Akateemisten naisten porukka ahdistaa
Joudun pakosta olemaan viiden akateemisen koulutuksen saaneen naisen seurassa joka viikko yhtenä päivänä ja he ahdistavat minua niin yksilöinä kuin yhdessä. He vaikuttavat olevan omasta mielestään kaikkitietäviä, mutta oikeasti ovat tuomitsevia, suvaitsemattomia ja tietämättömiä juoruilun mestareita. Heidän miehensä vaikuttavat tossuilta. Miten kestän heidän seurassaan muutoin kuin vältellen?
Kommentit (42)
Joo ei siis pelkästään akateemisia, mutta ilmeisesti myös kulissit pystyssä pitäviä keskiluokan naisia. Joo, heidän kanssaan vaikea saada mitään aitoa keskustelua aikaiseksi. Eivät etsi elämältä sen syvempää tarkoitusta itsestään vaan asioista ympäriltään. Ei siis kovin syvällistä seuraa loppujen lopuksi. Katsovat multa alaspäin ja sitten pitävät ihmeellisenä, kun joku ei jaksa heidän seurassaan muutoin kuin pakon edestä.
Mua ärsyttää pas.... tärkeät ihmiset. Ja niitä suomen maassa riittää.
No aika negatiivinen asenne sulla, mitäs jos yrittäisit tutustua?
Tuttu ihmistyyppi. Eivät kaikki akateemiset naiset ole tuollaisia mutta löytyyhän niitä. Eivät tykkää myöskään akateemisista naisista jotka eivät sovi heidän muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei siis pelkästään akateemisia, mutta ilmeisesti myös kulissit pystyssä pitäviä keskiluokan naisia. Joo, heidän kanssaan vaikea saada mitään aitoa keskustelua aikaiseksi. Eivät etsi elämältä sen syvempää tarkoitusta itsestään vaan asioista ympäriltään. Ei siis kovin syvällistä seuraa loppujen lopuksi. Katsovat multa alaspäin ja sitten pitävät ihmeellisenä, kun joku ei jaksa heidän seurassaan muutoin kuin pakon edestä.
Joo, ammatti-identiteetti ja sen taakse piiloutuminen on tosi kauhea tapa esittäytyä ihmiselle. Miksi nämä henkilöt tekevät niin?
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ihmistyyppi. Eivät kaikki akateemiset naiset ole tuollaisia mutta löytyyhän niitä. Eivät tykkää myöskään akateemisista naisista jotka eivät sovi heidän muottiin.
Osa meistä naisista menee yliopistoon uteliaisuudesta ja halusta oppia uutta eikä hakemaan statusta ja jotain roolia. Mutta osa on siellä vaan esittämässä akateemista. Luennoilla juoruillaan takarivissä. Pätevät naiset ovat heille uhka jota yritetään kampittaa samalla lailla kuin yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
En kykene tutustumaan ihmisiin, jos huomaan heidän katsovan minua tai lastani alaspäin. Olen intuitiivinen ihminen ja huomaan mikroilmeet. Tätähän he selvästi ihmettelevät, että miksi en ole aktiivinen tutustumaan heihin. No syy tietysti minussa eikä vaan vahingossakaan itsessään. Ugh, hyvin ahdistavia tyyppejä.
No ei kaikki ole sellaisia. Jos he ovat oma porukkansa ja tätä pintaliitosakkia, niin ei voi mitään. Pysy kaukana ja pukeudu mahdollisimman samalla tavalla sinne, niin jättävät rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi tutustua toiseen, jos toisesta lähtevä energia aiheuttaa ilman tutustumistakin ahdistusta? Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kykene tutustumaan ihmisiin, jos huomaan heidän katsovan minua tai lastani alaspäin. Olen intuitiivinen ihminen ja huomaan mikroilmeet. Tätähän he selvästi ihmettelevät, että miksi en ole aktiivinen tutustumaan heihin. No syy tietysti minussa eikä vaan vahingossakaan itsessään. Ugh, hyvin ahdistavia tyyppejä.
Tai sitten projisoit omaa alemmuuskompleksia. Turha syyttää muita siitä, jos sinulle itsellesi tulee huono olo vain siitä, että muunlaisia ihmisiä on olemassa.
Ennakkoluuloja tuntuu olevan ihmisillä, jotka ovat saaneet elämän oppinsa vain ja ainoastaan kirjoista.
Tekevätkö edes töitä vai koordinoivatko muiden töitä?
Akateemisissa on eroa, kunnon töitä tekevät ovat usein maanläheisempiä.
Vitsi mutta seuraavaksi voi paljastua, että Ap on pomo tai gradusemman vetäjä tms.
Kaikki korkeasti koulutetut naiset ovat ärsyttäviä elitistejä. Luulevat olevansa parempia ja sivistyneempiä kuin me amikset. Juuri tuon takia en mene korkeakouluun!
Minua taas ahdistaa työpaikoilla horoskoopeista ja ihmehoidoista jauhavat pirkot. Toinen ärsyttävä aihe on se mitä meidän Jukka/Kotivalo teki tai sanoi jos se on suunnilleen ainoa puheenaihe mihin kyetään.
Mutta kukin tyylillään. Ei voi kaikkien seurassa viihtyä, esim. äijäporukoissakaan. Ei auta kuin koittaa kestää tai välillä miettiä mikä oikeasti ärsyttää, puheenaiheet vaiko omat olettamat jonkun "olevinaan olemisesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten projisoit omaa alemmuuskompleksia. Turha syyttää muita siitä, jos sinulle itsellesi tulee huono olo vain siitä, että muunlaisia ihmisiä on olemassa.
En suinkaan. Elämässäni on ollut ja on parhaillaan asioita, joista en koskaan voisi heidän kanssaan puhua, koska he eivät tajuaisi mistä minä edes puhun. Emme ole samalla aaltopituudella ja se on täysin ok. Olemme nimenomaan erilaisia. Minua ahdistaa heidän tapansa ryhmäytyä ja se, että olen mitenkään osana sitä ryhmää. Siinä ei nimittäin ole mitään aitoa... Ovat kuin toistensa kopiot.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki korkeasti koulutetut naiset ovat ärsyttäviä elitistejä. Luulevat olevansa parempia ja sivistyneempiä kuin me amikset. Juuri tuon takia en mene korkeakouluun!
Suurinta tyhmyyttä on kuvitella tietävänsä kaiken. Tämä kiteyttää hyvin sen millä sivistyksen tasolla he ovat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suinkaan. Elämässäni on ollut ja on parhaillaan asioita, joista en koskaan voisi heidän kanssaan puhua, koska he eivät tajuaisi mistä minä edes puhun. Emme ole samalla aaltopituudella ja se on täysin ok. Olemme nimenomaan erilaisia. Minua ahdistaa heidän tapansa ryhmäytyä ja se, että olen mitenkään osana sitä ryhmää. Siinä ei nimittäin ole mitään aitoa... Ovat kuin toistensa kopiot.
-ap
Akateemiset ovat yleensä täysin ajattelemattomia laumasieluja. Ei toki kaikki tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tekevätkö edes töitä vai koordinoivatko muiden töitä?
Akateemisissa on eroa, kunnon töitä tekevät ovat usein maanläheisempiä.
Vitsi mutta seuraavaksi voi paljastua, että Ap on pomo tai gradusemman vetäjä tms.
Tainneet jäädä maisterin paperit saatuaan suoraan mammalomalle.
Välttele.
Tai sitten mene yliopistoon ja lue itsesi maisteriksi.