Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

psykiatri ei tunnu ymmärtävän

Vierailija
07.02.2015 |

Traumatisoitumista. Epäilyttää tietääkö/ tunnistaako dissosiaatiotakaan?
Harmittaa jos nyt rahat ovat menneet hukkaan!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti psykoterapeutti voi olla parempi kuin psykiatri. Eli sinänsä alempi koulutus, mutta tietoa ja ymmärrystä paljon.

Vierailija
22/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:03"]Kaikilla psykiatreilla ei ole ihan samanlaiset diagnostiset kyvyt. Ihan samoin kuin muidenkin ammattilaisten joukossa, niin myös lääkäreiden joukossa on taviksia ja huippuammattilaisia. Kokemus auttaa myös. Etsi lääkäri, joka on kokenut (=ei vastavalmistunut / vähän vanhempi) ja edelleen innoissaan työstään (on julkaissut tekstejä, käy ahkerasti ammatillista keskustelua). Kysy toisten ihmisten hyviä kokemuksia.
[/quote]

Näin on. Tämä on vanhempi ihminen ja ehkä jämähtänyt 70-luvulle jos ei ole päivittänyt tietämystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:06"]Monesti psykoterapeutti voi olla parempi kuin psykiatri. Eli sinänsä alempi koulutus, mutta tietoa ja ymmärrystä paljon.
[/quote]

Kyllä kyllä, mutta kun tarvitaan lääkärin lausunto.

Vierailija
24/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:17"]

Mut jospa antaisit hänen diagnosoida etkä itse yritä

[/quote]

Ihminen on itsensä paras asiantuntija. Psykiatrit taitavat olla pää-asiassa lääkkeiden jaon ammattilaisia.

[/quote]

Ihminen on tietolähteenä noin yleisesti ottaen hyvinkin epäluotettava, ja todella harva kykenee täysin objektiivisesti itseään arvioimaan. 

Vierailija
25/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, itse PTSD:n diagnoosin saaneena (ja muitakin häiriöitä) tulen sanomaan, traumadiagnoosia ei mielestäni koskaan anneta nopeasti! Se vaatii pitkän ajan tutkimisen, koska oireet ovat samanlaisia kuin monissa muissakin sairauksissa. Ei se ole niin yksinkertaista, että "ai, olet kokenut paljon huonoja asioita, tässä sulle traumadiagnoosi". Ensin tutkitaan mahd. masennus, ahdistushäiriöt yms. mitkä kulkee usein käsi kädessä.

Antakaa heidän tehdä työnsä ja ei niitä diagnooseja ole kiva saada, paljon kivempaa olisi kun niitä ei ole lainkaan. Ne seuraavat teitä kuitenkin ehkä jopa loppuelämänne, joten diagnooseja ei pitäisi antaa nopeasti! 

Vierailija
26/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:14"]

Nonniin, itse PTSD:n diagnoosin saaneena (ja muitakin häiriöitä) tulen sanomaan, traumadiagnoosia ei mielestäni koskaan anneta nopeasti! Se vaatii pitkän ajan tutkimisen, koska oireet ovat samanlaisia kuin monissa muissakin sairauksissa. Ei se ole niin yksinkertaista, että "ai, olet kokenut paljon huonoja asioita, tässä sulle traumadiagnoosi". Ensin tutkitaan mahd. masennus, ahdistushäiriöt yms. mitkä kulkee usein käsi kädessä.

Antakaa heidän tehdä työnsä ja ei niitä diagnooseja ole kiva saada, paljon kivempaa olisi kun niitä ei ole lainkaan. Ne seuraavat teitä kuitenkin ehkä jopa loppuelämänne, joten diagnooseja ei pitäisi antaa nopeasti! 

[/quote]

Minä sain saman diagnoosin(PTSD) kun ensimmäistä kertaa menin tälle psykiatriselle erikoislääkärille, mutta hänellä oli myös tavallisen lääkärin ja psykiatrisen sairaanhoitajan tekemät haastattelut käsissään. Ei siinä ihmeellisempää, vaikka olinhan minä epäillytkin asiaa. Diagnoosit tosin ovat vain viitteellisiä ja tärkeämpi painoarvo on yksilölle sopivassa hoidossa. -19

Vierailija
27/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa :o Minulla meni 2 vuotta, ennenkuin se lätättiin minulle diagnoosiksi. Kauhistelen sitä silti, miten helposti joissakin paikoissa annetaan diagnooseja, jopa yhden käynnin perusteella. Kuin ne olisivat jotain tikkareita, jota annetaan yhden tapaamisen jälkeen. 

Vierailija
28/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:17"]

Mut jospa antaisit hänen diagnosoida etkä itse yritä

[/quote]

Ihminen on itsensä paras asiantuntija. Psykiatrit taitavat olla pää-asiassa lääkkeiden jaon ammattilaisia.

[/quote]

Ihminen on tietolähteenä noin yleisesti ottaen hyvinkin epäluotettava, ja todella harva kykenee täysin objektiivisesti itseään arvioimaan. 
[/quote]

Kyllä pystyy arvioimaan.

Vierailija
29/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:17"] Mut jospa antaisit hänen diagnosoida etkä itse yritä [/quote] Ihminen on itsensä paras asiantuntija. Psykiatrit taitavat olla pää-asiassa lääkkeiden jaon ammattilaisia. [/quote] Ihminen on tietolähteenä noin yleisesti ottaen hyvinkin epäluotettava, ja todella harva kykenee täysin objektiivisesti itseään arvioimaan.  [/quote] Kyllä pystyy arvioimaan.

[/quote]

Ihminen voi olla harvinaisen syvällä itsepetoksessa. Arvioida voi, mutta suurella todennäköisyydellä väärin.

Vierailija
30/30 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:20"] [quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:17"] Mut jospa antaisit hänen diagnosoida etkä itse yritä [/quote] Ihminen on itsensä paras asiantuntija. Psykiatrit taitavat olla pää-asiassa lääkkeiden jaon ammattilaisia. [/quote] Ihminen on tietolähteenä noin yleisesti ottaen hyvinkin epäluotettava, ja todella harva kykenee täysin objektiivisesti itseään arvioimaan.  [/quote] Kyllä pystyy arvioimaan.

[/quote]

Ihminen voi olla harvinaisen syvällä itsepetoksessa. Arvioida voi, mutta suurella todennäköisyydellä väärin.
[/quote]

No sama arvio on tullut henkilöltä joka oli puhelimessa sekä myös terapeutilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi