisista vielä isompikin osuus
Minä tulkitsen, että tuo on samaa epämääräistä "eliittivihaa", mitä persut lietsovat. Todellisuudessa akatemiset eivät edes ole mitään kummoista eliittiä, heitä on kaikilla aloilla ja melkeinpä kaikissa ammateissa.
Jos joku tuntuu katsovan sinua nenänvarttaan pitkin, veikkaan sen joko olevan kyseisen ihmisen kpäisyyden merkk ja ihan koulutuksesta riippumatta. Tai hän pitää sinua nolona siksi, että et kykene katsomaan asioita kuin omasta näkökulmasta, harjoittamaan lähdekritiikkiä ja kyseenalaistamaan asioita. Kaikki nuo ovat asioita, joita eniten korkeakouluissa ja yliopistoisa opetetaan. Toki monissa muissakin opinahjoissa.
Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin ap:n kateutta ja kaunaa tursuavasta aloituksesta saa vaikutelman lähinnä tuosta vimeisestä vaihtoehdosta...
Vierailija kirjoitti:
Voin vakuuttaa, että kouluttamattomat eivät ainakaan ole suvaitsevaisempia.
Se, että jollakulla EI ole koulutusta, ei tee hänestä mukavampaa, sivistyneempää, empaattisempaa tai viisaampaa.
Suvaitsevaisuus ei ole synonyymi mukavuudelle, sivistyneisyydelle, empaattisuudelle tai viisaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki korkeasti koulutetut naiset ovat ärsyttäviä elitistejä. Luulevat olevansa parempia ja sivistyneempiä kuin me amikset. Juuri tuon takia en mene korkeakouluun!
Korjaus: et mene korkeakouluun sen takia, että et ole päässyt sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jollakulla EI ole koulutusta, ei tee hänestä mukavampaa, sivistyneempää, empaattisempaa tai viisaampaa.
Suvaitsevaisuus ei ole synonyymi mukavuudelle, sivistyneisyydelle, empaattisuudelle tai viisaudelle.
Empaattisuus on nykypäivän kirous ja ongelmien aiheuttaja.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus on nykypäivän kirous ja ongelmien aiheuttaja.
mies53v
Aamen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki korkeasti koulutetut naiset ovat ärsyttäviä elitistejä. Luulevat olevansa parempia ja sivistyneempiä kuin me amikset. Juuri tuon takia en mene korkeakouluun!
Korjaus: et mene korkeakouluun sen takia, että et ole päässyt sinne.
Miksi luulet, että kaikki hakisivat edes?
Kohdataan ihmiset yksilöinä ja tuomitsematta, tässäpä hyvä neuvo itse kullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vieraantui yliopistossa reaalielämästä ja omaksuu relativistinen maailmankatsomuksen, jota sitten täydennetään mitä ihmeellisimmillä täysin kuvitteellisilla rakennelmilla, esim. Feminismin valveilla. Toisin sanoen ihmiset aivopestään ideologiaan. Tämän seurauksena Suomikin on täysin sekaisin.
T. Tohtoriopiskelija
Jos olisit tohtoriopiskelija, huomaisitko että sinut on aivopesty? Reaalielämässä tehdään asioita.
Muuten yliopistosta on paljon hyötyä ja iloa, mutta nimenomaan pelkkiä ajatusrakennelmia luomaan jäävät ovat vieraantuneita muualle suuntaaviin verrattuna.
Olisi kiva tietää mikä tämä viikottainen pakollinen tilaisuus on, jossa tämä porukka niin ap: ta ahdistaa? Tuskinpa liittyy töihin, kun hän kerran tuntee tai tietää näiden henkilöiden puolisotkin ja osaa heitä tossukoiksi nimittää.
Ja jos se on vapaa-ajan tilaisuus jossa nämä naiset ovat, niin mikä PAKKO ap: n on siellä olla?
Ettei vaan olisi porvoolaiskerhon kokoontuminen
Eikös Suomessa melkein puolella väestöstä ole jonkinlainen korkeakoulututkinto. Maistereitakin lienee joku 20% (?) väestöstä. Tuskin heitä kaikkia yhdistää mikään tietty luonteenpiirre.
Aika kauan on niistä ajoista, kun "akateemisuus" oli joku pienen eliitin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika negatiivinen asenne sulla, mitäs jos yrittäisit tutustua?
