Mistä tulee uskomus että kissaa ei saa rapsuttaa korvan takaa ja hännän juuresta?
Yleensä siis sanotaan että kissaa ei saisi rapsuttaa korvan takaa ja hännän juuresta koska kissat eivät tykkää siitä, mutta ainakin meillä kissa on tykännyt siitä rapsutetaan nimen omaan kyseisistä mutta yleensä jos kerron ihmisille tästä niin on sanottu ettei sieltä saa rapsuttaa kisaa. Mutta jos kerran kissa tykkää siitä niin miksei saisi?
Kommentit (37)
on tavallaan kissan erogeenista aluetta (kosketusherkkä alue)
Riippuu ihan kissasta. Toiset tykkää toiset ei.
Kun kerran kissasi tykkää mainittujen paikkojen rapsuttamisesta, niin rapsuta!
ja siksi silittäminen kissan hännän juuresta voi ylistimuloida kissaa.
Vierailija kirjoitti:
kissoilla niiden hännän seutu
Meidän narttukissa onkin ihan ekstasissa kun rapsuttaa hännän tyvestä.
Mun kissa tykkää maharapsutuksista kun se on selälteen ja jos vetelee kevyesti tassuista niin kissa vaan kehrää tyytyväisenä.
Kuulostaa todella oudolta, että joku alkaisi rapsuttaa kissaa hännän juuresta.
Eli kun rikkoi kommentin osiin niin meni läpi. 2,3,4,7 ja 8 kuuluvat yhteen.
En oo ikinä ennen moisesta kuullu. Ja aina rapsuttanu tuttujen kissoja just noista paikoista, kun oikein sitä tuntuneet kerjäävän.
Meillä kaikki kissat ovat kyllä tykänneet siitä, kun niitä rapsutetaan korvan takaa. Päälaelta, niskasta, poskista ja leuan alta rapsuttelut kelpaavat myös.
Oma arvaukseni, jolla ei ole mitään tieteellistä pohjaa, on se, että pään seudulta rapsuteltaessa kissa (ja monet muutkin eläimet) tuntevat olonsa turvallisemmaksi, kun pystyvät tavallaan myös itse "kontrolloimaan" tilannetta. Kyllähän kissat ja koirat myös heittäytyvät selälleen rapsuteltaviksi vatsapuolelta, mutta silloin rapsuttelija pitää olla jo "todettu luotettavaksi".
Hevosetkin tykkäävät rapsutuksista ja kyhnyttävät hampaillaan toisiaan. Ehkä se rentouttaa jotenkin ja vahvistaa keskinäisiä siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun rikkoi kommentin osiin niin meni läpi. 2,3,4,7 ja 8 kuuluvat yhteen.
Pidät lukijoita ihan tyhminä?
Parempi kun kissaa ei rapsuta mistään, kun ovat niin arvaamattomia että räppäisevät välillä ilman syytä. Tästä syystä suosin koiria.
Mä oon kyllä kuullut juuri päinvastaista, että kissat tykkää etenkin, kun rapsuttaa ja silittää niiden hännän tyvestä. Oma kissakin tykkää siitä ja myös korvan takaa ja leuan alta rapsutuksesta.
Ei nuo tutkimukset toimi jollei kissalla ole tuttu rapsuttaja ja tuttu paikka. Meidänkin kissa antaa vain perheenjäsenten rapsuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki kissat ovat kyllä tykänneet siitä, kun niitä rapsutetaan korvan takaa. Päälaelta, niskasta, poskista ja leuan alta rapsuttelut kelpaavat myös.
Oma arvaukseni, jolla ei ole mitään tieteellistä pohjaa, on se, että pään seudulta rapsuteltaessa kissa (ja monet muutkin eläimet) tuntevat olonsa turvallisemmaksi, kun pystyvät tavallaan myös itse "kontrolloimaan" tilannetta. Kyllähän kissat ja koirat myös heittäytyvät selälleen rapsuteltaviksi vatsapuolelta, mutta silloin rapsuttelija pitää olla jo "todettu luotettavaksi".
Tiikeritarhassa nimeomaan päähän koskeminen oli kielletty. Niskasta ja siitä alaspäin oli ok, mutta kasvot ja korvat on niin herkkää aluetta, että pitää olla enempi luottamusta jotta antaa koskea siihen.
Eli riippuu kissasta. Edellinen kissa ei antanut koskea tassuihin, moni muu ei ole moksiskaan. Vatsanseutu on kans kyse luottamuksesta. Tuo tarkka oma kissa ei antanut, hellyydenkipeä katukissa tykkäsi oikein paljon vatsarapsuista.
Jälleen kerran sellainen aloitus johon ei saa kommentoida mitään vaan kaikki menee hyväksyntään?