Että laittaa vihaksi siskoni mies.
heidän tyttärensä joutui eilen sairaalaan ja näillä näkymin on ainakin ylihuomiseen siellä. Ei hengenvaaraa mutta tilanne voi muuttua miten vain. Lapsi on siis keuhkokuumeessa ja ikää lapsella 2v.) Siskoni on itse sairaalassa tyttärensä kanssa ja mitä tekee isä? Istuu aivan nakit silmillä paikallisessa baarissa ja tämän tiedän siitä, että kävin tekemässä loton siellä.
Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun mies tekee moisia tempauksia. Ihan mukava ja kiltti kaveri mutta silti ihminen, joka ei yhtään ajattele tekojaan. Siskoni on huolesta pois tolaltaan ja soittelee minulle kun miehelle on aivan turha lähettää edes tekstaria.
Kommentit (26)
Ap taas
Kävin vierailuaikojen puittessa katsomassa lasta ja siskoani. Olisin ollut pidempäänkin mutta valitettavasti kirjaimellisesti ajettiin pihalle, siksi olen nyt jutellut puhelimen kautta siskolleni. Enemmän kuin mielelläni olisin paikan päällä jos se olisi mahdollista.
Tosiaan, ei ole langon ekoja tempauksia. Kun heidän lapsensa LA lähestyi, mitä teki mies. Valitsi sellaiset työvuorot että oli yli 200 kilsan päässä tästä kaupungista (ja kyllä, olisi voinut valita toisin kun pomoa myöten tiedettiin tilanne). Sisko nimesi minut sitten tukihenkilöksi synnytykseen koska ei halunnut synnyttää yksin. Mies kyllä ehti (kumma kyllä) paikalle ja pakeni melkein heti paikalliseen kertomaan saavutuksistaan. Eli siitä että oli ollut synnytyksessä mukana. Tässä nyt yksi tempaus jossa jätetty sisko ihan yksin.
Vähän alkoholistin vikaa tuossa miehessä on viime aikoina ilmennyt. On kotona vain viikonloppuisin (reppumies) ja sitten otetaan ns. iisisti kaljapullon kanssa. Siskoni on minullekin monesti huolensa ilmaissut ja mieskin luvannut skarpata. Kyllä se aina vähän aikaa toimii. Ja oikeasti, tykkään langosta. On hänessäkin hyvät puolensa, enemmän kuin huonoja.
Ja totta kai pidän mölyt mahassani. Tulin vain tänne purkamaan omaa ärsytystäni. Siskoni on paras ystäväni ja haluan tietenkin hänelle kaikkea hyvää ja olen tukena kun sitä tarvitaan. Myöskin lanko kuuluu kaveripiiriini. Itse asiassa minä heidät kaksi saatoin yhteen. Miehen siis olen tuntenut paljon kauemmin kuin siskoni on.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:51"]
Ainakaan lastensairaalassa Helsingissä lapsen luona voi olla vain vanhemmat. Ei edes sisarukset, tilaa ei ole. Eikä tilaa ole tädeille, kummeille, isovanhemmille. Yötä voi olla jompikumpi vanhempi. Mutta olettaisin, että toinenkin vanhempi pysyttelisi suht selvinpäin...
[/quote]
Jos sinne mahtuu isä ja äiti, mahtuu sinne myös täti ja äiti. Ellei ap. sitten ole tavattoman paksu.
[/quote]
osaatko lukea?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:58"]Miksi sinä et ole siellä sairaalassa, vaan baarissa lottoamassa? Sinä olet sisarentyttäresi täti, sinullakin on velvollisuus mennä sinne sairaalaan. [/quote] Tuossa on ainoastaan lapsen äidillä ja isällä velvollisuus olla lapsen luona sairaalassa. Ei kenenkään muun. [/quote] Kuka niin sanoo? Minusta tädinkin kuuluu käydä sisarentytärtään katsomassa, etenkin kun on noin huolissaan hänen kohtelustaan että avauksenkin suutuspäissään teki. [/quote] Kun mun lapsi oli sairaalassa, olisin käännyttänyt siskoni pois jos hän olisi tullut. Ei lapsi tarvitse/jaksa ylimääräisiä vieraita. -Ohis
[/quote]
Mä valvoin useamman yön sairaalassa kun siskontyttöni oli sairaalassa. Ikävää, että teillä on siskosi kanssa noin huonot välit :(
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:58"]Miksi sinä et ole siellä sairaalassa, vaan baarissa lottoamassa? Sinä olet sisarentyttäresi täti, sinullakin on velvollisuus mennä sinne sairaalaan. [/quote] Tuossa on ainoastaan lapsen äidillä ja isällä velvollisuus olla lapsen luona sairaalassa. Ei kenenkään muun. [/quote] Kuka niin sanoo? Minusta tädinkin kuuluu käydä sisarentytärtään katsomassa, etenkin kun on noin huolissaan hänen kohtelustaan että avauksenkin suutuspäissään teki. [/quote] Kun mun lapsi oli sairaalassa, olisin käännyttänyt siskoni pois jos hän olisi tullut. Ei lapsi tarvitse/jaksa ylimääräisiä vieraita. -Ohis
[/quote]
Mä valvoin useamman yön sairaalassa kun siskontyttöni oli sairaalassa. Ikävää, että teillä on siskosi kanssa noin huonot välit :(
[/quote]
sehän varmasti aittoi paranemiseen. Istuitko aulassa vai ulkoportailla?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:58"]
Miksi sinä et ole siellä sairaalassa, vaan baarissa lottoamassa? Sinä olet sisarentyttäresi täti, sinullakin on velvollisuus mennä sinne sairaalaan.
[/quote]
Ehdottomasti kannattaa mennä koko suvun. Ottakaa oppia somaleista ja mustalaisista.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:26"]tämän tiedän siitä, että kävin tekemässä loton siellä.
Siskoni on huolesta pois tolaltaan ja soittelee minulle kun miehelle on aivan turha lähettää edes tekstaria.
[/quote]
Kätevää, että satuit baariin ennen kuin siskosi oli ehtinyt soittaa/tekstata sinulle.