En kykene tutustumaan ihmisiin, jos huomaan heidän katsovan minua tai lastani alaspäin. Olen intuitiivinen ihminen ja huomaan mikroilmeet. Tätähän he selvästi ihmettelevät, että miksi en ole aktiivinen tutustumaan heihin. No syy tietysti minussa eikä vaan vahingossakaan itsessään. Ugh, hyvin ahdistavia tyyppejä.
Varmasti heissäkin, mutta noin intuitiivisena ihmisenä varmasti huomaat vikaa olevan myös itsessäsi, eikö?
Minua on ahdistanut kaikenlaisten naisten seura. En viihdy naislaumoissa.
Naisporukka on aina ihan hiton ahdistava.
Ehkä tutustumisen jälkeen voit löytää jotain yhteistä ja näet muutakin kuin oman mielikuvasi, joka ei kuulosta kovin mukavalta. Ehkä voit miettiä, miksi lokeroit ihmisiä näin?
Olen itse akateeminen mutta ajautunut kauemmas ko. piireistä työn ja elämän myötä. Voin allekirjoittaa että ovat/olemme myös tosi ankeaa seuraa. Kävin lyhyen ajan sisällä useamman vanhan opiskelukaverin pippaloissa ja sain kuulla täsmälleen samat juorut ja tekopyhät päivittelyt tiedekuntamme henkilöstön ja entisten luennoitsijoidemme asioista eikä mitään muuta mielenkiintoista sanottavaa mistään. Kiitin luojaa etten saanut niitä "fiinimpiä" harjoittelupaikkoja yliopistosta tai jäänyt tutkijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika negatiivinen asenne sulla, mitäs jos yrittäisit tutustua?
En kykene tutustumaan ihmisiin, jos huomaan heidän katsovan minua tai lastani alaspäin. Olen intuitiivinen ihminen ja huomaan mikroilmeet. Tätähän he selvästi ihmettelevät, että miksi en ole aktiivinen tutustumaan heihin. No syy tietysti minussa eikä vaan vahingossakaan itsessään. Ugh, hyvin ahdistavia tyyppejä.
Tai sitten projisoit omaa alemmuuskompleksia. Turha syyttää muita siitä, jos sinulle itsellesi tulee huono olo vain siitä, että muunlaisia ihmisiä on olemassa.
Juuri näin. Kun oma itsetunto on nollissa, nähdään toiset ylpeinä ja teeskentelijöinä, joissa ei ole lämpöä eikä henkistä pääomaa.
Asialla ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa, vaan liittyy enemmän ihmisen luonteeseen ja sosiaalisuuteen. Koulutusalaan ja sosiaalisuuden välille löytyy varmasti enemmän korrelaatiota kuin yksistään koulutusasteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ap se ei olekaan yhtään tuomitseva.... 😂
Mistä ihmeestä tuollaiset ennakkoluulot akateemisia kohtaan oikein kumpuavat? Jotakuinkin kolmasosa suomalaisnaisista omaa korkakoulututkinnon. Nuorista naisista vielä isompikin osuus
Minä tulkitsen, että tuo on samaa epämääräistä "eliittivihaa", mitä persut lietsovat. Todellisuudessa akatemiset eivät edes ole mitään kummoista eliittiä, heitä on kaikilla aloilla ja melkeinpä kaikissa ammateissa.
Jos joku tuntuu katsovan sinua nenänvarttaan pitkin, veikkaan sen joko olevan kyseisen ihmisen kpäisyyden merkk ja ihan koulutuksesta riippumatta. Tai hän pitää sinua nolona siksi, että et kykene katsomaan asioita kuin omasta näkökulmasta, harjoittamaan lähdekritiikkiä ja kyseenalaistamaan asioita. Kaikki nuo ovat asioita, joita eniten korkeakouluissa ja yliopistoisa opetetaan. Toki monissa muissakin opinahjoissa.
Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin ap:n kateutta ja kaunaa tursuavasta aloituksesta saa vaikutelman lähinnä tuosta vimeisestä vaihtoehdosta...
Mistä omat ennakkoluulosi alemman tason koulutuksen suorittaneita kohtaan kumpuaa? (Kts. Viimeinen virkkeesi.) Vaikutat itse todella tuomitsevalta ja kapeakatseiselta.