Mitä tekisit jos voittaisit illal lottopotin tuplana?
Minä antaisin äidilleni ja sisaruksilleni siivun, laittaisin lasteni ja kummilapseni tilille opiskeluja ja ensiasunnon ostoa varten rahaa, opiskelisin lääkäriksi ja ostaisin omakotitalon perheellemme ja uudet autot, lahjoittaisin lasten ja nuorten hyväksi miljoonan ja loput laittaisin säästöön.
Kommentit (47)
Ostaisin miehelleni menolipun niin kauas kuin mahdollista.
Pieraisisin ja kääntäisin kylkeä.
Ai niin ja lopulta minä itse palkkaisin itselleni yksityisopettajan kotiin, joka opettaisi minua soittamaan niin hyvin kuin mahdollista erästä klassista instrumenttia ja harrastustyön virkaa myöhemmin omalla kohdallani saisi toimittaa perustamani hylättyjen lemmikkieläinten hoitokoti, josta eläimet annettaisiin hoidettuina eteenpäin vain itse tarkastamiini uusiin hyviin koteihin. Ja kun ei mikään olisi koskaan rahasta kiinni, niin palkkaisin sinne töihin hyvän eläinlääkärin ja pari kutsumuksen kimmoittamina eläinhoitotyötä tekevää hoitajaa. Minä olisin yleishoivaaja ja paikan pomo. 22
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:04"]Olen nyt lukiossa ja lopettaisin varmaan kesken. Hyppäisin pois oravanpyörästä ja ostaisin jonkun kivan pikku asunnon jostain etelästä. Sitten eläisin siellä loppurahoilla ja myisin välillä maalauksiani ja muuta käsityötäni. Tai ehkä perustaisin pikku konditoorion/kahvilan tai baarin. [/quote] Tää kuulosti ainoalta, joka ei ehkä sekoais rahoista ja pilais elämäänsä. Peukut tälle!
[/quote]
Ei kun tää ei tajua kuinka paljon rahaa tulisi tuplana... EI siinä tarvis mitään käsitöitä myidä :)
Sukulaisille ja tutuille ei niin vaan voi siivuja jaella, jollei hyväksy sitäkin että maksaa sitten satojatuhansia euroja veroja niistä lahjoituksistaan. Luulenpa että moni miettii todellisuudessa uudemman kerran. Kas kun me asumme Suomessa ja täällähän ei saa omistaa mitään eikä rikastua. Se otetaan veroina pois.
Loton voittotodennäköisyys on kurja. 4 oikein on noin yksi sadasta rivistä joka voittaa. 6 oikein noin 1/73000 rivistä, ja seitsemän oikein 1/15 000 000 rivistä.
Irtisanoutuisin tai alkaisin tehdä osa-aikaisena töitä. Maksaisin asuntolainan pois. Miettisin tarkkaan, miten käyttäisin loput rahat. Läheisille haluaisin jakaa, mutta en tiedä miten, kun on kaikki lahjaverot sun muut.
Kukaan ei ole sanonut että antaisi hyväntekeväisyytenä rahaa, eli rahaa tulisi järjetön määrä ihan ilmaiseksi, mutta siitä ei malttaisi antaa kuin korkeintaan perheenjäsenille vähäsen.
Kyllä minä jakaisin reilummalla kädellä sekä sukulaisille että ystäville, ja ihan vieraille ihmisille jotka rahaa oikeasti tarvitsisivat, omasta kaupungistakin löytyisi monia ihmisiä joille muutama tonni olisi elämää muuttava summa. Mulla rahat ei olisi missään tilillä makaamassa, vaan laittaisin ne töihin, ja eläisin tuotoilla, lapsille jäisi kunnon perintö.
Muuttuisin ahneeksi, saidaksi ja ilkeäksi. Istuisin rahojeni päällä enkä sukulaisillekaan mitään antaisi, koska pelkäisin heidän vain käyttävän minua hyväkseni.
Ei vaan, todellisuudessa voisin lopettaa kitkuttamisen ja tehdä tavallisia perushankintoja, joita ei nyt voi tehdä. Auttaa sukulaisia, jotka ovat samassa tilanteessa. Ja ehkä vähän törsätäkin. Kalleinta shampanjaa, avoauto, purjevene etc.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:00"]
Irtisanoutuisin tai alkaisin tehdä osa-aikaisena töitä. Maksaisin asuntolainan pois. Miettisin tarkkaan, miten käyttäisin loput rahat. Läheisille haluaisin jakaa, mutta en tiedä miten, kun on kaikki lahjaverot sun muut.
[/quote]
27 400 000€ on kuule niin iso raha, että siinä ei pienet lahjaverot olisi yhtään mitään. Ajattele, sadasosat tuosta summasta on 274 tuhatta, eli Suomessa ostaisit tuolla lottovoitolla sata omakotitaloa. Sata. Eli kokonaisen isohkon kaupunginosan. Keskiverto suomalainen palkansaaja saa nettona käteen vuodessa n. 30 000€, tuolla lottovoitolla eläisi normaalia elämää 913 vuotta! Liki tuhannen vuoden rahat kerralla näppiin, joten kyllä siitä voisi vähän maksaa niitä lahjaverojakin jotta voisi läheisten elämän helpottaa, ja vähän kaukaisempienkin.
