Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vaihtivaatteet sairaalakassi, äitiys vai tavalliset?

Vierailija
07.02.2015 |

Meneekö normihousut ja paidat heti synnytyksen jälkeen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan vähä riippuu niistä raskauskiloista.. äitiysvaatteet ei ainakaa kiristäis

Vierailija
2/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äitiyshousut pakattuna sairaalakassiin, en jaksa uskoa että turvotus olisi laskenut niin paljon että omat housut menisivät kivuttomasti jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äitiyspöksyt mutta muuten normi vaatteet :)

Vierailija
4/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli otettava äippähousut mukaan, jostain lihottuani lähes 20 kiloa en edes yrittänyt mahtua tuumakoon 25 housuihin synnärillä. Toki tämä on yksilöllistä.

Vierailija
5/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on tavallista isompi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
6/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äitiysvaatteet, en halunnut mitään kiristävää. Nousi hirveä turvotus pari päivää synnytyksen jälkeen.

Vierailija
7/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan mentäessä minulla oli päällä mm imetysliivit ja crocsit, jotka eivät kotiin lähtiessä enää mahtuneet päälle. Liivit mahtu päälle 2-3 viikon kuluttua kun turvotus oli laskenut. Mun synnytys ei ollut ihan oppikirjasta, joten luultavasti sulle mahtuu päälle mitä ajattelit. 

Vierailija
8/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ottaa jotkut college-housut. Mulla ei kyllä äitiyshousuja olekaan kuin farkkuja ja ne ei ole kivat synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman löysää. Jos synnytys kääntyy vaikka kiireelliseksi sektioksi tai muutoin repeät pahoin tms., ei missään nimessä halua päällensä mitään kiristävää.

Vierailija
10/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en omasta kokemuksesta oikein osaa sanoa. Epäilen olevani poikkeustapaus, koska molempia menin synnyttämään tavalliset matalavyötäröiset vaatteet päällä, koska olin laihtunut pahoinvoinnin takia niin paljon raskausaikana. Mulla maha hävisi dramaattisesti synnytyksen jälkeen, mutta olen kuullut että varsinkin ensisynnyttäjillä saattaa mennä aika kauan, että maha palautuu. Riippuu tosi paljon jälkisupistuksista, että tuleeko niitä vahvasti vai ei. Itsellä supisteli aika jäätävästi jo ekan jälkeen ja kohtu alkoi nopeasti supistua.

Varmaan järkevintä olis jotkut raskauscollegehousut tai vastaavat, joita vois naruilla kiristää, jos sattuu että ne jäävät isoiksi jo kotiin mennessä. Tai sitten äitiyshame, joka on sellaista matskua, että muotoutuu kropan muotojen mukaan. Mullakin on yksi sellainen hame, jota käytän vieläkin ja istuu tosi hyvin vaikka raskausmaha on poissa.

Vierailija
11/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jalkaan jotkut sellaiset housut, joihin mahtuu jälkivuotoa varten laitettava vaippa (jättivaippa, iso side tms), ja jotka eivät muutenkaan kiristä, kun on todennäköisesti tikit alapäässä.

Vierailija
12/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin sairaalasta samoilla vaatteilla kuin olin sinne mennytkin. Ainoastaan mukana oli puhtaat sukat, alushousut ja imetysliivit.

Vierailija
13/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä synnytyksien jälkeen olisi enää laittanut äitiysvaatteita päälle.

Mutta en toki mitään farkkuja jalkaan yrittänyt tunkea vaan mulla oli sellaiset mustat joustavat jazz-housut jotka venyi mutta näytti ihan siisteiltä. Normaalit paidat mutta ei mallia makkarankuori ;)

Vierailija
14/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset... korkkarit ja kotelomekko, vauvalle vaatteet samaan sävyyn.

Vierailija
15/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysät housut että mahtuu paksu side pöksyihin, vuotoa tulee ja on inhottavaa jos housut on liian tiukat. Paidaksi sellainen että on helppo imettää. Lisäksi pakkaa mukaan liivinsuojia, ainakaan Hyvinkäällä ei oo ollu niitä tarjolla ja itse olen tarvinnut niitä heti imetyksen alkaessa. Kotimatkaa varten mieheni on varannut autoon tyynyn mun peffan alle, istuminen on ollu synnytyksen jälkeen aina niin mukavaa...

Vierailija
16/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista äitiysvaatteet, tai sitten jotkut muut pehmeät/löysät vaatteet. Et voi lainkaan tietää kuinka suuri tai pieni vatsasi on synnytyksen jälkeen ja tuleeko leikkaushaava tai tikkejä. Ja tosiaan se "vaippakin" pitäisi sinne housuun mahtua, mieluiten siten ettei näy (nimim. kesäsynnyttäjänä mulla oli mukana vain ihonmyötäiset urheilucaprit, oli vähän iljettävän näköinen se suurensuuri side siellä housussa...). Ja maidon nousu vielä tuo lisää turvotusta.

Kyllä niitä tavallisia vaatteita ehtii käyttää sitten vähän myöhemminkin :)

Vierailija
17/23 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitää raskauskiloja, mutta saairaalsta palatessani olin vielä eri muotoinen kuin ennen raskautta. Mulla oli mukana boyfriendfarkut, joissa siis oli löysää sen verran, että hyvin menivät päälle, mutta en usko, että mitkään tyköistuvammat vaatteet ois vielä silloin sopinee. Kahden viikon päästä joo ja kuukauden päästä olin kuihtunut hengariksi, mutta siinä 3-4 päivää synnytksestä ei vielä. Oikeasti venyneiden vatsalihasten palautumiseen normaaliin asentoonsa mnee jonkun aikaa.

Vierailija
18/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Eli jos varaan sitten ne jättiverkkarit, joita olen nyt raskausaikana käyttänyt kotihousuina. Mä en kyllä tiedä, kehtaako niillä liikkua ihmisten ilmoilla..  En sitten tiedä, mahtuisiko jazztanssihousut, ne voi nyt helmikuussa olla kylmät. Mihinkään mun äitiyshousuihin ei mitään jättivaippaa kyllä mahdu, eikö yöside riitä? Raskauskiloja mulla ei juurikaan ole enkä ole turvonnut.

Vierailija
19/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ennen synnytystä kotikäyttöön siistejä collegehousuja ja perus trikoopaitoja ja ne päällä sitten kotiuduin sairaalasta. Harva sitä synnytyksen jälkeen kovin hehkeänä vaikka päällä olisi mitä. En minäkään halunnut niitä äitiysvaatteita enää päälleni synnytyksen jälkeen.

Vierailija
20/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli raskauskiloja reilut 20, ja mun "äitiysvaatteet" oli miehen farkut ja jotkut miesten m-koon verkkarit. Hyvin menivät kotiutuessakin päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi