Onko joku tabu sanoa että yliopistossa ei ole mukavaa
Tuntuu että olen ainoa joka ei viihdy opiskelijaelämässä? Ainakin kaikki ympärillä hypettävät koko ajan ihan hirveästi joka asiaa
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:35"]
Tuntuu että olen ainoa joka ei viihdy opiskelijaelämässä? Ainakin kaikki ympärillä hypettävät koko ajan ihan hirveästi joka asiaa
[/quote]
En viihtynyt opiskelijaelämässä. Suoritin kurssit ja valmistuin viidessä vuodessä.
Ei se mikään tabu ole. Jos et viihdy, niin vaihda oppilaitosta. Mutta muista, että oppilaitokset eivät olekaan viihdytyslaitoksia.
Yliopisto ei ole synonyymi opiskelijaelämälle.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:37"]
Yliopisto ei ole synonyymi opiskelijaelämälle.
[/quote]
Tässä hyvä esimerkki siitä mikä siellä on pielessä
Ei se mikään tabu ole, mutta kysymys on irrelevantti: miksi yliopistossa pitäisi olla mukavaa? Yliopistossa tarkoitus on oppia tarpeekdi saadakseen tutkinnon. Opiskelijaelämässä, josta vaikutat puhuvan, on tarkoitus verkostoitua. Molemmista on tarkoitus hyötyä tulevaisuudessa. Mukavuus ei ole mikään päätarkoitus. Se on työtä, tee se.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:45"]
Ei se mikään tabu ole, mutta kysymys on irrelevantti: miksi yliopistossa pitäisi olla mukavaa? Yliopistossa tarkoitus on oppia tarpeekdi saadakseen tutkinnon. Opiskelijaelämässä, josta vaikutat puhuvan, on tarkoitus verkostoitua. Molemmista on tarkoitus hyötyä tulevaisuudessa. Mukavuus ei ole mikään päätarkoitus. Se on työtä, tee se.
[/quote]
Kyllä ainakin minä olin saanut kuvan että juhlimista ja muuta mukavaa on paljon. "Juhlat" paljastuivatkin tosiaan verkostoitumistilaisuuksiksi, ei niinkään rennoksi hauskanpidoksi. Paljon mielistelyä ja selkäänpuukotusta. Vanhemmat opiskelijat ja henkilökunta olivat aina "aivan mahtavia tyyppejä" vaikka eivät oikeasti olleet.
Ei ole mikään tabu, mutta ei bileiden ym. tarvitse liittyä opiskeluun millään tavalla. Taidat itse tehdä niistä ongelman? En itse käynyt juhlimassa, mutta silti tulin opiskelukavereitten kanssa kivasti toimeen.
Mun mielestä se oli elämäni parasta aikaa. Fiksuja ihmisiä, hyviä bileitä ja mielenkiintoinen ala. T. VTM
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:10"]Mun mielestä se oli elämäni parasta aikaa. Fiksuja ihmisiä, hyviä bileitä ja mielenkiintoinen ala. T. VTM
[/quote] Ai joku jolla ei ollut niin hyviä tdk-bileitä peukuttaa alas?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:07"]
Ei ole mikään tabu, mutta ei bileiden ym. tarvitse liittyä opiskeluun millään tavalla. Taidat itse tehdä niistä ongelman? En itse käynyt juhlimassa, mutta silti tulin opiskelukavereitten kanssa kivasti toimeen.
[/quote]
peesi tälle. Miksi ihmeessä olisi tabu? Eiköhän tabu ole vaikka USA: kohtaan esitetyt negatiiviset mielipiteet. Yliopistosta saa tykätä tai olla tykkäämätä, mutta itse ainakin tykkäsin. Tykkään opiskella, ei työelämän vastuuta, mutta vapautta silti, opiskelukaverit olivat tyyppejä, joiden seurassa viihtyi
Häh? Itse rakastan yliopistossa OPISKELUA mutta en todellakaan käy yksissäkään bileissä. Luen mieluumin kotona. :)
Opiskelijana tapaa niin paljon ihmisiä, että on varaa valita seuransa. Kannattaa ympäröidä itsensä hyvillä tyypeillä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:13"]Häh? Itse rakastan yliopistossa OPISKELUA mutta en todellakaan käy yksissäkään bileissä. Luen mieluumin kotona. :)
[/quote] Sääli. Meillä oli parhaat bileet. Helsingin yo, VTM
Jos haluaa jotain yhteisöllisempää, pitää mennä AMK:hon. Yliopisto-opiskelu on loppujen lopuksi aika yksinäistä ja kiireellistä puurtamista, joka voi olla liikaa niille, joilla ei ole riittäviä tukijoukkoja. Joskus näkyi tärähtäneitä opiskelijoita yliopiston käytävillä, joiden tila ei kiinnostanut ketään. Meillä oli yhteisiä kursseja AMK:n opiskelijoiden kanssa ja kyllä, minä ja opiskelijakaverimme kadehdimme heidän opettajaansa, joka muisti kaikkien kurssilaisten etunimet ulkoa. Toisaalta tämä voi olla yksittäistapauskin.
t. tuplamaisteri
Ei minullakaan mitenkään erityisen hauskaa ole ollut, koska en biletä ja juo. Opiskelut itsessään ovat olleet ihan ok. Onneksi valmistun pian, gradukin on jo valmis :)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:13"]Häh? Itse rakastan yliopistossa OPISKELUA mutta en todellakaan käy yksissäkään bileissä. Luen mieluumin kotona. :) [/quote] Sääli. Meillä oli parhaat bileet. Helsingin yo, VTM
[/quote]
Eipä vedä vertoja ihanalle koti-illalla johon kuuluu seksi oman miehen kanssa ja leivosten leipominen ja dokumentin katselu :)
Minusta opiskelijaelämä oli todella nautinnollista. En kylläkään käynyt missään baareissa tai bileissä. Opiskelu oli todella kiinnostavaa, koska tunsin alan omakseni ja janosin tietoa ja taitoa. Koska olin sinkku, saatoin elää juuri sillä aikataululla kuin halusin ja tehdä sitä ruokaa kuin halusin ja harrastaa mitä halusin. Elämä oli itsenäistä ja vapaata ja joka päivä opin kiinnostavia asioita.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:13"]Häh? Itse rakastan yliopistossa OPISKELUA mutta en todellakaan käy yksissäkään bileissä. Luen mieluumin kotona. :) [/quote] Sääli. Meillä oli parhaat bileet. Helsingin yo, VTM
[/quote]
Eipä vedä vertoja ihanalle koti-illalla johon kuuluu seksi oman miehen kanssa ja leivosten leipominen ja dokumentin katselu :)
[/quote]
Noita ehtii tehdä opintojen jälkeen loputtomiin. Tai miksi ei vaikka myös niiden aikana bilettämisen ohella.
Opiskeluvuodet olivat ehdottomasti parasta aikaa elämässäni. Tapasin parhaat ystäväni, biletin ja opiskelin... Nyt oravanpyörässä, ainainen stressi ja väsy :/
Ei kai se mikään tabu ole. Mutta valtaosa tykkää siitä kovasti, joten siksi et kuule kovin monia kielteisiä mielipiteitä.