Lopettaisin työt, opiskelun. Pitäisin ensimmäisen loman 10 vuoteen. Muuttaisin pois Suomesta. Keskittyisin hyväntekeväisyys- ja vapaaehtoisprojekteihin, matkustelisin, valokuvaisin, kirjoittaisin. Yrittäisin saada kirjoja julkaistuksi. Tekisin myös dokumentteja.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:17"]Siis miten niin JOS? Tänään tulee 27 miljoonaa.
[/quote]
Eiku se tulee mulle. Sori.
Rälläisin viikossa kokopotin juhlimiseen. Hups.
Runkkaisin ihan himona ympäri kämppää ja soittaisin sihteeriopiston tsekkitytöille että täältä tullaan!
Kävisin ostamassa AMG mersun ja M bemarin.
Palkkaisin arkkitehdin suunnittelemaan futuristisen talon kaikilla herkuilla.
Suorittaisin lentolupakirjan.
Matkustaisin Vegasiin mälläämään rahaa ja panisin kalleimpia, kauneimpia huoria sviitissä.
Kokeilisin erilaisia huumeita.
Siinäpä niitä mitä näin äkkiä tuli mieleen.
Jäisin pois töistä tietysti. Rakennuttaisin ihanan talon perheellemme. Auttaisin rahallisesti ystäviäni ja sukulaisiani. Matkustelisimme perheeni kanssa ja nauttisin elämästä :)
Talolainan maksaisin pois, piha kuntoon... Sisaruksille ja lapsille jonkinlaiset summat. Olen miettinyt jos voittaisin potin niin osallistuisin tämän kunnan uuden ala-asteen rakentamiseen, joka pitäisi rakentaa mahdollisimman pitkälle tämän kunnan ammattilaisten voimin. Saatais lapset terveeseen kouluun. Lahjoittaisin rahaa myös lapsiperheiden ja työttömien auttamiseen. Näistä olen haaveillut. Haaveet malta jättää...
Varaisin ajan heti maanantaille pankista. Maksaisin asuntovelat pois (omani ja siskon). Ostaisin uuden auton itselleni ja miehelleni. Ostaisin kaksion Tampereen ja Turun keskustasta ja laittaisin vuokralle, siinä olisi sitten tilaisuus lapselle muuttaa kumpaan tahansa kaupunkiin opiskelemaan aikanaan. Kustantaisin kummallekin mummolle kotiavun joka päivälle elämänsä loppuun asti. Sitten lahjoittaisin kaikille sukulaisille ja muutamalle ystävälle 100 000 euroa + lahjaveron osuus. Ostaisin työpaikalle omaan työhuoneeseeni kaikkea kivaa. Ostaisin Lapista jonkun erämaakämpän mökiksi ja sitten vielä julmetun kokoisen asuntoauton, jolla lähtisimme saman tien reissuun.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:33"]
Runkkaisin ihan himona ympäri kämppää ja soittaisin sihteeriopiston tsekkitytöille että täältä tullaan! Kävisin ostamassa AMG mersun ja M bemarin. Palkkaisin arkkitehdin suunnittelemaan futuristisen talon kaikilla herkuilla. Suorittaisin lentolupakirjan. Matkustaisin Vegasiin mälläämään rahaa ja panisin kalleimpia, kauneimpia huoria sviitissä. Kokeilisin erilaisia huumeita. Siinäpä niitä mitä näin äkkiä tuli mieleen.
[/quote]
Ootko sä katsonut The Wolf of Wall Streetin... :) Noo, kukin tavallaan. 22
Saatais mulle ja miehelle omat talot. Itselleni palkkaisin vanhan kunnon kodinhoitajan.
(Miehestä ei ole arjessa mitään muuta kuin harmia. Pysyisi vaan laiskottelemassa omassa asunnossaan. Lapsia saisi tulla leikittämään niin paljon kuin haluaisi ja tulla sänkyynikin säännöllisesti, mutta olisipa elämä ihanaa, jos ei tarvitsisi arkea tuon laiskottelijan kanssa pyörittää.)
En kyllästy näihin fantasioihin. :P Veisin koiran hoitoon hyvään paikkaan pitkäksi aikaa ja nappaisin ukkokullan mukaani kiireettömälle maailmanympärimatkalle. Tämä ekaksi. Sitten ehkä takaisin Suomeen ja ihana omakotitalo täältä, plus yksi kantakaupunkiasunto Helsingistä ja erittäin hulppea lomatalo Etelä-Euroopasta. Ja ostaisin miehelleni pari omavalintaista keräilyautoa ja talossamme olisi oltava valtavan kokoinen työhuone/oma tila, jossa hän saisi rauhassa rakennella, suunnitella, harrastustyöskennellä ja puuhata teknisten vimpaintensa parissa. Jne. Ja kustantaisin omaiseni hoitoon yksityiseen erittäin korkeatasoiseen hoivakotiin.