Lähdössä risteilylle, neuvoja
Lähden ensimmäistä kertaa yksin matkalle vakavan sairastumisen jälkeen. Ajattelin aloittaa varovaisesti ja varasin itselleni Tallinnan risteilyn. Koska en ole helsinkiläinen, kaipaisin neuvoja, miten päästä satamaan. Pääseekö sinne parhaiten raitiovaunulla vai bussilla? Mistä lähtevät ja mistä tietää, että suunta on oikea? Muita hyviä neuvoja? Kyseessä Viking Linen risteily. Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (72)
Olisko google mitään? Jos et osaa julkisilla liikkua, niin ota taksi tai pysy kotona. Miten meinasit Tallinnassa liikkua? Ai niin, et poistukaan laivasta.
Analysoikaa tällainen ihminen, olettaen, että hän ei ole 14 v.
Puhutko ap:stä vai lainaamasi viestin kirjoittajasta?
Lainaamani viestin kirjoittajasta. Kirjoitinpa epäselvästi, ei hme, että tuli alapeukkuja.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:12"]
Olisko google mitään? Jos et osaa julkisilla liikkua, niin ota taksi tai pysy kotona. Miten meinasit Tallinnassa liikkua? Ai niin, et poistukaan laivasta.
[/quote]
Ap:llahan oli liikuntavamma ja terveysongelmia. Mikä sun tekosyy on?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:21"]
Puhutko ap:stä vai lainaamasi viestin kirjoittajasta?
Lainaamani viestin kirjoittajasta. Kirjoitinpa epäselvästi, ei hme, että tuli alapeukkuja.
[/quote]
Tuo kirjoittaja on vain puhtaasti ilkeä besserwisser.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:28"]
Mun ei oo tarvinnut kysyä miten Israelissa liikutaan.
[/quote] siten että jollekin risteilylle pitää kysyä neuvoja, huhheijaa, itse oon kulkenut eri paikoissa maailmalla jopa yksin ja en kysele neuvoja vauva palstoilta, tosin otan selvää kirjoista ja googletan. Lähinnä sitä mitä kannattaa nähdä.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:25"]
[/quote] siten että jollekin risteilylle pitää kysyä neuvoja, huhheijaa, itse oon kulkenut eri paikoissa maailmalla jopa yksin ja en kysele neuvoja vauva palstoilta, tosin otan selvää kirjoista ja googletan. Lähinnä sitä mitä kannattaa nähdä.
[/quote]
[/quote]
Luitko sinä ollenkaan AP:N viestiä? Puhuu terveysongelmista ja liikuntavammasta. Ihmisillä voi olla erilaisia esteitä ja vaikeuksia. Hyvä, että sinä olet täydellinen. Vaikka et osaakaan lainata.
AP: lähde reissuun vaan ihan rohkeasti!
Ja tosiaan varaa aikaa ja ota matka pienenä seikkailuna.
Ja tosiaan muistat että ei ole häpeä pyytää apua, sitä varten on junassa, ja laivassa henkilökuntaa!
Muutamille muille tähän ketjuun vastanneille voisin sanoa, että ehkäpä teidän asianne ovat liian hyvin.
Mutta on olemassa ihmisiä joille teidän mielestänne niinkin yksinkertainen juttu kun risteily on oikeasti iso asia ja voimaannuttava kokemus kun sittenkin pystyi ja uskalsi lähteä reissuun!
Terkuin se aiempi viikkari
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:25"]
[/quote]
[/quote]
Luitko sinä ollenkaan AP:N viestiä? Puhuu terveysongelmista ja liikuntavammasta. Ihmisillä voi olla erilaisia esteitä ja vaikeuksia. Hyvä, että sinä olet täydellinen. Vaikka et osaakaan lainata.
[/quote] en lukenut kokonaan, en oo täydellinen kuten ei kukaan muukaan ihminen,
Älkää naiset menkö risteilylle!!!!!!! Viikko sitten 8 somalia joukkoraiskasi ruotsalaisen naisen viking linen laivalla. Monikulttuurisuus on nykyään tehnyt laivaristeilyistä turvattomia. Muistakaa olla varovaisia!!!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:15"]Olisko google mitään? Jos et osaa julkisilla liikkua, niin ota taksi tai pysy kotona. Miten meinasit Tallinnassa liikkua? Ai niin, et poistukaan laivasta.
[/quote]
No,helpottiko? Hapannaama.
Kiitoksia kovasti kaikille, jotka auttoivat, antoivat hyviä neuvoja, toivottivat hyvää matkaa jne. Reissu sujui ihan hyvin, välillä oli vaikeuksia ovien kanssa ja tulin paikalle turhankin ajoissa (katsoin ajan väärin), mutta ainakaan en myöhästynyt laivasta ;) Henkilökunta oli ystävällistä ja risteily oli mukava kokemus. Ehkä sitä uskaltaa mennä seuraavakin kerran. t. ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:03"]
Kannattaa varata jatkossa matkapaketti jos tulet helsingin ulkopuolelta. Paketteihin kuuluu bussikuljetukset suoraan lähimmältä pysäkiltäsi satamaan ja takaisin, eikä maksa edes kovinkaan paljoa. Esim. Lahdesta bussikuljetus, laivamatka ja yksi hotelliyö + laivamatka ja bussi takaisin lahteen maksaa n. 80€/henkilö.
[/quote]
Vuoden alusta lähtien matkapalvelujen liitäntäbusseissa ei ole saanut kuljettaa alkoholia, joten viinanhakuun näin ei kannata lähteä.
[/quote]
Ei kaikki hae Virosta viinaa. Tuleeko yllätyksenä?